Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Curieus en bijzonder irrationeel. Maar goed, dat zijn er hier wel meer.

2 likes

Dat vat de hobby zowat samen.

6 likes

Daar heb ik onlangs mijn vrouw nog voor uitgescholden.

8 likes

Kan zo om de pols.

3 likes

On topic : Een rare battle, maar ik ben benieuwd.

0 stemmers
4 likes

Neuh. Was gewoon nieuwsgierig hoe het met @Kad gaat vandaag.

4 likes

Nog geen koop-neigingen. So far so good.

3 likes

Aha, de ontkenningsfase.

2 likes

Kan natuurlijk ook de lege portemonnee fase zijn. :face_with_peeking_eye:

7 likes

Ik vermoed dat hij nog even de @kad uit de boom kijkt.

14 likes

Maak dat de @kad maar wijs :yum:

7 likes

De ambities liggen even elders voor de komende jaren.

Een lapje grond bijkopen om de tuin te vergroten, een tweede eigendom, een oldtimer, …

En daar wil ik geen horloges voor opofferen.

1 like

Nu vraag ik me af wat de resultaten waren geweest als je diezelfde SPB tegenover een Frederique Constant moonphase in quartz of een simpele Nomos Club had gezet.

Andersom, wat er gebeurd was als je de JLC tegen een Rolex Submariner had gezet.

En ten derde: wat als je de vraag had gesteld zonder begeleidende foto’s of nadere kwalificatie van een simpele dresser of duiker?

Ik wil niet suggereren dat men hier merken- of statusgeil is. Absoluut niet. Maar het gevoel bekruipt me dat er een discrepantie is tussen de hoeveelheid dressy horloges en de resultaten van deze poll.

8 likes

Tuurlijk doet dat ertoe. De kwaliteit van afwerking tussen de 2 horloges is aanwezig. Dat is de reden waarom in op de jlc heb gestemd. En jlc schat ik ook hoger in dan seiko. Niks om me voor te schamen :man_shrugging:

5 likes

Prachtige platen op foto, kan je die ergens in het echt zien?
Ik vind hier in het warme BE niet direct een dealer en toen ik zocht bleken het LE’s, dus je hebt daar weinig aan…

Solar lijkt me nog leuk, voor quartz zie ik maar heel weinig argumenten (en enkele die voor sommigen een voordeel en voor mij een gemis zijn) voor mijn gebruik.

De waardevolle info in een poll zit niet altijd bij de meerderheid.

Zo zie je maar weer. Ik heb “Dress watch” gestemd omdat ik toolwatches, met name bonkige duikers, gewoon zat ben. Van wie dan ook, eerlijk gezegd. Het had voor mij dus geen reet uit gemaakt of hier een Blancpain Bathiscaphe had gestaan of een Seiko SKX.

Nu heb ik Seiko om veel redenen hoger zitten dan JLC, maar dat laat onverlet dat ik op jacht ben naar een Reverso. Zo zie je maar weer.

Yup, maar op meerdere manieren valideren door de vraag te tweaken is altijd een goed idee.

Wat koop je liever? Je mag merk en prijs helemaal zelf weten.
  • Simpel duikhorloge
  • Simpele dresswatch
0 stemmers
3 likes

Ik heb nog nooit een duiker gehad, de mooiste horloges zijn voor mij altijd de uitgepuurde, simpele ‘deftige’ modellen geweest.

Of een leuke chrono, maar daar doe je toch niets mee.

2 likes

Zo denkt menig wereldleider er ook over!

5 likes

Dat hangt bij mij zo hard af van dag tot dag. De ene dag vind ik niks mooier dan de romantiek van een toolwatch die de tekenen weergeeft van jarenlang als enige horloge rond dezelfde pols te hangen, de andere dag vind ik bijvoorbeeld dan een gouden reverso, geophysic true seconds, of tank louis het Summum van deze hobby. Moet er echt een kamp gekozen worden?

Edit: mocht je echt willen muggeziften, de 2 jlc’s die ik aanhaal zijn inderdaad verdoken toolwatches.

3 likes