Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Hoe smaken kunnen verschillen :blush:

1 like

Dit vind ik dus ook. Hoewel de wijzerplaat prachtig is en ik een fan ben van stalen/titanium band, past dit niet. Dat zou betekenen dat deze op leer zou moeten en dat vind ik dus 10 niks. Daarbij is de kast vele malen spannender en is de waterdichtheid ook nog beter. Dus voor mij zeer makkelijke keuze de Shunbun :heart_eyes::heart:🫶🏻! Nog maar te zwijgen van de zeer licht aanwezige roze tint die telkens anders is dan het voor mij persoonlijk toch wat saaie wit… Maar mooi dat smaken verschillen!

2 likes

Een heerlijke comment op iemand zijn wristshot :rofl::rofl:

Ik las hem net voor aan mijn vriendin met de context en die kon er ook kostelijk om lachen…

3 likes

of een beetje ‘kruisbestuiven’ :slight_smile:

12 likes

Zeg dat nou niet! Nu breng je me weer op ideeën. :sweat_smile:

2 likes

Apart model met dat sterretje en blauwe wijzer. Welke is dit?

1 like

Rare uitvoering inderdaad. Bestandsnaam zegt SPGP017G maar die bestaat (blijkbaar?) niet. SBGP017G wel, da’s een quartz. Maar de fotos daarvan hebben iets andere wijzers en indices. :thinking:

Edit: Alhoewel. Wellicht overdreven fotosoep van de reflectie van wijzers en indices dus. :smile:

Ik zat te denken om mijn GM maar eens in te ruilen voor één van de andere twee genomineerden. Misschien toch maar niet doen…:sunglasses:

16 likes

Alleen de gedachte al verdient een vlag! Zo mooi die GM!

3 likes

Vlaggen om slechte smaak/idee lijkt me een prima feature om hier toe te voegen. En dan niet richting mods, maar zoals een like zichtbaar onder een post.

Gewoon voor het sfeertje.

3 likes

Mooi horloge, maar het is geen spring drive.

Ik heb al een GS met 9F85 quartz en een GS met 9S64 mechanisch uurwerk. Dus moet de laatste een spring drive zijn.

1 like

:netherlands: :+1:t2:

1 like

Gesproken als iemand die dat horloge nog nooit vast heeft gehad. Ik heb hem gepast in die configuratie, en kan twee dingen zeggen:

• het is een slechte foto
  • het horloge doet het meer dan uitstekend op leer

Hulde. Mooi man.

1 like
  1. De zentih el primero is de eerste automatische chronograaf. :sunglasses:

2. Wist je trouwens dat er voor de Submariner al een waterdicht horloge was van rolex en ook als dusdanig werd gebruikt?

Ja, natuurlijk was dat er. Even los van die marketing stunt met die oyster case: Men was al ruim 100 jaar bezig met waterdichte horloges voordat de Submariner bedacht werd. Wist jij dat er in 1917 al een waterdicht horloge was dat “Submarine” heette? Niet van Rolex, het moet gezegd. :slight_smile:

Ook een leuk feitje: de US Navy kwam in 1958 nog met een rapport waarin de 6538 Bond Subby te licht werd bevonden om dienst te doen. De geschiedenis van waterdichte horloges is erg lang en super cool, met ook verschrikkelijk veel missers en misverstanden.

Het zou ook zomaar de derde automatische chronograaf kunnen zijn. :slight_smile: De Heuer was eerder gepresenteerd, de Seiko was als eerste verkrijgbaar op de markt, maar de Zenith zou als eerste een persconferentie met een werkend model hebben gedaan.

Het is een moeilijke vraag. Ik vertrouw de naam El Primero niet, ook al vind ik de horloges en het uurwerk schitterend. Het was zeker de beste van de eerste drie automatische chronografen.

1 like

Ik ook niet, maar het bekt wel lekker en die paar weken/maanden verschil maken mij niet uit, want

1 like

Ftfy.

Nee dat wist ik niet. zover ik weet is rolex nog niet zo oud dat ze er 100 jaar daarvoor er ook al
mee bezig waren.
Maar heel eerlijk: het zou mij ook een wordt wezen. Net als de uitvinder van espresso.

Je vindt bepaalde koffie lekker of niet. Ik kan mij vinden ik je betoog of moderne koffie. Dat is geen koffie. Dat is pleur.

Groene vers en licht geroosterde bonen zijn kwaliteit. Dat kan een normale dark roasted marketing formule wel proberen te verbloemen maar dat is inderdaad pleur.

Rolex.

Om te duiken en te shinen.

2 likes

Rolex was er geen 100 jaar mee bezig, het begon met een stel Fransen. Net als espresso, trouwens.

Maar deze is jou toch ook niet ontgaan, de marketing campagne rond de waterdichte oyster van 1926?

Toch mooi, zo’n proto-Panerai.

Nondeju, ik ga een paar kilo bestellen ook. Kijken of ze in de wok te roosteren zijn.

2 likes

Ik had het dan ook over een duikhorloge van rolex voor de Submariner van rolex.

Niet over allerlei andere merken die bezig waren met waterdichte horloges.

En inderdaad panerai is er 1 van. (Duikhorloge).