Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Lekker bij Breitling blijven dan. Aan het “net-niet” gevoel heb je ook weinig.

3 likes

Perfect te begrijpen. Ik vind de stijl al niet eens mooi :sweat_smile: maar da’s smaak.

Het punt was eerder dat die Steinhart (ook Chinees, dacht ik?) een complete kloon is, niks origineel aan, puur design ripoff. Dus misschien zijn er dan dingen in die stijl die wel een beetje moeite gedaan hebben om een eigen identiteit te ontwikkelen in plaats van “we krassen de Rolex uit op de wijzerplaat en plakken er onze naam over”. Die bestaan zeker. :slightly_smiling_face:

1 like

Een verlangen om te veranderen en andere horizonten te zien :grin:

Eigenlijk is het Duits met een Zwitsers uurwerk…en als het net als auto’s is, is het ook kwalitatief, toch? :joy:

Ah, tiens. ETA uurwerk inderdaad. Dat valt goed mee dan, en overal te servicen.

Vind ik het dubbel raar dat die (nog) niet kapot gemept zijn met rechtszaken door die designs… nja :grin:

Ik kijk toch naar een andere model/wijzerplaat en afmettingen dan de “standard homage”, de afbeeldingen waren juist voor de cyclop of niet

Bedankt voor jullie stemmen… :ok_hand:

De keuze viel op deze, dus zonder cyclop , met vind ik een prachtig wijzerplaat en blauwe bezel en 42mm wat voor mij minimaal is :star_struck:

4 likes

Rado of Oris
  • Rado
  • Oris
0 stemmers
2 likes

Keuze Oris. Vind de kastvorm net iets mooier.

1 like

Alles aan de Oris is mooier

3 likes

Nou. Ik vind de plaat wel mooi van de rado. Maar tja die moet je eigenlijk weer irl zien.

2 likes

Een ChronOris zonder chronograaffunctie vind ik een lachtertje, dus de Rado :sunglasses:

1 like

Ik mis optie drie: Zonder Steinhart.

Want serieus, waarom zou je in godsnaam een sub hommage scoren?

Maar als je dan inderdaad, zoals @LVA al zei, een flagrante kloon scoort, doe het dan maar met pukkel en al ook.

Mooie keuze. Of een Certina DS-3 38mm, bijvoorbeeld, of een Super Squale, danwel een Seiko SPB. Dat zit allemaal zo tussen de 600-1200 Euro in, en die Steinharts zijn tenslotte ook al 650.

Ik weet niet of dat soort ontwerpen te patenteren / trademarken zijn, eerlijk gezegd. En aangezien Rolex de automaat, roterende bezel, en cyclops ook niet uitgevonden hebben kun je je de vraag stellen welk IP er nou echt te beschermen valt, behalve puur het ontwerp an sich.

1 like

Prima, maar moeten het deze modellen zijn?

Dit vind ik al een passabeler en moeilijker keuze. Of nou ja, ik kies altijd Art Deco als het een optie is. Maar ik begrijp de Anatom heel goed.

1 like

Ik ga geen excuses aanbieden of argumenten aanvoeren voor dit soort opmerkingen.
Ik zou niet tussen de 10 en 20.000€ inzetten voor een horloge “zoals iedereen” en zeker niet voor een horloge waarvan de echte ‘klonen’ door de straten razen…iedereen heeft tegenwoordig een Rolex om zijn arm, echt of nep, wij zien niet meer het verschil…
Ik vind deze Steinhart erg aantrekkelijk en vooral voor een redelijke prijs met een Zwitsers uurwerk…maar vooral naar mijn smaak met zijn 42mm en zijn volledig geborstelde band (ik hou niet van bling)
Iedereen heeft zijn eigen mening, maar als je beter kijkt, zie je dat elke klok een beetje een kopie of homage kan zijn aan een andere horloge…ieder zijn eigen keuze…
PS: Ik zou ook geen 400€ kunnen uitgeven aan een plastic Omega of Blancpain :grin:.

1 like

Ben het idd met je eens dat de de naam anders had gekund :rofl: het is geen chronograaf of chronometer.

1 like

Nee deze moeten het niet zijn :grinning:. Begrijp wel wat je bedoel hoor met de keuze die je voorlegt. Zou overigens voor de Rado gaan.

Het origineel uit de jaren 70 was wel een chronograaf. Daarom vind ik het een beetje jammer dat ze er niet weer een chrono van gemaakt hebben :roll_eyes::sunglasses:

1 like

Ik zeg ook niet dat je dat moet doen. Sterker nog, een duikhorloge van meer dan 3000 Euro is absolute waanzin in mijn optiek. Dure horloges zijn voor mij sowieso dresswatches of objets d’art, dus ik geef je groot gelijk.

Maar voor tussen de 350 - 1250 Euro kun je een miljard hele coole duikhorloges scoren met een eigen smoel. Da’s allemaal ook geen 10.000 ballen, en als ik een submariner aantrekkelijk zou vinden zou ik gewoon met het idee leren leven dat ik er geen had.

Een greep uit je opties:

• Orient Ray
  • Orient Mako
  • Orient Kamasu
  • Seiko Samurai
  • Seiko Turtle
  • Seiko SPB’s / 62MAS
  • Seiko 38mm Solar divers
  • Glycine Combat Subs
  • Squale 1521
  • Super Squale
  • Squale Sub39
  • Baltic Aquascaphe
  • Baltic Aquascaphe dual crown
  • Tissot Seastar
  • Hamilton Khaki Navy Scuba
  • Christopher Ward C60 Trident Pro 300
  • Christopher Ward C60 Atoll 300
  • Wolbrook skin divers
  • Douglas skin divers
  • Yema Superman
  • Yema Navigraf Marine Nationale
  • Yema Diver
  • Yema Navigraf Super Compressor
  • Certina DS Action
  • Certina PH200M
  • Certina Super PH500M
  • Mido Ocean Star 600
  • Mido Ocean Star Decompression World Timer
  • Mido Ocean Star 200
  • Citizen Fugu
  • Citizen NY00040
  • Citizen Fujitsubo
  • Citizen Orca
  • Citizen Godzilla
  • Llorier Neptune
  • Traska Freediver
  • Laco Amazonas 39
  • Laco Atlantik 42
  • Archimede SportTaucher
  • Circula Aquasport II
  • Circula Supersport
  • Circula Divesport
  • Doxa Sub 200

Ik wilde nog over de Zodiac Super Sea Wolf beginnen, maar die zijn belachelijk duur tegenwoordig.

3 likes

Jij heb gelijk :+1: