Ik heb ook een GS quartz en een Chronomaster. Je geeft hier precies mijn mening weer. (Alleen kan ik het niet zo goed onder woorden brengen .)
De Chronomaster draagt inderdaad heerlijk licht en krast vrijwel niet, dat laatste kan je van GS echt niet zeggen. Maar de Chronomaster is een beetje bling bling, daarbij vergeleken is de GS ingetogen.
De Speedgraf is ook een hele fijne inderdaad. Maar ik heb juist deze twee naast elkaar gezet vanwege de eigenwijze vormgeving van de wijzerplaten (eigenwijzerplaten? ).
Met gimmicky doelde ik puur op de bescherming tegen magneten. Je moet jezelf wel in heel rare bochten wringen om dat ooit nodig te hebben. Terwijl een GMT, afhankelijk van leefstijl, zeer goed van pas kan komen.
Tsja, dat blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Ik ontbeer de nostalgische gevoelens bij het dubbele logo, omdat ik Grand Seiko pas een jaar of 4/5 ken. En daarnaast heb ik dus een lichte aversie tegen teveel tekst op wijzerplaten in het algemeen - ik vind de modellen met dubbele logo’s erg druk aan de onderkant. Zeker bij de Spring Drive varianten waar je ook nog de power reserve in die buurt ziet.
Ah, ok. Dat is inderdaad erg gimmicky ! Maar wat dat betreft is de 200m op mijn duikhorloge eveneens gimmicky. De GMT wordt inderdaad af en toe eens gebruikt.
Daar ben ik het wel mee eens. Misschien omdat een gedeelte van de tekst in het rood is dat ik het deze keer niet storend vind. Maar idd, blijft een kwestie van smaak!