Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Ik heb ook een GS quartz en een Chronomaster. Je geeft hier precies mijn mening weer. (Alleen kan ik het niet zo goed onder woorden brengen :crazy_face:.)

De Chronomaster draagt inderdaad heerlijk licht en krast vrijwel niet, dat laatste kan je van GS echt niet zeggen. Maar de Chronomaster is een beetje bling bling, daarbij vergeleken is de GS ingetogen.

Waar hier in Nederland liggen Baltic horloges om te passen ?
Wel gecharmeerd van de Aquascape GMT

Je kunt hem kosteloos retourneren binnen 14 dagen.

1 like

Ik heb er een. Laat maar weten als je in de buurt bent.

1 like

Nice, ik ben benieuwd ! moet ik alleen even weten waar “in de buurt” is :smile:

1 like
Polar vs Blue
  • 16570 Polar
  • 116622 YM blauw

0 stemmers

2 likes

Een van de twee zal op den duur de collectie verlaten. Welke zou het forum houden?

De GMT of de GS “Milgauss”?

images (1)

Welke is het mooist?
  • GMT
  • GS Milgauss

0 stemmers

Bij Urk rechtdoor rijden. Dan is het nog een minuut of tien.

1 like

Ik ga je DM’en over datum tijd ! :+1:t2:

1 like

Close, dat had ik niet verwacht. Meestal wint modern het easy op HF. Relatief weinig love voor de YM.

1 like

Nezumi Voiture VM1S.201

• 40mm
  • 12,6mm dik + 1.9mm domed saffier
  • Sellita SW510 Mb, handwinder, 54u
  • 5ATM
  • Beperkte oplage van 100 stuks in deze kleur (300 totaal)
  • €1031 in de sale

Yema Rallygraf A470

• 39mm
  • 12mm dik + 1.8mm domed saffier
  • Valjoux 7753, automaat, 48u
  • 10ATM
  • Beperkte oplage van 470 stuks
  • €1980 (met 10% korting)

• Nezumi Voiture VM1S.201
  • Yema Rallygraf A470

0 stemmers

3 likes
Reverse panda’s uit een fabriek
  • Heuer Autavia re issue ‘Rindt’ 42mm
  • Tag Heuer Carrera ‘glassbox’ 39mm

0 stemmers

4 likes

De GMT vanwege de handige complicatie. Die andere is meer ‘gimmicky’ en heeft een te drukke wijzerplaat met al die tekst (en een merknaam teveel).

1 like

Wellicht de Speedgraf aan de pol toevoegen?

5 likes

Ik vind ook dat het uurwerk veel gaver is, met een onafhankelijke uurwijzer.

Gimmicky zou niet een woord zijn dat ik voor de andere zou gebruiken, en ik ben juist fan van het dubbele logo :slight_smile:.

Ik denk dat voor me de gmt vooral wint door het formaat; hij draagt namelijk ook fijner!

De Speedgraf is ook een hele fijne inderdaad. Maar ik heb juist deze twee naast elkaar gezet vanwege de eigenwijze vormgeving van de wijzerplaten (eigenwijzerplaten? :rofl::unamused:).

2 likes

Met gimmicky doelde ik puur op de bescherming tegen magneten. Je moet jezelf wel in heel rare bochten wringen om dat ooit nodig te hebben. Terwijl een GMT, afhankelijk van leefstijl, zeer goed van pas kan komen.

Tsja, dat blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Ik ontbeer de nostalgische gevoelens bij het dubbele logo, omdat ik Grand Seiko pas een jaar of 4/5 ken. En daarnaast heb ik dus een lichte aversie tegen teveel tekst op wijzerplaten in het algemeen - ik vind de modellen met dubbele logo’s erg druk aan de onderkant. Zeker bij de Spring Drive varianten waar je ook nog de power reserve in die buurt ziet.

Dit is altijd een goed advies.

10 likes

Ah, ok. Dat is inderdaad erg gimmicky :slight_smile:! Maar wat dat betreft is de 200m op mijn duikhorloge eveneens gimmicky. De GMT wordt inderdaad af en toe eens gebruikt.

Daar ben ik het wel mee eens. Misschien omdat een gedeelte van de tekst in het rood is dat ik het deze keer niet storend vind. Maar idd, blijft een kwestie van smaak!

1 like

Ik heb gestemd op de GMT maar denk dat je de Milgauss moet houden en de GMT hier in het blauw moet zetten :wink:

1 like