Dat zegt toch genoeg hoe goed hij is, iconisch. De Globemaster zou ik ook niet op spugen maar als ik mocht kiezen wist ik het wel.
Daar is denk ik meer dan driekwart het niet met je eens
Dat zegt toch genoeg hoe goed hij is, iconisch. De Globemaster zou ik ook niet op spugen maar als ik mocht kiezen wist ik het wel.
Daar is denk ik meer dan driekwart het niet met je eens
De Mona Lisa is iconisch, maar ook ondermaats, spuuglelijk en oninteressant. Dat iets als iconisch ervaren wordt wil niet zeggen dat het goed is.
Ik zou een PO of Ploprof suggereen als vervanging uit de Omega stal.
Shit man, zelfs ik heb mân bedenkingen.
Over
Gesproken. PO is inderdaad ook gaaf, althans de meeste. Zijn we het toch ergens over eens, wat zeg ik misschien wel twee dingen:
Voor dat ik op mijn mobiel het hele topic âSantos of Tankâ ga doorspitten; wat is volgens jou de mooiste Santos?
Ik heb de Santos de Cartier 35mm gekocht, gewoon met witte wijzerplaat.
Maar stiekem kan ik de Santos Dumont wel eens mooier vinden.
Globemaster is leuk. Maar zou ik te weinig dragen. Cartier is ook geinig. Maar gewoon niet mijn stijl. Ik bedoel, ben gewoon eerlijk, hĂš. Dus dan blijft de witte Seamaster over. Die zou het best passen in mijn huidige leven. Nou ja, ik zou zelf dan eigenlijk voor een Aquaracer 200 kiezen. Gewoon eerlijk hĂš.
Hier kan ik me in vindenđđ»
Hier niet
Ik wel, maar de tepelkroon, gebrek aan secondenwijzer en enkel quartz tenzij in de XL doet 'm voor mij toch nĂ©t achter de âgewoneâ Santos eindigen.
Globemaster is leuk. Maar zou ik te weinig dragen.
Hoezo dat?
Ja, mooi. Maar ik grijp toch bijna altijd weer naar een duiker. Zeker in de zomer en al helemaal nu, in de tropen.
Exact. Als daar een medium versie van was (wel met de tepelkroon, die is ĂŒbercool) met een mechanisch uurwerk met centrale seconde, man, dan had mijn waterdichheidsmantra wel eens te lijden kunnen hebben.
Gelukkig heb ik een Decent
Blijft espresso. Ik vrees dat ik, als je me ooit uitnodigt voor een bakje koffie, om een kopje thee zal vragen.
Blijft espresso.
Het klopt dat espresso gemaakt wordt van traditioneel lagekwaliteitsbonen die te hard gebrand worden, maar mits een goeie machine en niet te zure bonen kan dat desondanks best lekker zijn maar ik ga er ook geen bestellen buitenshuis, risico op verbrande zure pis is te groot.
Sinds ik de âgewoneâ barista (fancy namen, yay) op de machine hier ontdekt heb is het marktaandeel espresso ook gekelderd. Enkel nog koud over een ijsblokje.
Veruit de beste koffie die ik ooit heb mogen proeven was hier:
Bij de combi van Ed & Fredâs Nussdepot en Al-Jazeera Pastry was een Libanees die groene bonen inkocht, ze de avond van te voren mild roosterde, en dan de volgende dag gebruikte, binnen 24 uur na het rooster-proces.
Die man voegde na het malen wat kardemom toe aan zân koffie, kookte het ter plekke in een finjan en bracht het, al dan niet samen met een baklava of knafeh naar je toe. Wie éénmaal die koffie heeft geproefd zou door moeten hebben wat voor bocht er elders geschonken wordt.
Ik moet nog eens een paar kilo groene arabica bonen kopen om dat ook eens te doen, want een vriend van me hier in het dorp die zân eigen koffie brandt krijgt ook een waanzinnig mooi bouquet uit zân bakkie pleur. Daar gebeuren dingen die de platte zurigheid van een espresso te schande maken.
Maar goed, de maatschappij is nu eenmaal ingericht op de acceptatie van bloedeloze middelmatigheid.
Ik vind Libanese koffie lekkerder dan espresso, en vind het fijn om daar polemiek over te bedrijven.
Ik heb het even voor je samengevat
Trouwens, een goede espresso of lungo is niet zuur. Dat weet jij ook Henk.
Fate vindt alle koffie, de meeste thee en een glas groezelige gemeentepils lekkerder dan espresso, en hij vindt het inderdaad leuk om daar polemiek over te bedrijven.
Fixed that for you.
Om het een soort van om topic te laten zijn:
0 stemmers
Toetsenbordstrijd tussen forumgenoten
Shunbun, makkelijk, zelfs al waren ze even duur. De 62GS is veel interessanter van vorm dan die wat generiekere Omiwatari. Maar ik kan me ook prima een collectie voorstellen waar deze allebei in voorkomen.
De Taisetsu blijft de mooiste:
Die band maakt het echt een vormloze glimmende blob. Verschrikkelijk