Dit is de 35 mm, vind je die ook te groot?
Ah excuus. Die zal wel meevallen
De TH, maar dan niet in het zwart.
Naar aanleiding van een discussie met vrienden onlangs:
- Fortis B-42 Aquatis Marinemaster
- Helson Caribbean 1000
0 stemmers
Ik heb Fortis gestemd maar alleen als je die bezel recht zet
Zo ben ik… altijd dwars
Leuk dat de Helson hier meer stemmen krijgt. In mijn vriendenkring ging het anders. Zelf neig ik, sinds de recente aanschaf, ook meer naar de Helson.
Wat mij intrigeert: de Helson is een goedkoop horloge ($449) dat er ‘duur’ uitziet, en de Fortis een duur horloge dat er ‘goedkoop’ uitziet. Daarmee bedoel ik niet dat de Fortis slecht van kwaliteit is, integendeel! Maar wel: de kastvorm is relatief simpel, alles heeft dezelfde matte polijsting, de wijzerplaat is bedrukt; er is weinig ‘fijns’ aan. De Helson is dan weer één en al “bling” met facetlugs, polijsting en borsteling door elkaar, beads of rice, een saffieren bezel etcetera.
De echte test: flink veel dragen in de zomer en complimenten van vrouwen tellen
Pas eerst de stalen band even.
Ik vond hem zwaar tegenvallen
De band bedoel je? Of viel het hele horloge tegen?
Nee alleen de band… horloge vind ik echt tof
Ah OK. Ik vermoed dat ik die er toch gelijk af zou halen
Wel grappig om te zien dat de zwarte versie het hier voorlopig verliest van de andere twee! Had ik niet verwacht.
Haha, daar ben ik dus ook een beetje bang voor. En er zijn natuurlijk nog wel wat andere capabele kandidaten in die prijsklasse. Zoiets als:
Kak. Als je een tikfout in je poll verbetert wordt 'ie dus op nul gezet
Heb je hem al bijna binnen? Uit persoonlijke ervaring kan ik zeggen dat de kroon en de shark mesh van de Squale 1521 echt kut zijn, en dat de Seiko veel comfortabeler is.
Morgen komt 'ie… Ik lig al te wachten op de deurmat.