Maar natuurlijk wel.
Wat vergelijk je nu eigenlijk?
Maar natuurlijk wel.
Wat vergelijk je nu eigenlijk?
Ergens wel. Maar hoe gek het ook moge klinken, het is bijna té dun. Plaatje geleend van IG:
Overigens stond het bij mijzelf prima:
Ik vind het opvallen, vooral door de verdere kleinere proporties van de 54 wat vanaf boven te zien is. Maar, ligt beetje aan iemands pols of het wel of niet mooi staat. Over het algemeen ben ik meer van van de proporties van de 58 en vind ik de langer uitziende lugs van de plattere 54 minder mooi
Oh… ik wist niet dat de bb54 langere lugs had dan de 58. Ik vind eigenlijk al dat de 58 net iets te lange lugs heeft; naar mijn mening het enige nadeel van de bb58.
Battle of some independents. Namelijk Marin Instruments, met een prachtig duikertje, die me meer aanspreekt dan gelijkende Seiko’s. Een Unimatic ism Hodinkee met een heel mooie gmt met Carbon kast. En een Laventure horloge, met een prachtige sandwich duikerdail, en intergrated bracelet.
Laatstgenoemde heeft volgens mij een in-house movement, met een gouden rotor. Daardoor is deze wel flink aan de prijs (ze zijn overigens out of stock). Maar ik vindt het wel een prachtig geheel.
Is die bovenste een 58?
Zo ja, dan gaat die 54 nóg meer leven bij me.
Yep.
Iedereen bedankt voor de gedeelde meningen en het stemmen. T blijft een aardige draw.
@Colnago en @Fate_Amenable_To_Change
Hoewel Breguet natuurlijk een prachtmerk is, is dat wel way above budget. Ik zie mezelf eigenlijk niet meer zoveel geld uitgeven voor 1 horloge. Dat heet meer dan 10 K. Enigste uitzondering die ik wellicht zou maken is een gouden Cartier Tank.
@rorymoer: Kleine merken en korting is iets wat eigelijk moeilijk samen gaat. Wellicht naar beneden afronden naar t dichtbijzijnde getal honderd of een gratis extra bandje maar mijn ervaring is dat er meer niet haalbaar is. Ongeacht of t een regulator is.
Ik vermoed niet dat ik op een Cornehl 10% korting ga krijgen.
Nee dat vermoed ik ook zeker niet en dat begrijp ik ook. Met die kleine oplages moet je je marges beschermen en heb je ook een goede positie als merk.
Ik had het meer over een tweedehands Breguet regulator bij een handelaar (of particulier). Daar moet wel wat mogelijk zijn.
Er zijn meer merken in de markt en wellicht in de race
Pelagos battle
0 stemmers
Lijkt vooral veel langer. Begrijp mij niet verkeerd, het is een fantastisch horloge, maar per pols verschilt het in mijn ogen hoe goed die staat
Tof horloge, wel vreselijk om banden voor te wisselen. Laatst mee moeten kloten en is mij niet gelukt. Aan de ene kant de schroef tegen houden terwijl je de andere kant draait. Waarschijnlijk specifiek tooltje voor maar zonder dat lukte het mij niet haha
Toch eens een polletje erin gooien. Ben heel erg blij met de bb54, maar boy o boy wat is die Seiko duikert gaaf zeg.
0 stemmers
Plaatjes voor de sfeer
Ik vind de LHD mooier, maar te groot en links de kroon zijn de doorslaggevende factoren om voor de 39 te gaan voor mij.
Naar Chronoswiss heb ik ook gekeken. Het merk bij uitstek voor dit soort horloges.
Zie ook post 388 in dit draadje.
Ik vind een handopwinder leuker en Chronoswiss heeft bij mijn weten bij de nieuwe modellen alleen een automaat in de ‘traditionele’ regulatoren zitten. Kwestie van smaak en eigenwijs zijn
De Seiko heeft grotere dial/bezel verhouding en geen debiele wijzers. En kost wellicht een slok minder. Easy.
Wat mij betreft is de verhouding van de bb prima kan het niet goed beoordelen vwb de Seiko. Prijzen liggen volgens mij redelijk bij elkaar in de buurt. €3800 voor de bb, €3700 voor de Seiko (op rubber)