Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

De certina. Want grijs. En grauw.
Echt cool.

3 likes

Ik heb blue & red gestemd, maar dat komt deels omdat ik niet zo’n fan ben van die bracelet. Mag ook black & red zijn op zwart leer :innocent:

1 like

Seiko Prospex (MM200, 62MAS, Turtle). Dan heb je een echte duiker voor niet teveel geld.

2 likes

Squale

1 like

Ik denk dat het zou helpen wanneer je aan kon geven welke lichte wijzerplaat-kandidaten je op het oog hebt.

Eerlijk is eerlijk, die verzameling is top notch, met uiteenlopende stukken en stijlen, dus er kan nog wel “wat lichts” bij, maar of het zin heeft of iets toevoegt weet je pas wanneer je aangeeft welk model/ontwerp je wilt.

3 likes

SPB455 :ok_hand:

11 likes

Maanfase battle

1. JLC mut moon (36 mm)

1. Habring2 maanfase

1. Habring2 maanfase met pointerdate

De JLC vind ik in balans, bijna te perfect eigenlijk echter ik vindt de Habring2 met pointerdate ook erg apart.

De Habring2 met alleen maanfase icm de ‘urenwijzer is een soeplepeltje ‘ opmerking door een mede hf lid. What has been seen :face_with_peeking_eye:

Maar goed wat vindt HF

Pol tijd

• JLC Mut moon
  • Habring2 maanfase
  • Habring2 maanfase pointerdate
0 stemmers
2 likes

Duidelijk

1 like

:joy:

Ik stem JLC.

Ik denk dat die maat overigens heel geschikt is voor jouw pols. Maar ik heb wel de indruk dat de kastpoten in verhouding een stuk dichter bij elkaar zitten dan bij de 39mm. Die vind ik daarom beter in verhouding.

1 like

Op dat design valt inderdaad echt niks, níks aan te merken. Één van hun mooiste full stop. Perfect bandje ook.

1 like

Ja, ik ben sinds een paar jaar toch wel weer erg gecharmeerd van two-tone. Vraag me alleen af waarom de kroon van deze niet goudkleurig is. Vind ik jammer.

Certina is prima. Maar ik zou zelf voor een Squale gaan. :shark:

1 like

Een maanfase mag van mij best opvallen als je daarvoor kiest. Dus een Arnold en Son perpetual moon

Of een iwc544801

Beide zijn oversized, maar daar laat jij je niet door afschrikken. Beide hebben wel mooie grote handwind-uurwerken zodat je ongehinderd kan zien waar je voor hebt betaald. I know you like that :wink:

7 likes

No problem, dan koop je er toch een mooi leer bandje bij!
Eigenlijk is deze PR516 geen echte duiker :wink:

1 like

Zeker een optie. Maar een probleem is het sowieso niet, want ik was niet van plan om er een te kopen :innocent: :grin:

Klopt; maar dat geldt ook voor het origineel uit de jaren 70:

3 likes

Zenith niet vergeten:

(Er is ook een versie met een lichte wijzerplaat)

24 likes

Dit is gewoon “Vindt je het OK als ik een JLC koop?”, maar dan gelardeerd met twee token-opties.

4 likes

Dank allemaal voor het stemmen en de suggesties :slight_smile:

Wat een slachtveld. Ik had al gedacht dat de JLC zou winnen maar dit. Pffff

@rorymoer: Ik heb niet heel veel allergieën maar afgekapte cijfers is er wel eentje en als de prijs van de Arnold and Son icm maat tsja :grimacing:.

@SwissToni. Dank voor de suggestie. Mooi merk zenith. Als die nu eens geen kleine seconde had :face_with_peeking_eye:

Edit als de maanfase toch groot moet zijn met alle respect voor CW on a budget tov Arnold en Son

13 likes

Hoe mooi ik deze ook vind, het is geen goed horloge omdat hij geen indices heeft. De maanfase is zo echt de primaire functie… ja, ik chargeer een beetje

De Arnold & Son heeft die wel.

1 like

Battle of the Grand Seikos. Een veelzijdige alles kunner tegen een klassieke dresswatch:

De SBGW231, die verder geen introductie meer nodig heeft:

De SBGX355, titanium quartz Snowflake:

• SBGW231 - De dresswatch
  • SBGX355 - De quartz Snowflake
0 stemmers
3 likes