… voor het binnenwerk, inderdaad. Als ze dan datzelfde binnenwerk in een kast van 55mm diameter steken, plakt die kleine seconde potsierlijk onderaan de centrale wijzers.
Wat het punt net bewijst, want…
Brilletje oppoetsen daar zit een hele, hele dikke marge op.
Een aanname betekent dat het ongefundeerd is. Hier is het gewoon een feit, en rechtstreeks af te lezen van zowel wijzerplaatkant als open achterkant.
En in sommige daarvan is het effect toch net niet goed, inderdaad.
Yep @Mieske007 want 2 totaal verschillende horloges.
Vond die Seamaster altijd fantastisch, tot ik hem probeerde : oei. Prachtig, maar echt too much.
De Tudor vond ik mwah. Leuk, maar niet voor dat geld…
Ik stem normaal bijna altijd in dit topic, maar nu sla ik over.
Ik heb de Seamaster en Tudor Chrono al gepast. Vond het beide goede keuzes. De BB58 helaas nog niet om de pols gehad. Die moet ik inderdaad ergens een keer gaan passen.
Ja, maar wat nu als de ontwerper een smakeloze hork is? Want zeg nou zelf, in potentie is die Chopard prachtig. Hemeltergend prachtig. Maar de plaatsing van de KS is zo skeer en naar… Als je dan toch zowel een in-house uurwerk als kast en wijzerplaat maakt, doe het dan fatsoenlijk.
Maar wat veel en veel waarschijnlijker is:
Kijk. Typisch gevalletje grote-Tissot-met-klein-uurwerk. De ontwerper zal dus competent zijn, maar hebben moeten roeien met de riemen die hij of zij had.
Ik heb de Citizen gestemd. Maar dat is meer voor mezelf en omdat ik dat het mooiste horloge vind.
Voor jouw collectie (voor zover ik die gezien heb) zit er wel enige overlap met de Citizen.
De Sinn zou wat meer variatie in je collectie brengen.
Makkelijke keuze hier. Die VC is niet mis maar “yet another chrono” - beetje specialere bezel, grote datum (vind ik lelijk, maar goed, wel ‘aparter’), maar dat is het zo ongeveer wel. Die Glashütte? Rete cool.
Ik vind beide horloges heel erg mooi en iets unieks hebben.
Wel schuurt de GO een beetje tegen de Cartier Santos aan uit de collectie, met zijn vierkante kast.