Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Zou hem eens irl moeten zien.

2 likes

Je weet indien het nodig is: return to sender :sunglasses:

1 like

Wil je hem al terug 🫣

1 like

Niet gestemd. Kan serieus niet kiezen. BB54 vind ik de meest geslaagde Tudor van dit moment. Maar die Seiko is ook echt een snoepje. Er ziet dus niks anders op: allebei! :grin:

3 likes

Ik heb de 58 gehad, en irriteerde me aan een aantal keuzes in het ontwerp, een aantal ervan zijn verbeterd in de 54 maar niet alles. Ik heb dan ook de SJE093 gekozen en hoop er een te mogen bezitten :crossed_fingers:

2 likes

Zou ze graag beide willen hebben, helaas is het potje weer leeg.

1 like

Welke zaken zijn dat dan??

Ik vind de proporties van de 54 geweldig, maar het is jammer dat ze de rode driehoek niet meer hebben, de faux rivets zijn wat helaas, en ik ben nooit een grote fan van de wijzers geweest.

Voor mij de Seiko. Wel jammer dat er geen bracelet optie is, ik had een BoR optie mooi gevonden.

1 like

Ik vind het ‘gemis’ van de rode driehoek totaal niet storend. Het geeft hem een rustigere look. De rivets heb ik eigenlijk geen mening over. Ik vind de stalen band met of zonder allebei
prima. De clasp is echt fenomenaal.

De wijzers maakt het wel dat het een moderne tudor is en dus heel herkenbaar.

Ik heb graag een stalen band als optie op elk horloge, maar bij deze vraag ik mij af of dat we past esthetisch gezien :thinking:

1 like

Ik vind het zijaanzicht van de kast niet mooi, hij oogt ‘heel dik’ wat hij niet is, bij de 54 vind ik dit een stuk beter. De keuze om ronde indexen te gebruiken i.c.m. een snowflake wijzers vind ik niet mooi en bij de 58 stoorde me dat zo erg dat ik er afstand van heb gedaan ik zag alleen nog maar dat detail en stoorde me er aan.

Dat is wel een punt. De originele MN snowflake plaat met vierkante indices was meer in balans. Het liefdeskind van een BB54 en een Pelagos 39 is wat we zoeken.

Maar dat zijaanzicht van de kast blijft een dingetje.

Ik ben de Oris 65 diver gewend en de 54 is net iets dikker. Bij de 58 die ik een paar keer om heb gehad was dat verschil gigantisch en op mijn kinderpolsjes zag dat er niet uit.

Die ronde indexen daar hou ik wel van!

0 stemmers

2 likes

Oei, lastig. Vind ze allebei wel leuk en veel horloge voor het geld. De Longines heeft wel net nog wat meer smoel. Maar is dit merk niet deze lijn helemaal aan het vernieuwen? Benieuwd hoe de driewijzer eruit gaat zien dan. Nog niet gezien. Nou ja, voor nu nog maar even deze Hydroconquest. :thinking:

1 like

Eens! Het getal op het prijskaartje van de Hydroconquest is twee keer zo groot als op die van de Seastar. Zit enorm te twijfelen of dat het wel waard is. Kwam er niet uit dus ik dacht ik gooi hem eens in de groep.

Ja die heb ik wel gezien; ziet er echt niet uit, koop nog maar gauw de oude :sweat_smile:

2 likes

Pak je toch een Quartz, heb wel een zwarte uit 2020, 41mm voor je evt😉

1 like

Ik vind zo’n hydroconquest echt drie keer niks. Lompe overdreven kroon en crown guards. Veeel te drukke bezel. Die grote 6-9-12. Alles bij elkaar echt te veel. En de kast en band zijn ook niet echt verfijnd. Die Tissot straalt veel meer rust en evenwicht uit

10 likes

Helemaal eens, heb nooit de lol van dit model begrepen. De overgang tussen glimmend en geborsteld op de end link valt uit de toon. Daarnaast echt een tussen wal en schip horloge.

De Tissot zou mijn keuze zijn, maar ik ben de laatste jaren dan ook wel fan van dit merk.

2 likes

Op de een of andere manier eindig ik altijd met een zwarte dial. Dit keer hoop ik het patroon te doorbreken. Een beetje kleur nodig in deze triestige zomer denk ik :smile:

1 like