Beid en de superman leuk maar horloges waarvan ik nu al het vermoeden heb dat ze hooguit een paar maanden blijven en ik ze niet veel zal dragen. Ik probeer wel dingen te vinden die het langer stand zullen houden. Of iig waarvan ik hoop dat ze dat gaan doen
De duiker zal niet echt een beater zijn, daar heb ik een BB GMT voor , dus alles kan
Meh, ik zou hem wel eerst even graag willen zien, want dat heb ik nog nooit in het echt gedaan, namelijk.
En boven list laten versturen voor een BB54 zie ik niet zitten. Ik ben niet heel erg van de instant gratification en heb ook niet het idee dat er al Rolex praktijken gaande zijn voor de 54
Ben eigenlijk wel benieuwd waarom de ene wel of niet. Is dat de prijs? Of de standaard wijzerplaat oogt rustiger? Of t vakmanschap wat Benzinger erin stopt is echt klasse
Ik heb standaard gestemd, en dan met name op dit horloge. Zou bij bijvoorbeeld Breguet altijd voor guilloche gaan. Maar op deze wijzerplaat gebeurd al vrij veel. De standaard wijzerplaat maakt hem in mijn ogen rustiger en cleaner.
Maar desondanks voor guilloche gekozen. Je koopt dat ding maar om 1 reden en dat is dat je geilt op handwerk en lage productie. Dan moet je ook full option gaan en bij een befaamd artiest als Benzinger is 2K dan heel redelijk
@whisky lees je wat deze verstandige medemens typt. Regulator wens laten vallen en voor een breguet gaan. Daarvan passen ten minste modellen op jouw pols.
Dat hoeft niet eens noodzakelijk te zijn als je geduld hebt en misschien ietsje meer uit geeft. kan me voorstellen dat je op een regulateur altijd wel prima kan onderhandelen. Geen makkelijk verkoopwaar.
Dit is een lastige, dan maar allebei. Ik heb een zwak voor oud, fout goud. Heerlijk geelgouden ding dus.
Maar ik was ook onder de indruk van de witgouden op OF.
Ik heb daar ook nog een Baltic Aquascaphe GMT bij, dus je zou kunnen stellen dat ik teveel zwarte duik-achtige horloges heb. Evengoed vind ik de SPB317 en de Superman beide zo cool dat ik die niet weg wil doen. Dan zou de Aquascaphe GMT het veld kunnen ruimen, zij het met pijn in het hart.
Die vier horloges zijn allemaal erg sticky omdat ze wezenlijk anders smoelen, maar allemaal rond de 39 x 12mm maatvoering bungelen, waarbij de SPB met z’n turtle-achtige kast 41x12mm doet, maar zo gedrongen is dat hij even klein draagt.
In dat kader zou ik stervens nieuwsgierig zijn hoe een BB54 zich verhoudt tot de BB58. De lugs van die eerste zijn nipt langer, en ik lees in reviews dat de presence ongeveer hetzelfde is.
De SJE093 is de Seiko über duiker, die ook weer aan alle bovenstaande maatvoeringen voldoet. Met 38mm misschien zelfs net de sweet spot qua omtrek, al is hij wel een klein, klein tikje dikker dan de Tudors. Toegegeven, wat Tudor met de dikte van die BB58 en 54 heeft gedaan is bijna hoge kunst voor een duiker: 11,2mm voor de BB54. Dat is geweldig.
Exact. De SJE093 van Seiko heeft een typische Seiko kast. Zelfs de dikkere Seiko’s zoals een SPB14x kan er rank uit zien door de manier waarop de kast ontworpen is. Ook als hij 14mm hoog is en voelbaar topzwaar draagt.
Een Tudor van 12mm ziet er uit als een slab sided blok. Tot ze de BB54 introduceerden. Je zou dus kunnen stellen dat @ivar1 de verkeerde BB koos voor z’n vergelijk, want de SJE093 is een hommage aan de eerste Seiko duiker ooit, met getrouwe proporties, terwijl de BB54 voor zover ik begrepen heb ook een hommage is aan de eerste Tudor duiker ooit, ook weer met getrouwe proporties.
De BB54 is echt één van de zeer, zeer weinige Rolex producten die ik actief overwogen heb om nieuw aan te schaffen. Jammer van de bracelet en wijzers.
Er is, met uitzondering van misschien een keer bij benadering Oris en Yema, niks op de markt wat een charmantere en coolere kast ontwerpt. Ook geen (sorry, @TagEd) Squale.
De lugs van de 1521 kast steken best ver naar beneden wat bij mij irritatie op de pols gaf, iets wat ik vaker heb bij grotere horloges. De Super Squale kast, daar ben ik zeer benieuwd naar, maar op het eind van de rit zou ik een 1521 kast in 12,4 x 39mm gewoon gaan passen.
De Squalematic, bijvoorbeeld, met 44mm, is een prachtige kast die helaas ook een halve centimeter te groot is. Maar goed, als we zo gaan beginnen, Serica doet het ook niet slecht.