- Breitling Navitimer B01 43mm
- Omega Speedmaster Tokyo Blue
De Speedmaster is veel populairder dan de Navitimer, dat zal geen verrassing zijn.
Al vind ik de Navitimer mooier met contrasterende registers.
In dit geval de moon, reverso zit me niet zo lekker.
Tudor black bay chrono blue
Je bent er mooi op tijd bij
Was die poll nog open?
Die speedmaster zou voor mij in alle opzichten de betere keus zijn, die navitimer is te druk en te opzichtig. De rust en het geheel klopt gewoon van zoān speedmaster.
Beide horloges inmiddels gehad en weer vertrokkenā¦
teveel overlap met mān BB58 blue die zān plek verdient en niet snel af zal staan.
de jlc is al aan zn eerste onderhoud toe vrees is.
Welke van deze zwarte Japanse duikers heeft jullie voorkeur?
SPB317
SPB453
- SPB317 Turtle
- SPB453 62MAS
Oei, moeilijke!
Heb beide naast elkaar gehad (als je de 143 voor het gemak even gelijkstelt aan de 453), maar heb de 317 uiteindelijk verkocht. Vond de 143/453 net wat ācompleterā en heel fijn om ook op de stalen band te kunnen dragen.
Mis de 317 wel zeer regelmatig dus er zijn wat mij betreft geen foute antwoorden.
Heel andere prijsklasse dus niet te vergelijken vind ik.
Eens! Maar de spb453 is bij de prijs in de lekkerste
De oplettende burger zal zien dat ik de SPB317 heb gehad, maar op de SPB453 heb gestemd.
De 317 is een echt geweldig horloge. Maar ik merk, met name ook sinds de aankoop van de SJE099, dat ik eerder naar een āklassiekeā skin diver kast grijp met lugs, in plaats van C-shape kasten.
Evengoed, de SPB317 is veel beter draagbaar dan welke SPB14x of SPB15x dan ook. Juist omdat ie platter is, en gewoon niet om de pols schuift.
Nu heb ik na de SJE099 geen behoefte meer aan andere duikhorloges. Punt. Dit is in mijn optiek de ne plus ultra van de duikhoroges in welke prijscategorie dan ook. Dat mogen anderen niet zo zien, voor mij heb ik duikhorloges uitgespeeld.
Desondanks lees ik erg goeie berichten over de nieuwe, iets kleinere maten van deze SPB45x horloges, en zou ik dus altijd eerder geneigd zijn om zoān kast te nemen dan een C-shape, hoe briljant hij ook moge zijn.
Maarrrā¦
Deze vind ik dan weer spannender. Nipt te groot, maar wel mooi plat, en zeker spannender.
Hmm, vind de (onderste) nieuwe modellen niet lelijk en zullen ongetwijfeld prima kwaliteit en goed draagbaar zijn. Maar de bezel en crownguard zijn echt wat teveel āgeleendā van de TAG Heuer Aquaracer. Hoeft Seiko niet te doen, vind ik. Ze kunnen prima zelf goede ontwerpen maken, zo hebben ze natuurlijk in het verleden al heel vaak bewezen.
Maar deze zou ik dus in ieder geval niet kopen. Doe mij dan maar de echte Aquaracer, zeg ik als TAG Heuer groupie.
Dat komt op mij over als een oordeel van iemand die niet in een winkel heeft gestaan met beide horloges in de hand, want in mijn ervaring doen deze SPBās echt in niets aan een Aquaracer denken, in het handje. Het zijn onvervalste Seiko duikers, en ze voelen ook zeker aan alsof het niks anders kan zijn, terwijl de Aquaracers grappig genoeg heel erg TAGās zijn, met hun distinct eigen vibe die Seiko hier heel erg niet na aan het bootsen is.
Zo zijn de TAGās die ik vast heb gehad echt heel erg gefocuste moderne toolwatches, zonder enige bling, die ik overigens ook heel erg cool vind. Zeker de Solargraph.
Nee, klopt, hoor. Ik heb de Seikoās nog niet irl gezien. Dus misschien dat ik mijn oordeel dan moet bijstellen. Maar ik ben toevallig recent in verschillende FB-groepen de opmerking over de gelijkenis tegengekomen en ik moest er, bij de eerste aanblik, ook gelijk aan denken.
Ik zie toch echt wel de overeenkomsten in design met een aantal TAG Heuer-modellen.
Zie hier de typische bezelvorm.
Zie hier de typische crownguardvorm.
Dus lugs doen dan wel weer wat aan een Omega Seamaster denken.
Hier kun je natuurlijk tegenin brengen dat een āorigineleā duiker ontwerpen tegenwoordig ook zo ongeveer onmogelijk is en alles dus ergens wel op elkaar lijkt. Dat besef ik ook wel.
Dan nog vind ik dit niet hun sterkste ontwerp, tot nu toe. Doe mij dan maar een Turtle of een Monster of een Samurai. Maar goed, ieder zān ding, natuurlijk.
Maar goed, ik zal ze, als ze bij de AD liggen, eens gaan bekijken. Ben toch wel benieuwd.
En ja, helemaal mee eens! Als ik nu een Aquaracer zou kopen, zou het een Solargraph zijn!
Idd het eerste waar ik aan dacht, goed āgeleendā van de Aquaracer!
Uiteraard slaat dat op de vorm van de bezel.