Zo zie je maar weer. Ik heb “Dress watch” gestemd omdat ik toolwatches, met name bonkige duikers, gewoon zat ben. Van wie dan ook, eerlijk gezegd. Het had voor mij dus geen reet uit gemaakt of hier een Blancpain Bathiscaphe had gestaan of een Seiko SKX.
Nu heb ik Seiko om veel redenen hoger zitten dan JLC, maar dat laat onverlet dat ik op jacht ben naar een Reverso. Zo zie je maar weer.
Yup, maar op meerdere manieren valideren door de vraag te tweaken is altijd een goed idee.
Wat koop je liever? Je mag merk en prijs helemaal zelf weten.
Dat hangt bij mij zo hard af van dag tot dag. De ene dag vind ik niks mooier dan de romantiek van een toolwatch die de tekenen weergeeft van jarenlang als enige horloge rond dezelfde pols te hangen, de andere dag vind ik bijvoorbeeld dan een gouden reverso, geophysic true seconds, of tank louis het Summum van deze hobby. Moet er echt een kamp gekozen worden?
Edit: mocht je echt willen muggeziften, de 2 jlc’s die ik aanhaal zijn inderdaad verdoken toolwatches.
MAAR HIER WEL! Daar dient het draadje voor tenslotte. Onmogelijke keuzes met de loop van de revolver tegen het achterhoofd
Ik heb ook de dresser gestemd over de duiker, domweg omdat duikers vaker niet dan wel mijn meug zijn. Maar had er een vrolijke oranje of groene Doxa gestaan, wie weet.
+1 hiervoor. Ik heb weinig met Citizen, maar mensenlief, die groene? Dat is een fenomeen. Die huppelt qua coolheidsfactor van de wijzerplaat rondjes rond horloges van 10x de prijs en nog een schop onder de reet erbij.
En op elk uur een prerecorded geriatrische voice clip in BBC natuurdocu commentaar stijl. “As the sun advances across the sky, time hath passed yet again - it is now eleven o’clock”.