Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Daily/ 1watch collectie
  • Explorer 36mm
  • Submariner 2023

0 stemmers

2 likes

Lastig. De Explorer is op papier een meer alledaags horloge, wat een compliment en vloek tegelijk is. Mijn keuze valt op de Sub, omdat ik daar meer ‘gevoel’ bij heb. Perfectie is saai.

2 likes

Aangezien je overal dood wordt gegooid met die subs (en lookalikes) zeg ik de Explorer.
Weg met alle duikers :skull_and_crossbones: Voegen verder toch niks toe :man_shrugging:t4:

1 like

Beide mooi maar de sub geeft iets meer “body” voor mij persoonlijk

Zie hierboven.

Explorer kan je uiteraard ook wat makkelijker overal bij dragen, als je gevoelig bent voor bepaalde smaakpolitiejankies (ook al is er werkelijk geen hond die daar op let, maar ok).
Explorer saai? Ja, snap ik wel, maar da`s ook persoonlijk. Verder vrij relaxed, zonder toeters en bellen.

Niet het geval. Maar als enige horloge den ik dat de sub meer bij me past… en duikers me meer doen. Niet kijkende naar een verschil in prijs

1 like

Battle of the 5-digits.
Ik weet welke ik heb gekozen :innocent:, maar welke zou jij kiezen?

• 16610 Submariner
  • 16570 Explorer II polar
  • 16014 Datejust

0 stemmers

Pohhh die panoreserve blue die klopt wel hoor! Prachtige kleur blauw, panoramadatum en dat prachtige uurwerk! :heart_eyes:

De reden dat ik voor Vulcain gekozen heb is omdat dat een handwinder is, als ik me niet vergis. Die zijn 13mm dik. De Sinn 556 SA II is weliswaar geweldig mooi, maar ook 15,5 mm dik tot aan de top van het glas.

Zelf heb ik een Excelsior Park gescoord. Die zijn er ook in het Zwart.

Maar zelf zou ik ook zeker naar de Hanhart 417 ES 1954 kiezen.

5 likes

Kiezen we rood of zilver (limited edition)?
Rood misschien wat specialer/unieker. Zilver weer wat tijdlozer en veelzijdiger (en limited + extra leren band altijd leuk).

Bulova Jet Star
  • Rood
  • Zilver (limited edition)

0 stemmers

Zowel de vulcain als de Nivada zijn handopwinders alleen is de nivada een mm dikker. De Sinn 356 is idd erg mooi, maar twijfel ook over de dikte, hoewel dat volgens mij ook veel in het glas zit.
De Excelsior is mij iets te klassiek, de hanhart eigenlijk niet eens aan gedacht. Ga er eens naar kijken :+1:t4:

De zwarte zit redelijk in de buurt van de Vulcain, zij het met iets klassiekere pushers.

Super cool. Ik wil nog zo’n ding, te zijner tijd.

3 likes

Deze lijkt me ook leuk voor een ‘battle’.
Beide komen best veel overeen qua formaat en uitstraling.

Welke van de twee?
  • Oris Sixty Five
  • Serica 6190 (de nieuwe)

0 stemmers

1 like

Ik mis optie 3.

Want zeg nou zelf, dat is beter in lijn met de Sixty-Five. Als ik een Sixty-Five moest kiezen dan denk ik de Glow of de Momotaro, eerlijk gezegd. Maar liever heb ik van Oris de Big Crown x Cervo Volante in het aqua-blauw.

5 likes

Fancy form fittie :cocktail: :

• Ovaal ~ Patek Philippe
  • Rechthoek ~Jaeger Lecoultre
  • Rond ~ Grand Seiko
  • Vierkant ~ Cartier

0 stemmers

2 likes

Nope

Nope

Nope

Maar je mag alles denken en vinden :grin::v:t2:

Ik zie geen horloge wat je niet zou moeten kopen. Ik mis optie vijf dus: Alle vier.

Maar omdat het moest heb ik de Grand Seiko gestemd. Als je de gewone normale witte Reverso met kleine seconde had gedaan, het OG model, had ik die gestemd. Evenzo met de Santos de Cartier in plaats van de Dumont die je nu koos.

Evengoed: Allemaal dikke prima, ik zie de NA graag tegemoet.

Nope.

Right back at’cha. :slight_smile: :white_check_mark:

1 like

De GS is wel het meest bijzonder voor mijn gevoel. Jammer dat hij volgens mij even duur is als de andere 3 opties samen.

1 like

Heb je wel het meest bijzondere van de 4

1 like

GS battle tussen vier horloge’s die wat als iets niet doorgaat op de lijst staan. Dan maar t budget oprekken mocht t zover komen want de meeste zijn toch even wat duurder dan 8k

1. Shobun. Nog niet in t echt mogen aanschouwen maar licht roze lijkt me wel prachtig. Enig puntje van twijfel is de pr op de voorkant

1. Lake suwa. Ook nog niet gepast. Ik hou van blauwe wijzerplaten en deze lijkt mij ook schitterend. Voordeel is het nieuwe sd uurwerk met 5 dagen gang reserve EN pr op de achterkant.

1. Omiwatari.

Een lichtere kleur blauw. Springdrive pr op de achterkant en mooi contrast met de secondewijzer.

Eigen pas foto

1. Snow melt.

Prachtige ijzige wijzerplaat. En wie heeft er nu een hi-beat uurwerk met 80 (!) uur pr. Juist ja alleen GS

.

afbeelding

Eigen foto’s

Pol

1. Shobun
    1. Lake suwa
    1. Omiwatari
    1. Snow melt

0 stemmers

2 likes