Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

SBGP017

1 like

Eh, nee, dat had je niet. Of althans, zo zei je het niet. Als je het over echte duikhorloges hebt dan is de consensus dat de Marine van Omega uit 1932 het eerste daartoe ontworpen horloge is, dus die ontwikkeling was ook al jaren gaande, ja.

2 likes

De Oris al bijna 3 jaar in bezit, wat uitzonderlijk lang is voor mij. De gemiddelde doorlooptijd is de laatste tijd toch niet veel langer dan een week of 3.
De Cosmonauts sinds vandaag, na een beetje spijt te hebben de titanium versie te verkopen.

Roept u maar!

6 likes

O Jezus, mijn post is wel erg off topic zie ik

Oris >>>>>>>>> fortis

1 like

Oris zonder twijfel. Fortis is zó druk

1 like

Duidelijk de Fortis wat mij betreft :smirk:

Groeten, een Navitimer-eigenaar :sweat_smile:

4 likes

Druk? Ik zie nog plaats op de dial.

2 likes

Second that!

1 like

Voor mij de Fortis met grote voorsprong. Ik vind het zelfs geen eerlijke strijd :blush:

3 likes

Ik neig, als fervent Oris liefhebber, toch ook naar de Fortis.
Ondanks de drukte, klopt het gewoon. De sluiting is wel een tegenvaller. Dat doet Oris toch vele malen beter.

Fortis heeft sinds kort wel een verstelbare sluiting en bied deze met terugwerkende kracht aan op uitgelopen modellen. Een unicum in de horlogewereld volgens mij.
Helaas moet je dan wel de hele band kopen, terwijl iedereen met interesse in een fijnverstelling die al heeft. Blij gemaakt met een dode mus dus.

3 likes

De Fortis doet me niks. De Oris is leuk!

1 like

De Fortis :+1:t2:

2 likes

De fortis is cool.

2 likes

Fortis. FORTIS!

3 likes

Fortis. Oris is erg saai tov de Fortis

1 like

Onthoud alsjeblieft dat je hier om vroeg. :slight_smile:

Ik zou ze allebei verpatsen. De Oris Aquis heb ik altijd lomp gevonden en de Fortis te druk. Alternatief zou voor mij een zijn Sinn 356 of een Hanhart 417 ES. Dat zijn fliegerchronos met grote focus.

Je hebt de Fortis al eens verkocht, en ik vermoed dat je binnenkort gaat herontdekken waarom. In mijn ervaring blijven horloges die je een tweede of zelfs derde keer koopt toch nooit.

3 likes

Het is natuurlijk een beetje jammer als het bestaan van een merk met een bepaald type wijzers (ze zijn niet eens gelijk), geen ruimte zou laten voor andere ontwerpen en concepten gebaseerd rond een vergelijkbare aanpak. Immers, voor welk idee bestaat nou werkelijk geen alternatief in de horlogewereld. Ik heb er nog geen, maar heb zeker een zwak voor de Beaubleus. Vind ze alleen wat prijzig. Had een vitruve in de voorverkoop moeten bestellen.

In die stijl heb ik een Oris gehad, maar vond deze toch te klassiek

Deze grijze Aquis heb ik voor de tweede keer en nu dus al 3 jaar :face_with_hand_over_mouth:

Fortis.

Maar maak er een keuzenlijstje van. Krijg je zo’n leuk diagrammetje :sweat_smile::+1:t2:

1 like