Kom op prime minister Toni, kijk nog een keer
UG,all day every day!
Nog steeds niks, scusi Vincenzo. Hier overlap in zien moet je echt willen, en ik wil niet. Ze zijn gewoon alledrie cool, en ruimschoots verschillend genoeg.
Dan niet he…
Uit de foto’s is het duidelijk, 2 identieke UG’s in de verzameling. Teveel overlap, en tijd om een te verkopen aan een medebelg.
Ik zie drie time-only horloges, waarvan twee met KS, maar dat is het ook wel. Ik vind ze alle drie wel een heel andere uitstraling hebben
Haha, goed geprobeerd Kristof. Puntje voor de vindingrijkheid.
Moet je eens kijken naar de cijfers op de nomos en de UG, op de 4 na angstwekkend gelijkend. Maar ik moet toegeven dat ik ze alle 3 regelmatig op pak. Maar dan meer omdat de nomos robuuster is dan de UG, en de Anordain kleurrijker is fan de anderen.
Geen enkele overlap. Past perfect in 1 collectie
Dan zal het toch in mijn hoofd zitten
Ondanks dat ik nu ook zie wat in jouw hoofd zit zijn er nog steeds zoveel meer verschillen tussen de horloges dat er wat mij betreft echt geen sprake van een overlap is.
Maar of het voldoende gaat slijten in jouw hoofd zal de tijd leren of Kristof snel weten…
Ik ga steeds op en neer welke ik mooier vind.
Binnenkort de tweede Hentschel ophalen en dan is er nog een plekje over.
Qua kleine merken staan de volgende toch wel op nr 1 en 2 die kans maken om dat plekje in te vullen in de categorie tot een ca €5k. Deze twee schelen elkaar ‘tientjes’ En kijken of dat in 2024 haalbaar is.
De vraag om even door te sparen en kijken of op zijn vroegst in 2025 ca t dubbele budget uit te geven voor een Kudoke of een Dornbluth te gaan parkeer ik even
Ik ben met beide kandidaten al sinds 2021 bezig en ze komen soms weer terug.
Ervaringen delen mag eigenlijk niet maat ik deel graag even de beweegredenen waarom een van de twee er nog niet is gekocht
Op dat moment stond de l2l van de Cornehl nog niet op de site. Die nagevraagd en toen had ik zoiets van twijfel twijfel met mijn polsjes. Maar blijf m toch leuk vinden en voor t laatste plekje. Fuk it.
Habring2. Op de eerste mail antwoord gekregen. Op de tweede niet ook niet na er een aantal keer achter aan te hebben gemaild. Tsja laat dan maar als ik niet weet of en wanneer ik een afspraak kan maken om langs te komen en wat de levertijd is… T is niet bepaald in de buurt en ook in een klein plaatsje.
Ben daar redelijk hard in. Ik blijft niet achter dingen aan gaan. Dan wil je dus mijn geld niet en toch ben ik ze bereid een tweede kans te geven.
Dan is de vraag
Zitten jullie voor nu in (en waarom mag uiteraard ook worden gedeeld.)
- Kamp Cornehl. Ik vind een regulator toch wel erg leuk

Of in
- Kamp Habring2 Felix. Lekker eigenwijs de ks op die positie
-
- Cornehl
-
- Habring2
0 stemmers
Ik zou eigenlijk zeggen: koop niet nog een horloge waar je er al meerdere van (onderweg) hebt
Maar goed, tussen deze twee vind ik de Cornehl interessanter. De Habring is natuurlijk ook hoogwaardig, maar je ziet het wat mij betreft onvoldoende.
Thanks voor je toelichting.
Tja de kleine seconde. Daar heb ik er genoeg van en ik vind t gewoon leuk, kleine merken ook. Maar goed de mensen die me een beetje in de gaten houden hadden dat wel verwacht
De andere kant is dan minimaal een jaar doorsparen voor een Kudoke 1 of een Dornbluth. Beide liggen rond de 10 k en ik verwacht momenteel een 2 jaar levertijd maar dat is voor nu even niet de battle.
Daarnaast is heb in een lijstje voor ernaast maar dat is niet t primaire doel.
Daar staan momenteel op
- Tudor Ranger 2022
- Tudor bb 64
- C Ward 12 ti paars
- Oris Rectangular rood
- Oris Chronoris (te lang gewacht en officieel niet meer te krijgen) maar wel nog te koop.
- Mocht Hentschel de H1 Red in 37 mm gaan of kunnen maken met Werk1 dan komt die ook op deze lijst voor op zijn vroegst 2025
-Tourby Lawless reduced zwart.
Ehm dat was t wel zo een beetje dacht ik.
Niet gestemd. Beide horloges spreken me totaal niet aan. De eerste vind ik echt een ouwelöllending en de tweede ziet er goedkoop uit. Ja, je vraagt om meningen, he!
Wat dan wel? Nou, van je lijst hierboven beide Tudors en Orissen. Daar zou ik m’n geld aan uitgeven.
Dit weekend eens een paar gegadigden bekijken als mogelijke vervanger van de Breitling Colt 44. Het zijn er 4 geworden…1 Breitling en 3 Tudors. Alle modellen hebben zo hun pros en cons. Het wordt nog lastig kiezen…
Ben benieuwd voor welke jullie zouden gaan en waarom. Dank voor de input
- Avenger Bandit
- Black Bay Red
- Black Bay Steel
- Black Bay Pro
0 stemmers
Of de Colt houden…is zeker ook een optie.
BB Red. ‘the original’
Nu alweer?! Man, wanneer vind jij toch eens rust?
Nou ja, die laatste twee zijn voor mij inwisselbaar. Of is er eentje 39mm? Dan die.
Rust roest.