Ik heb een duiker, een Seiko SPB143. Ik vind hem werkelijk prachtig. Niets op aan te merken en ik denk voor het geld de beste duiker die je kunt kopen. Ik zou hem iedereen aanraden.
Nu merk ik zelf alleen dat mijn persoonlijk voorkeur naar nét iets elegantere, dunnere en kleinere horloges toe aan het gaan is (collectie-breed). Dus als ik hetzelfde gevoel kan krijgen bij nét iets kleiner en dunner, zou dat leuk zijn.
Opties zijn een 62MAS reissue of een Tudor BB58 maar ik ben niet met die opties getrouwd, anders mag ook.
Het probleem wat ik met die vraag heb is dat ik ze beide mooi vind maar de een klassieker, en de ander sportiever acht. Wat voor een look wil je voor gaan?
Ik vind t lastig en hoop ze voor eind 2023 beide gezien te hebben.
De Guilloche (Door Benzinger gedaan) lijkt me prachtig en kost puur vanwege de wijzerplaat 2k meer
De standaard wijzerplaat lijkt me ‘rustiger’ voor de ogen.
Lettertype van ‘Cornehl’ met de extra ‘S’ en de ‘12’ mooier op de Guilloche. Maar of ik de ‘rechthoeken’ nu mooier vind van de maker en stad op de guilloche. Tov de standaard wijzerplaat.
De 62MAS re-issue is een hele, hele mooie. Vanwege de wijzerset ook veel mooier dan de Tudor in mijn beleving. Budget opties: Super Squale (38 x 12) en Serica 5303 (39x12).
Wat mij betreft trouwens de Superman ook. En de SPB317 is dunner dan de 14x. Dit waren mijn keuzes:
De Nina rindt is mooi, maar qua kast lijkt
De glass box mooier. Totdat ik die lelijke pushers zie. Brrrr en dan dat logo Carrera icm tag Heuer en de datum
De witgouden vind ik (gasp) eigenlijk gewoon mooi. En dat zeg ik écht niet snel over een Rolex want hun designstijl doet het niet voor mij persoonlijk.
De geelgouden heeft een gigantisch oliesjeik-in-een-duur-bordeel uitstraling. Kunnen sommige mensen mee wegkomen, anderen niet.