Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Akkoord, geen espresso voor jou dan maar. :smile: Mij smaken ze wel. Net als een oude Submariner:

Dat ze gehypet en achterlijk duur zijn, dat Rolex (tegenwoordig? vroeger ook al?) dubieuze marketingclaims doet, en dat ze door sommige mensen als verlengstuk van een al te fragiel ego gebruikt worden, daar kunnen de horloges ook niks aan doen.

4 likes

Als er een datumpukkel op zit is je Submariner niet oud genoeg.

Ik zou deze nog wel blieven:

Onbereikbaar vrees ik, maar toch. Grappig genoeg zijn dat wel de generaties Submariner die nog door de marine der VS als kwalitatief ondermaats getest werden, maar soit, dat bedek ik met de mantel der liefde.

5 likes

Ik vind deze 2 altijd heel tof

5 likes

Gevlagd.

Helemaal gek geworden.

Wij noemen het ook gewoon koffie overigens. Buitenlanders die zich Frans wanen roepen espresso.

2 likes

Kameel lijkt ook een optie

2 likes

Een denkfout. “Gewone koffie” is op Arabische wijze gekookte koffie. In een Finjan. Met cardamom. Filterkoffie, slow koffie en french press zijn acceptabele alternatieven, Turkse koffie en bialetti kunnen er ook mee door, maar de slachting van essentiële olie die Espresso heet mag zeker niet als gewone koffie te boek staan. :slight_smile:

Vlag gerust. Ik blijf de SPB317 fijner vinden dan de 1521. :+1:

4 likes

Ok. Nou en!

(ik neem aan dat je begrijpt dat ik niks gevlagd heb)

Ja, da’s ook niet gek, net even een tikje blauwer blauw.

1 like

Allicht off topic, maar dit heb ik nog niet eerder gelezen. Dat is toch gewoon een temperatuurkwestie?

Uiteraard. Ik heb je nooit voor humorloos versleten. :+1: Iets met korrels en zout en zo. Moet je zeker ook bij mij doen, ook al haat ik espresso echt met passie. :rofl:

Tja, koffie is een functie van ingrediënten, temperatuur, contact-tijd en druk.

Je krijgt, als je de website van de Noord Amerikaanse koffie federatie er op naslaat, van te fijn gemalen koffie over-extractie. Van een te korte contacttijd onder-extractie, en ik heb zelf het vermoeden dat je onder hoge druk het gebrek aan contacttijd in een espresso niet zomaar goed maakt.

Daarom staan zij een contacttijd van 5 minuten bij een temperatuur rond 95 graden voor, voor een warme koffie. De french press zou met 3 minuten volstaan.

In anderhalve minuut onder grote druk een straal bijna-stoom door een tot fijnstof vermalen veel te donker geroosterde boon jakkeren, zoals dat bij espresso gebeurt, is natuurlijk niet optimaal.

3 likes

Man, ik ben gewoon een 1521 fanboy, dat weet je. Laat me toch!:stuck_out_tongue_winking_eye:

Je kunt ergens dan van zijn zonder de realiteit er van uit het oog te verliezen.

De 1521 was het mechanische horloge wat ik het langst heb bezeten sinds 2015, dus ik kan niet zeggen dat ik geen Squale fanboy ben. :wink:

1 like
Welke heeft jullie voorkeur?

0 stemmers

1 like

Daar is nagenoeg driekwart het niet met je eens :wink:

1 like

Ik sluit me graag bij @SSFS aan, want de Santos die hier getoond wordt is meh, de Seamaster is opgebeld door de jaren 90, ze willen hun stijltje terug, en de Globemaster is gewoon cool. :slight_smile:

3 likes

Ik denk dat je zijdelings een mooi punt aanstipt. Ik wil bijna zeggen “vader, vergeef het hun, want zij weten niet wat zij doen”.

3 likes

Dat zegt toch genoeg hoe goed hij is, iconisch. De Globemaster zou ik ook niet op spugen maar als ik mocht kiezen wist ik het wel.

Daar is denk ik meer dan driekwart het niet met je eens :joy:

2 likes

De Mona Lisa is iconisch, maar ook ondermaats, spuuglelijk en oninteressant. :slight_smile: Dat iets als iconisch ervaren wordt wil niet zeggen dat het goed is.

Ik zou een PO of Ploprof suggereen als vervanging uit de Omega stal.

Shit man, zelfs ik heb m’n bedenkingen.

2 likes

Over

Gesproken. PO is inderdaad ook gaaf, althans de meeste. Zijn we het toch ergens over eens, wat zeg ik misschien wel twee dingen:

2 likes

Voor dat ik op mijn mobiel het hele topic ‘Santos of Tank’ ga doorspitten; wat is volgens jou de mooiste Santos?