Oef, da’s wel heel netjes afgewerkt. Moet niet onderdoen voor veel duurdere merken.
Ik mis optie vier: Liever geen sporthorloge met geïntegreerde band. Of ik in die filosofie helemaal zuiver ben weet ik niet omdat ik een Santos heb, maar die draag ik regelmatig op leer.
Als ik echt, echt moest kiezen denk ik dat ik de Twelve zou pakken in titanium COSC versie met degrade wijzerplaat. Puur omdat Nivada en Tissot allemaal dikkertjes zijn, en de Twelve met COSC uurwerk verreweg de dunste is uit die serie.
De diameter interesseert me bijna minder dan de dikte van al deze dingen. Ook de duurdere merken als IWC maken tonnetje ronde horloges. Dan op termijn liever een Patek, als het dan toch moet.
Nou, zoiets hadden we nog nooit gezien.
Ik ben dit soort horloges inmiddels zo verregaand beu dat ik laatst met een Parmigiani Fleurier Tonda in handen stond die me al niks meer deed, terwijl een simpele Breguet dress watch me bijna gelukzalige gevoelens gaf.
Elke zomer toch een bepaalde drang naar, toch? Heerlijk voor de zomer lijkt me!
Niet haalbaar, maar het gevoel herken ik
Ik moet zeggen dat ik het bij Nivada mee vind vallen hoor. 12.65cm dik, maar zit natuurlijk veelal in het glas. Draagt m.i. vrij dun.
TissotPRX is ook slechts 11.3cm eigenlijk ook niet echt heel dik te noemen.
Tja, dat is natuurlijk een kwestie van smaak.
Die vind ik dan ook vrij saai ogen.
Zelfs op papier is dit niet dun.
Benieuwd naar jullie keuze. Plaatje voor het idee:
- Tudor Black Bay GMT
- Omega Seamaster GMT 50th anniversary
Spant erom.
Allebei mooi en allebei iets voor te zeggen.
Kies toch voor de immer prachtige combinatie van goud en zwart. Jlc.
In dit geval zeker niet de omega.
Die cijfers op de bezel. Zooooo grooot.
Oke, daar neem ik inderdaad mijn woorden voor terug. Ik had onderstaande voor ogen, dat is me toch wel een zaaddodend horloge. Maar deze ziet er inderdaad interessant uit.
Ik snap je hoor, maar hoe vaker ik ernaar kijk hoe leuker hij wordt. Hij is wat minder gestileerd en lekker onderscheidend met die bezel en markeringen. Ik had eerst een Peter Blake op het oog maar die is nu gewoon saai in vergelijking tot die GMT.
Ja I know, ik probeer knopen te hakken . Heb ook en BB58 blauw dus ben bang dat ze te dicht bij elkaar liggen. Maar ik blijf de GMT mooi vinden.
Grappig genoeg vond ik 'm eerder te bling dan zaaddodend. Deze moet je een keer vast hebben gehad om te waarderen wat het is. Dat haal je niet uit foto’s. Er zit een Parmigiani dealer in Luzern, mocht je het op je heupen krijgen.
Maar in mijn beleving moet een luxe sporthoroge met geïntegreerde band onder de 10mm zitten. Zeker als het een 37mm variant betreft. Vandaar mijn keuze voor de Santos, uiteindelijk. Dat is weliswaar geen propere geïntegreerde, maar hij is wel 9mm dun, en doet het goed op staal. Ook de spanwijdte van punt naar punt is beschaafd.
De jaren 90 hebben gebeld, ze willen de Seamaster terug. Die SMP is inmiddels gewoon bijzonder gedateerd, terwijl de Tudor lekker strak is. Voor mij een eenvoudige keuze, ook al zit het datumvenster op de Tudor te ver naar buiten.
Leuk hoe smaken verschillen. In deze categorie vind ik dit horloge juist een van de allermooiste
Ik kan dit ook wel smaken. Mooie textuur, eenvoudig/minimalistisch design, maar zo mooi afgewerkt en zo’n fijne detaillering. Ik vind dit absoluut geen saai horloge.
Santos is inderdaad prachtig. Maar goed, dat is natuurlijk ook een hele andere prijsklasse. Die pakt leer ook wel bijzonder goed. Mooi kleurig Molequinbandje en je hebt een topper.
Qua dikte is die 12cm is vooral door het glas. Een horloge mag van mij ook wel wat volume hebben, dus ik stoor mij er zeker niet aan. Ik begrijp dat 9mm natuurlijk wel wat lekkerder zal vallen bij een geïntegreerd horloge, maar mij betreft geen must.
Oke. Tijd voor een beater. G-Shocks en moonswatches werken niet voor mij. Dus iets in de 5-6-7 honderd categorie wat ik zorgeloos kan dragen. Twee totaal verschillende horloges, I know.
- Tissot PRX 35mm automaat
- Furlan Marri Blue
0 stemmers
Die kleine PRX is echt leuk. Ik blijf alleen een beetje issues hebben met die wijzers.
In de categorie blauwe beater voor minder dan 500 is dit ook wel een aanrader vind ik:
Wolbrook Skindiver
Die wijzers stoor ik mij niet aan.
Nu alleen nog even de kleur bepalen. Groen of blauw. Jammer dat ze geen gouden automaat met die waffle dial maken.