Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Goed dat ze de wijzerplaat en indices hebben aangepast. Bij één eerdere variant was het toch een lelijk eentje met een duikers layout/ te grote lume dots.

(kon zo snel niet een beter voorbeeld plaatje vinden).

1 like

De Tudor Sub in plaats van de Seamaster.

Maar inmiddels geleerd dat het prijsverschil tussen een Tudor en een Rolex relatief klein is. Dan toch liever een Rolex.

1 like

Toch grappig dat deze dan alleen op de bruine band wordt verkocht!
Maar heb ze nu allebei, dus kan lekker eten wisselen.

Vind ik niet doorslaggevend.

Toevallig net een review online

Over het algemeen positief, maar het grootste minpunt is de bracelet van 24mm breed die bijna geen taper heeft en niet goed genoeg aanvoelt. Dat is jammer om te horen aangezien het een cruciaal element is bij een integrated bracelet horloge.

4 likes

Jammer, de bracelet is natuurlijk wel het belangrijkste onderdeel van een dergelijk horloge!

1 like

• GS SBGY026
  • JLC Reverso

0 stemmers

1 like

Dit is wel een lastige hoor! Beide horloges hebben hele unieke kenmerken. Toch op de Reverso gestemd.

Hoe mooi die reverso ook is… Die kast, die wijzerplaat, die scherpe wijzers van de GS. Echt één van de mooiste horloges die de laatste tijd is uitgebracht als je het mij vraagt! GS gestemd.

Precies dat. Daarom op de GS gestemd :sweat_smile:

2 likes

Een enorme gs-fan, maar in deze vergelijking wint de reverso het. De GS is mij te uitgesproken

Blancpain? Zodiac? :slight_smile: Ik hoor ook net dat er een splinternieuwe her-uitgave van de 62MAS gelanceerd is. :slight_smile: Maar eerlijk is eerlijk, ik heb Tudor Sub gestemd omdat ik de SMP gewoon beu ben, al heb je juist wel de aardige versie met de juiste indices en wijzers, en zo te zien een heerlijke alu bezel.

Als je die heel veel draagt zou ik, in weerwil van m’n eigen stem, aanraden om even niks te doen en te kijken of je er over een paar maanden nog kriebels bij hebt.

Hulde! Eindelijk iemand die de notie van een service begrijpt.

Pas op. 24mm bandaanzet, en geen noemenswaardige taper. Je moet rekening houden met een mooi geproportioneerde kast, maar wel een chunky uitstraling dankzij de band.

Overigens: Ik heb nog 16% korting bij Yema, dus als je wat wilt kun je me ook een PB sturen. :slight_smile:

2 likes

Ai dat is wel erg jammer idd. Dat doen m’n PRX modellen juist zo goed. Een stukje refinement en ook draagcomfort. Ben bang de Yema voor mij gaat afvallen. Ps dank voor het aanbod. :+1:

1 like

Mijn keuze is gevallen op de Nivada F77 vanwege de heerlijke maat van 37mm en het een toffe reissue van de jaren 70 is. Bij pre-orderen van de Nivada was de 35mm automatic Tissot ook nog een vraag of ie zou komen (was namelijk zeker de kanshebber).

Nu ik de Nivada al een poos erg veel om de pols heb, merk ik dat deze toch echt onwijs lekker is en heb ik zeker de juiste keuze gemaakt!

In de prijsklasse is er meer te krijgen, ik heb ook al het een en het ander voorbij zien komen. Ik heb hier drie keuzes van 35-39mm gezet. 40mm heb je natuurlijk ook de Tissot of de Christopher ward twelve (€1350), maar dan wordt het wel weer te groot voor veel mensen. Ik ben benieuwd wat het HF zou kiezen bij deze iets kleinere modelletjes:

• Tissot PRX 35MM - €745
  • Yema Urban Traveller 39mm - €890
  • Nivada F77 37mm ~ €1100

0 stemmers

8 likes

Puur op uiterlijk de Yema, alleen al vanwege het feit dat er geen datum op zit. Echter las ik in het Yema only topic dat de band vrij lomp is en amper taper heeft, dus dan ga ik voor de PRX.

2 likes

Heel moeilijk deze, kiezen tussen twee grails. Beide zijn close to perfection, dan moet ik toch voor de klasse van de Reverso gaan.

Zeker weten de Nivada!

1 like

De Nivada is overigens ook zonder datum te krijgen

Ja dat is altijd spijtig, weinig taper. Maakt zo’n horloge gelijk weer heel fors inderdaad.

Ik vind de Nivada er echt bovenuit steken. Er zijn veel details te ontdekken, heeft net een wat meer toolish uitstraling en de maatvoering klopt beter (voor mijn pols althans :wink:)

3 likes

Details zijn prachtig van de Nivada idd :smirk:

18 likes