Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Die Aquis uiteraard, dit lijkt me geen lastige keuze.

1 like

Het is redelijk 50/50 volgens mij

1 like

Bij twijfel tussen relatief uit een lopende horloges, kun je ook overwegen beide te verkopen :innocent:. Als het jou niet uitmaakt welke van de twee, zijn ze beiden niet helemaal naar smaakt. Biedt meer mogelijkheden voor een volgende ook :+1:.
Zomaar een suggestie :sweat_smile:.

1 like

Er hoeft er niet eentje weg hoor. Was meer benieuwd naar wat de voorkeur hier zou zijn

2 likes

‘Shunbun kopen of doorsparen voor een Omiwatari?’

Klinkt alsof je de Omiwatari mooier vindt, en in dat geval dus zeker optie twee.

Tja, als je klassiekere chrono’s niet cool vindt, en gegeven het feit dat de Yema Speedgraf zo dik is… Airain Type 20? Hoe dan ook, ik zou de Fortis houden als ik tussen de twee moest kiezen.

Ik vind de Omiwatari met name anders. De Shunbun is een sporthorloge pur sang. De Omiwatari is een dresshorloge pur sang. De Shunbun gebruikt mooiere materialen, de Omiwatari is mooi van maat. Beiden hebben een erg mooie wijzerplaat.

Ik denk dat ik, als ik zo in m’n hoofd de rij van features af ga, toch blijer ga zijn met de Shunbun. Dat ding kan altijd en overal.

2 likes

Go for it! Ik vind het persoonlijk ook een van de mooiste Grand Seiko’s, maar ‘er komt altijd wat tussen.’

1 like

En de SBGY013? Stalen band is übercomfortabel en overweeg wel eens om m op mijn SBGK005 te zetten. Je kunt 'm ook zo weer op leder zetten.

7 likes

@rorymoer kassa 2 :joy:

2 likes

Dit zijn de betere foto’s :heart_eyes:

2 likes

Heb ik vast gehad. Mijn partner en ik vinden de Omiwatari sprekender. Bovendien ben ik geen grote fan van die five link band, ook al is hij tranentrekkend comfortabel en erg mooi gemaakt.

Naast de Omiwatari is mijn reactie op de 13 “Meh”.

1 like

Wat mij tegenviel aan de SBGY013 is de zilverkleurige glans van de wijzerplaat. Niet mat wit zoals bijvoorbeeld de SBGA211 snowflake, maar meer richting de SLGH005 white birch in mijn beleving. Persoonlijk hou ik daar niet zo van.

Chrono’s
  • Tag Heuer Carrera ‘glassbox’ 39mm
  • Zenith El Primero 38mm
  • Omega Speedmaster 42mm

0 stemmers

Ik gooi deze chrono poll er maar eens in. Geprijsd van 6500 (TH) 8600 (Zenith) tot plm 9200 (Omega)

2x n automaat, alleen de Omega is n handwinder

12 likes

Duits, Japans of Zwitsers…?

• Sinn 556i
  • Grand Seiko SBGX261
  • Longines Spirit 37

0 stemmers

8 likes

GS. Alleen quartz, maar denk dat ik dat niet trek.
Vaak gepast, altijd getwijfeld vanwege de tikkende wijzer en om de paar jaar wegbrengen (=luiheid). Maar prachtig horloge, echt waar :ok_hand:t4:
Helaas wel de Sinn 556 gekocht, die doet mij dus he-le-maal niks. Bij gebrek aan beter hou ik hem nog, maar mag van mij vanavond al de deur uit. Saai ding.
Check die Citizen chronomaster AQ4020, persoonlijk zou ik die nemen voor dit budget.

3 likes

Je kunt weinig missen met die 3

De Zenith is voor mij terrecht de duurste.

Nipt de zenith. Wel met een ander dial config. :wink:

16 likes

Powww lastig deze! De usual suspects kennen we inmiddels. Ik vind de proporties en de layout van de wijzerplaat op de (tag) Heuer veruit het mooist! :hot_face::smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Alle drie zo gaaf! Lastige keuze, maar als t moet de Speedmaster, nipt…

1 like

Ik denk dat ik mijn 16610 toch weer weg ga doen voor een Zenith Chronomaster.

Ben er alleen niet uit welke. Ik vind ze beide tof.

Waar zouden jullie voor gaan?

Welke Zenith for Wim?
  • Links
  • Rechts
0 stemmers

Dit is de rest van mijn verzameling: Jouw collectie op één foto deel VIII - 2134 van willemC

(chronomaster is weg voor een 16610 en de B&R is weg voor een Bvlgari octo Solotempo 38mm)

2 likes