Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Gekozen voor de Seamaster.

Maar eigenlijk dan deze versie

Combi tussen optie 1 en 3 zeg maar

5 likes

Ik heb de SMPc gekozen omdat die het mooiste is.
Met een polsmaat onder de 17.5cm zou ik echter voor de BB58 gaan. Dan kan de seamaster te groot zijn.

2 likes

Grappig dat de Seamaster het wint. Ik heb op beide Tudors gestemd.

2 likes

Kan aan mij liggen, maar deze redenatie snap ik niet. Dit uurwerk is in-house gemaakt. Dus, het kan niet anders dan dat de secondewijzer precies zir waar het moet zitten volgens de ontwerper. Bovendien, aan de achterzijde kan je gewoon het uurwerk zien zitten. Zit niet per se heel ruim…?
Als het nu een uurwerk van een derde partij was, volg ik de logica wel. Met in-house uurwerken van dit soort merken is het wel een grove aanname.

In-house uurwerk wil niet zeggen dat het uurwerk specifiek voor dit horloge is gemaakt. Wordt natuurlijk in verschillende modellen gestopt. Ik vind die secondewijzer ook heel raar hoog zitten. Ik denk inderdaad een gevolg van een kleiner uurwerk in een grotere kast.

5 likes

… voor het binnenwerk, inderdaad. Als ze dan datzelfde binnenwerk in een kast van 55mm diameter steken, plakt die kleine seconde potsierlijk onderaan de centrale wijzers.

Wat het punt net bewijst, want…

Brilletje oppoetsen :smile: daar zit een hele, hele dikke marge op.

Een aanname betekent dat het ongefundeerd is. Hier is het gewoon een feit, en rechtstreeks af te lezen van zowel wijzerplaatkant als open achterkant. :slightly_smiling_face:

En in sommige daarvan is het effect toch net niet goed, inderdaad.

1 like

Is de nieuwe net gepresenteerde seamaster geen betere optie?

Ik heb nu de witte (mag ook mee zwarte) tudor chrono gekozen.

Maar als de nieuwe met domed saffier er bij zou staan zou ik die gekozen hebben.

De 58 is geen optie. Dan alleen de 54.

8 likes

Als donkere wijzerplaat je voorkeur heeft Michel, zou ik deze toevoegen aan de line up

Wat mij betreft sprekender dan de Panda

6 likes

Eens met Brick. De nieuwe Seamaster of de 54 ipv deze vergelijkbare modellen :ok_hand:t2:

3 likes

Snap je helemaal maar mijn portemonnee laat momenteel helaas alleen pre-owned toe… :grinning:

1 like

Een pasbeurt zal je helpen.

1 like

Het is een kwestie van geduld….

Yep @Mieske007 want 2 totaal verschillende horloges.
Vond die Seamaster altijd fantastisch, tot ik hem probeerde : :no_mouth: oei. Prachtig, maar echt too much.
De Tudor vond ik mwah. Leuk, maar niet voor dat geld…
Ik stem normaal bijna altijd in dit topic, maar nu sla ik over.

2 likes

Ik heb de Seamaster en Tudor Chrono al gepast. Vond het beide goede keuzes. De BB58 helaas nog niet om de pols gehad. Die moet ik inderdaad ergens een keer gaan passen.

1 like

Of gewoon deze

Echt Rosé Sedna goud en de kwaliteit van de Omega Seamaster :heart_eyes:

3 likes

Ja, maar wat nu als de ontwerper een smakeloze hork is? Want zeg nou zelf, in potentie is die Chopard prachtig. Hemeltergend prachtig. Maar de plaatsing van de KS is zo skeer en naar… Als je dan toch zowel een in-house uurwerk als kast en wijzerplaat maakt, doe het dan fatsoenlijk.

Maar wat veel en veel waarschijnlijker is:

Kijk. Typisch gevalletje grote-Tissot-met-klein-uurwerk. :slight_smile: De ontwerper zal dus competent zijn, maar hebben moeten roeien met de riemen die hij of zij had.

Smaken verschillen. Maar ben het wel met je eens.

En dan ineens kan het snel gaan. Deze morgen ophalen… :slight_smile:

Dank voor het stemmen. Het horloge met de meeste stemmen is het niet geworden maar deze Tudor kwam ineens op mijn pad (hier vanuit het blauwe deel)…

18 likes

Drie totaal verschillende horloges in ongeveer dezelfde prijsklasse. Zeg het maar.

6 likes

Ik heb de Citizen gestemd. Maar dat is meer voor mezelf en omdat ik dat het mooiste horloge vind.
Voor jouw collectie (voor zover ik die gezien heb) zit er wel enige overlap met de Citizen.
De Sinn zou wat meer variatie in je collectie brengen.

2 likes