Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Mühle Glashütte Blue moon.

Mooiste maanfase die ik ken. Kost 2500 euro of zo.

20 likes

Hé, dat is opvallend. Ik weet dat jij, net als ik, prijs stelt op een goed geplaatste ‘kleine seconde’.
Ik had verwacht dat je de plaatsing van de maanfase hier wel problematisch zou vinden.

De kroon vind ik overigens ook erg fors ogen. Verder wel fraai vind ik.

3 likes

Die staat qua uitlijning gewoon netjes in het midden, zo op het eerste zicht, maar is maar gedeeltelijk uitgesneden. Aparte plaats maar stoort niet zo, en balanceert wat uit tegen het datumvenster aan de andere kant.

Dat datumvenster staat trouwens wel wat hard naar binnen. Te klein uurwerk waarschijnlijk? :wink:

1 like

Sowieso. Maar de maanfase links en zo ver naar binnen vind ik niet geweldig.

2 likes

Ik zie dat ontwerp als de betere jazz. Het wringt aan alle kanten, maar is samenhangend op het eind.

De maanfase loopt over in de ronding van het Mühle Glashütte logo. De datum staat al een stuk beter dan bij mijn Teutonia II die echt te groot is. Deze is maar 39x11,8mm groot. Hij had 38 kunnen zijn, maar met de nautische elementen en erg stramme, duitse poten is het voor mij een samenhangend en licht speels ontwerp.

De zijkant van de kast heeft verticale brushing die heel erg grof is, dat is een strepenpatroon wat een heel erg klassieke three-piece constructie van bodem, middenkast en bezel toont.

4 likes

Zo… ik had zonder meer verwacht dat de SBGW231 het wel zou winnen, maar niet met zoveel! De sbgx355 is toch ook gewoon een zo goed als perfect horloge? Stuk dunner ook!

Als je een wit net sporthorloge wil met quartz =>

11 likes

Mooie wijzerset!

1 like

Die heb ik dus ook wel eens omgehad en dacht altijd dat het het perfecte horloge was, maar ondanks dat ik het erg mooi vind, vind ik dat plastic laagje over de washi wijzerplaat gewoon niet mooi.

Je ziet vaker dat laagje dan dat je die washi plaat echt kunt bewonderen. Dus als ik deze twee naast elkaar leg (niet naar prijs kijkende), gaat mij voorkeur uit naar de snowflake.

(Ondanks dat waarschijnlijk de washi de meer populaire keuze zal zijn hier)

Edit:
Oh, en ik vind het nog steeds jammer dat de aq4020 die crown guards heeft- vind ik niet bij het horloge passen.

Liever een perpetual calendar hier.

1 like

Dat vind ik dan ook wel weer! Ik vind het alleen zo jammer dat die chronomaster op de fotos altijd zoveel mooier is dan in het echt! Anders zou ik die crownguards nog voor lief nemen ook.

1 like

Dank voor de suggestie.

Vind de overgang persoonlijk niet echt mooi, ook rare plek van de maanfase, Maar dat is persoonlijk :slight_smile:

Misschien ga ik wel een Steinhart kopen.
Ik heb de mogelijkheid om het met het saffierglas en de beroemde Cyclop te nemen of eventueel het saffierglas zonder deze Cyclop…tussen de twee schommelt mijn hart :thinking:
Geef mij je mening

• Met cyclop
  • Zonder cyclop
0 stemmers
2 likes

Als je dan toch voor een flagrante Rolex kloon gaat met dezelfde kast, bezel, wijzers en telefoonboek oo de wijzerplaat gedrukt… dan misschien maar voor de datumpuist gaan ook. Zonder die heb ik altijd een “Huh, wat is er mis met die Role…oh, right” gevoel als ik er naar kijk. :man_shrugging:

Anders ook wel, maar minder. :crazy_face:

6 likes

Is er ook optie c. Koop een Glycine combat sub?

Eigen smoel, mooie merkhistorie, sloopt de bankrekening ook niet

3 likes

Ja, ik stem ook keuze C. Iets origineels.

4 likes

Ik ben niet van plan een nier te verkoop voor een Rolex, sorry, ik vind juist de stijl van deze soort diver’s mooi…en wil ook niet een “brol” uit Ali zijn winkel op iets nep uit MP…
Ik ben juist niet gewend aan een cyclop op de glas en vraag me af als op termijn dat de juiste keuze is voor mij

heb ik ook bekijken maar vind ik echt ‘niks’, is mijn smaak niet

1 like

Lekker bij Breitling blijven dan. Aan het “net-niet” gevoel heb je ook weinig.

3 likes

Perfect te begrijpen. Ik vind de stijl al niet eens mooi :sweat_smile: maar da’s smaak.

Het punt was eerder dat die Steinhart (ook Chinees, dacht ik?) een complete kloon is, niks origineel aan, puur design ripoff. Dus misschien zijn er dan dingen in die stijl die wel een beetje moeite gedaan hebben om een eigen identiteit te ontwikkelen in plaats van “we krassen de Rolex uit op de wijzerplaat en plakken er onze naam over”. Die bestaan zeker. :slightly_smiling_face:

1 like

Een verlangen om te veranderen en andere horizonten te zien :grin: