Kijk, dat is nou verstandig.
Zie het best voor me met een Hawai shirtje.
De huidige 35 in goudkleur oogt wat vlakjes met deze plaat.
Ik ben hier erg happy mee. Lastig om te passen only.
Ook in het blauw en wit te krijgen.
Toch wel mijn favoriete horloge geworden. Heb deze gelijk met een Sinn 104 gekocht, en ik ben nou niet echt voorzichtig met mijn horloges (altijd dragen, trainen, klussen, tuinieren, zeezwemmen, festivals de hele reutemeteut), maar de Sinn zit al onder de krassen en deze heeft niks
Super coating staal blabla na een half jaar dragen :
geen krasje
Is dat nou een directe kopie van een GO SeaQ?
Nee, eerder andersom in feite. Het is een reissue van een model dat een jaar of zestig geleden onder de merken Douglas en Wolbrook verkocht werd.
Rond de 60s - 70s was de skin diver look populair, en waren er meerdere merken die dit design gebruikte voor hun snorkel/duikhorloges. Je hoefde er dus niet mega diep mee te kunnen duiken, en je droeg ze niet op de wetsuit maar op je skin.
Wolbrook, Douglas, Le Forban, Helbros en meer merken hebben horloges gemaakt in die tijd die allemaal deze design taal hebben.
Maar om nou te zeggen dat de een het van de ander heeft…
Je hebt gelijk, en ik zie dat Glashütte Original in die tijd ook een skindiver had. 1969, dus wel iets later dan Wolbrook, maar ach. Van een ripoff, pardon, “hommage” is in ieder geval geen sprake, of het delict is inmiddels verjaard.
Leuk om te lezen! Wist ik allemaal niet. Ik zag een design dat zoveel op de SeaQ leek dat ik er vanuit ging dat dit een een-op-een kopie was.
Als je er dicht op zit is de GO wel veel mooier. Maar dat hoort ook zo te zijn, voor de prijs van 25 Wolbrooks. En ik denk niet dat ik de SeaQ als beater zou aanraden
… krijg je 20 uur minder power reserve
Ja, eigenlijk niet helemaal beseft hoeveel ze op elkaar lijken. Maar als je dan goed kijkt, zie je toch ook weer heel veel verschillen. Leuk om ze eens naast elkaar te zien!
De GO is wat meer 3D, zeg maar, met die sunburst, opgelegde indexen en keramische bezel
Alleen opletten met de bezelfunctie, de aanduiding dus
Onvergelijkbaar eigenlijk. Die Seiko vind ik te druk, maar de Heuer heeft de looks.
Heb je wel gelijk in. Maar toch zou ik 1 van beide aanschaffen
De Heuer dan, dat is een cool ding hoor.
Furlan.
Klassiek goed gedaan.
Die tissot is een gedrocht op je pols zo groot in het echt. Daar valt die sd43 bij in het niet. Zal vast komen door die geïntegreerde band
Mooi ontwerp alleen de wijzers vind ik niks