Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Haha deze ga ik opslaan :grin:

1 like

Je bent een schobbejak, @Hubertje. Een gewetenloze ploert.

image

Laat ze smaken! Nondedju :grin:

Het is maar een intenet foto hoor.

Schobbejak is een heel erg Lambik woord.
Ik ken je niet, maar Vlaamsch geleerd in de Suske en Wiskes?

1 like

Ja, dat je om 21u op een zaterdag bij een bakker niet moet proberen passeren, dat vermoedde ik al. Maar haal er dan op zijn minst morgen wel verse. Nog warm, dat de boerderijboter er net niet van smelt. :face_holding_back_tears:

Bahnee. Gewoon thuis, in Wetteren. Maar ik vind het een heel leuk woord :grin: schobbejak, rabauw, schlemiel! Onze taal heeft zó veel vergeten pareltjes.

1 like

Sinds wanneer zit er melk in brood? Pannekoek! Nee, niet jij. Er zit melk in een pannekoek. :slight_smile:

Maar ja, melk wordt afgeroomd en gepasteuriseerd, dat is correct. Daarmee is het nog steeds een ingrediënt en geen halffabrikaat. Volgens mij kom je niet van de boerderij of bakkerij af. Klopt dat?

Nee. Catawiki is het liefdeskind van een Bernie Madoff en een Medikamende die Grenze.

Altijd. Maar niet met rozijnen.

image

Even on topic:

Welke dan?
  • Reverso
  • Chronomat
  • Credor
0 stemmers

Fotootjes:

image

3 likes

GCBY995. Een limited.

Je hebt gelijk. Die zou eigenlijk weg kunnen, want zit te veel in de richting van de Santos zonder het risico te lopen de Santos te mogen vervangen.

Hmmmm. One down. :slight_smile:

Que? Schobbejak is gewoon iets wat we in Nederland ook bezigen. Samen met schavuit, schorriemorrie en slungel.

Ondanks het wel héél erg… kleine uurwerkje in die grote kast? :wink:

Nu goed, al vulde het z’n kast helemaal - ik ben nog niet rijp voor Credor vrees ik. Ze triggeren vooral een gaapreflex, tot nader order. Herinner me hier binnen een jaar of 2, 3 nog eens aan zodat ik me kan schamen over 2025-LVA zoals ik me nu afvraag waarom 2021-LVA niks vond aan een Santos. :slightly_smiling_face:

4 likes

Exact datzelfde argument kun je omkeren:

Hoe lang ben ik al bezig met een Reverso? De Credor is fraai, maar ik zal vroeg of laat weer op zoek gaan naar een Credor.

Kort en goed: Op de langere termijn gaat er zowel een Credor als een Reverso komen, dat zou de voorzichtige conclusie kunnen zijn. :slight_smile:

Nog steeds een ingrediënt en geen halffabrikaat.

Een halffabrikaat is een ready-made kapsel voor taart, bijvoorbeeld, of broodjes die je alleen nog maar af hoeft te bakken.

Rolex kocht dus geen melk, maar halffabrikaten. De kast was klaar, en opgetrokken uit de ingredienten staal, hitte, en productieproces, het uurwerk was ook al klaar, het glas en de band waren klaar, en het enige wat ze nog te doen hadden was goed schudden, en presto: Een Oyster-taart.

Kom op, als echte Nederlander kun je dat soort liflafjes toch geen brood noemen?

Maar hier, een mooi traditioneel 2-daags recept voor croissants waar geïllustreerd wordt hoe melk in deze geen halffabrikaat is:

:slight_smile:

1 like

Eigenlijk wil je uiteindelijk dan toch gewoon een eichi II.

1 like
  • MR01 silver
  • MR01 salmon
  • anders, namelijk…
0 stemmers

MR01 zilver vs zalm

7 likes

Angelier

4 likes

Zilver is mooi maar mist contrast, of het moet aan de foto liggen. Zalmkleur… meh. Er moeten mooiere kleurtjes bestaan. :smile:

Heb de zilveren gehad. Vond deze BoR nogal zwaar voor het horloge, of het horloge te klein… en heb dan de smalle BoR gekocht. IMHO deze draagt nog beter op de lederen bandjes die Baltic heeft.

Deze. Is namelijk een mooiere kast / lunette combi. Met lekker die kroon weggewerkt.

En anders de blauwe. Mooier contrast en sowiso op leer al helemaal.

5 likes

Battle!

Om alle daytona haters te plezieren :wink:

Daytona 40 mm witgoud oysterflex panda 116519ln of toch een daytona 36,5 mm staal op staal panda 6239?

• Modern witgouden daytona OF.
  • Vintage stalen Daytona
0 stemmers

.

6 likes

Bewezen:

3 likes

Vintage natuurlijk.

• fatsoenlijke pushers
  • fatsoenlijke wijzerplaat
  • het lijkt net een Carrera
  • fatsoenlijke eerlijke bracelet zonder pcl.
  • prachtige maat

Ik vind hem zelfs naar mooi neigen.

2 likes

Plaatje voor de sfeer
image

4 likes