Ik zou het doen, heb ook even de site van Paul bekeken. Lijkt mij wel een gaaf ding. En doe je die PRX dan voor een habbekrats weg?
Die plaat van The Twelve doet pijn aan mijn ogen, geen idee of dat in real-life anders gaat zijn, maar op de site van CW zien de renders er wat mij betreft ook verschrikkelijk heftig uit.
De kast van die CW vind ik dan wel weer mooier dan die van de Tissot.
Anyway… ik zou liever de centen in m’n zak én de Tissot om de pols houden als ik jou was.
Van het één komt het ander…
Na de anticlimax van de Dornbluth vorige week. Want wellicht toch wat te groot en daarnaast deed t me me niet veel. En dat heb ik niet vaak. De Sinn u50 deed me meer.
En dan nog is de Cornehl niet helemaal uit mijn hoofd.
Wil ik iets kleiners hebben tot 37 mm in de +€3000 kom ik op dit moment niet verder dan een bb54 die de intersse heeft. Alleen nergens op voorraad ook niet om te passen tot zoverre.
Maar goed t is ook niet echt de bedoeling om dat nog uit te geven dit jaar.
Genoeg ramblings.
Plan B en wellicht een tussenpaus dan maar?
Allemaal een zwarte wijzerplaat
- De nieuwe Citizen promaster 37 mm
Pro
- onbezorgde vakantiebeater
- Grab and go voor de komende jaren met ecodrive.
Contra
- Quartz (Vind handopwinder/automaat toch altijd leuker)
- Stowa Flieger 36 (Handopwinder)
Pro
- Geeft me toch een bak lume als ik t www mag geloven
- Geweldige heritage
- Handopwinder is altijd leuk
Contra
Levertijd van 3 maanden momenteel…
In ongeveer dezelfde prijsklasse
- Oris Chronoris.
Pro
- Staat net als de Stowa al een tijdje op een b lijstje en eigenlijk toen wel een beetje spijt gehad toen die nog officieel te krijgen was dat ik m niet gekocht heb.
- Ik heb vrij weinig met oranje en een horloge, maar dit is (Naast de Mido oceanstar) een van de weinige horloges waarvan ik vind dat t wel kan.
- Geweldige retro look
Contra
- De maat is t grootst van de drie maar zowat heeft bijna geen lugs
Eigen foto’s
-
- Citizen
-
- Stowa
-
- Oris
0 stemmers
Op de Citizen gestemd.
Als dat is wat je zoekt, dan is dit gewoon een heel goed horloge, met overigens ook een prima heritage.
Maar, als je iets speciaal wil, dat je irl dus echt ongeveer nooit tegenkomt, zou ik voor een '80s of '90s (TAG) Heuer duikertje gaan. Precies de maat die je zoekt, geweldige heritage, overslijtbaar en het ziet er ook nog heel leuk uit.
Ik zou eens bij B&O Watches kijken. Mooi aanbod, reële prijzen en goeie gasten!
Kun je altijd, over een tijdje, nog eens zo’n mooie BB54 kopen!
Je kunt ook gewoon even niks kopen.
Ik zou geen snacks meer aanschaffen.
@whisky wel, joh! Lekker even iets kopen, om de trek te stillen!
@Fate_Amenable_To_Change, zou voor jou trouwens ook wat zijn, zo’n '80s of '90s (TAG) Heuer duikertje: lekkere grab & go, bescheiden formaat en mooi plat.
- JLC Calendar chrono crème plaat
- JLC Calendar chrono zwarte plaat
- Omega Speedmaster
- Zenith El Primero
0 stemmers
Héle moeilijke, dedjie. Geen van die opties zou een straf zijn. Zenith vind ik super maar in andere kleurstelling toch nét iets mooier dan deze. JLC met zwarte dial is top - maar dauphiné wijzers.
Die Speedmaster kon ik zo op één twee drie niets aanmerken. En voor Omega loop ik meestal maar matig warm dus deze doet iets héél goed. Dat maar gestemd dan.
Oei, ik zit vnl in kamp JLC. Maar dat gaat hem toch niet worden ben ik bang.
Een chrono mag van mij wat sportiefs hebben en moet duidelijk afleesbaar zijn.
Beide JLC’s missen dit. Prachtige horloges, maar missen dit toch wel. Iets anders dan de croco band staat echt niet.
Net als @LVA loop ik niet zo warm voor Omega, maar deze doet het hem wel. Ik denk dat het de combinatie is tussen de kleur wijzerplaat en de kast. Het goud is natuurlijk opvallend, maar tegelijkertijd volledig in balans. De rubberen band zou voor mij een grote pré zijn.
De Zenith is ook top, wat frisser dan de Speedmaster door de witte bezel en plaat.
Toch voor de Omega gestemd.
In de battle van gouden chrono’s mag deze van mij er ook wel bij:
De JLC’s ogen veel klassieker en minder sportief dan de Zenith en de Omega. De combinatie goud en chrono vind ik persoonlijk juist klassieker ogend mooier.
De zwarte plaat staat in combinatie met het goud echt top
Toch voor de crème kleurige JLC gekozen, want die zou ik zelf gekozen hebben.
Als ik nog een suggestie mag doen. Klassiek, rustiger, lichte plaat uiteraard en guilloche:
Ik houd niet van gaten in de dial op 12, de datum op half vijf is onnodig, ik vrees dat ik in kamp Speedy beland ben.
Oh, en de Staudt was mooi geweest zonder die blinkende zilveren ring op de wijzerplaat. Dat vind ik bij een gouden kast gewoon niet staan.
Pfoeh die JLC Chrono Calendar is echt een kunstwerk en ik combineer goud het liefst met een witte plaat.
Als het een echte aanschaf betreft zou ik voor de EP gaan, met 50 jaar gratis onderhoud is het echt een koopje.
Die bovenste vind ik het mooiste. Enige puntje van kritiek is de ‘12’ op de wijzerplaat. Ik snap nooit waarom enkel de 12 nodig is. Zet er dan alleen indices op.
Zwarte plaat bij goud werkt voor mij niet, en panda is me over het algemeen te druk. Dus toch nummer 1. Maar die is wel wat klassiek en dressy. Als JLC deze nou eens in staal met een blauwe plaat maakt ofzo
Klopt; maar staal met een zilveren plaat wordt toch gauw wat steriel, zeker op de stalen band. Dus deze kleurstelling graag
Ziet er ook niet vervelend uit inderdaad
Ja die ook gaaf, groen-goud is toch wel n winnaar.
Die kan de gouden band ook goed hebben. Bij de bovenstaande zwart-goud panda is de gouden band wel heel erg too much.