Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Aanvulling op deze vijf: die nieuwe Naruto Whirlpool Limited zou ook een topper zijn als je die kan vinden:

20 likes

Lijkt me logisch wat ik gestemd heb: mijn GS is een Omiwatari. De Cornehl (mogelijk) voorlopig geparkeerd?

1 like

3 van de 4 hebben een stalen band, dus ik veronderstel zo dat dat je voorkeur heeft. 3 van de 4 een Spring drive. Dus staal én spring drive. Grote stappen, snel thuis: de Lake Suwa :nerd_face:

1 like

@Ojjz ook schitterend. Dank voor de suggestie.

Moet ik even wat beter gaan bekijken. Maar word er nu al lichtelijk duizelig van :joy:

@peter_bij_de_tijd: Schitterend. Zoals je kunt zien in de battle heb ik die ook al eens gepast. Vind m rustig zo zonder datum en dan de smooth sweep van de seconde wijzer. Lekker hoor.

De Cornehl is nog niet geparkeerd, ga er wel binnenkort heen maar er is altijd wel de kans dat het toch niet bevalt als ik m onder ogen krijg/om de pols heb om wat voor reden dan ook en zoek dan wel even voor een alternatief.

Bedoel ook lang bezig geweest met het overwegen van een Dornbluth.

Afgelopen juni na me er een aantal jaar sluimerend mee bezig gehouden toch maar eens gepast en toen was het: Leuk maar t doet me eigenlijk niet zoveel.

Teveel twijfel.

Ik ben ook al zowat even lang bezig met de Cornehl. Was in 2021 al bijna naar Cornehl gegaan.

Had voor mezelf een max budget van 8K in gedachte maar voor een GS zou ik dan wel kunnen doorsparen/budget oprekken en staat in ieder geval als merk als t budget dan toch omhoog gaat op nr 1.

@GustavM: Niet per se.

Ik zal ze toch even (nog) verder toelichten

Shunbun: Vanwege de prachtige zo lijkt me tenminste op de foto’s roze wijzerplaat. En ik heb die kleur nog niet in de collectie en ook nog geen sd in de collectie.

De Lake Suwa vanwege het patroon op de wijzerplaat, blauwe wijzerplaat altijd voed en het nieuwe sd kaliber met pr op de achterkant.

Maar goed die twee nog niet gepast dus moet even af gaan wat ik zie op plaatjes.

De Omiwatari vanwege de rustigere wijzerplaat omdat de datum ontbreekt en fijne lichte kleur blauw

Alle drie hebben ze de smooth seconds sweep die sd geeft.

Blijft de Snow melt over: Vind een automaat of handopwinder persoonlijk toch altijd wel iets meer hebben dan SD. Wijzerplaat is zeker niet verkeerd en dan dat uurwerk. Lekker hoor. En een Hi beat met die gangreserve.

4 likes

Shunbun :grimacing:

7 likes

Heb de shobun gestemd, maar wat denk je van de SBGW299. Onder de 8k

14 likes

36,5 mm en beeldschoon!

10 likes

Oef, die is fraai.

3 likes

Ja, doen. :crazy_face:

1 like

Zou best willen haha. Die prijzen van GS zijn heel wat harder gestegen dan mn salaris.

1 like

Berichtje naar Solo. (Oh, Europe only :grimacing:)
Zenith eruit. :grimacing::grimacing::grimacing::grimacing::crazy_face:

Tijdje terug de poll Longines Conquest vs King Seiko, en neig toch meer naar de Longines. Nu het volgende dillema:

Een Longines Conquest óf de 1e gen Omega Seamaster Aqua Terra quartz in zeer goede staat en volledig nagelopen (Ja, waarom geen automaat? Deze valt gewoonweg boven budget).

Ik ben namelijk enorm gecharmeerd van de nieuwe AT 38mm. Zodoende mijn interesse in de nieuwe Conquest, maar ik wist tot voor kort niet dat er ook quartz AT bestonden waardoor deze nu ook in beeld is gekomen.
Ik heb een optie op de 36mm versie (2518.80) waarvan ik begrepen heb dat deze ook meer als een 38 draagt (wat ik wel fijn vind).

Prijsverschil is €250 (Longines nieuw op Chrono €650,- onder listprijs).

Welke zouden jullie kiezen en waarom?

Poll
  • Longines Conquest
  • Omega Aqua Terra quartz

0 stemmers

1 like

Ik heb het net per se op kwarts, maar die ‘old school’ Aqua Terra is prachtig!

1 like

Tja, rij je liever een wat oudere grotere auto tweedehands, of een kleinere auto nieuw? Ik mag iedere X jaar een nieuwe leasewagen uitzoeken, maar kies toch liever voor een tweedehands, vaak wat luxer model en steek daarbij ook nog een paar centjes in de zak.

Dit is meer een vraag van opvatting dan welk horloge ik daadwerkelijk mooier vind, maar een goede tweedehands is vrijwel altijd de betere deal.

1 like

:joy::crossed_fingers:t2:

Heb op de Shunbun gestemd. Deze oogt volgens mij het kleinst van het viertal en zal je daarom het mooist staan. De full-size 44GS is echt te groot.

Ik vind de suggesties voor de verschillende 44GS SBGW modellen in 36.5mm ook erg goed.

1 like

Ik snap je punt maar vind hem lastig in te zetten met horloges. Wat is ‘beter’, en is het in dit geval o.a. ook quartz vs automaat. Maar ook Omega tegen Longines. Al begint de poll al aardig vorm te krijgen. Laat vooral jullie ‘waarom’ horen. Moet uiteindelijk mezelf nog overtuigen 🫢

Waar gaat jouw eigen voorkeur naar uit, quartz of automaat? De Omega is mooier, maar helaas wel een quartz in dit vergelijk. Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding vd Longines erg goed, maar in dit geval wel voor de Omega gestemd

Longines is 41mm; vind je dat niet te groot als 38mm je ideale maat is?

Eigenlijk geen echte voorkeur. De quartz is wel nauwkeurig en makkelijk qua servicen. Maar automaat blijft mooie techniek. Ik denk eigenlijk dat beide geen slechte keus zijn, maar dat Omega wel net de wat betere keus is.

Goed punt. Kan hem wel hebben maar denk dat de Omega wel wat meer in balans is qua formaat. De Longines zal waarschijnlijk wat sportiever ogen verwacht ik.
Jammer dat er nog zo weinig over te vinden is online qua reviews. Zal je net zien dat in toekomst nog een 38/39 komt. Hoop vooral dat de 36mm Omega niet tegenvalt (als in toch net te klein)

1 like

In dit geval kies ik voor de Longines. Ik vind hem net mooier en doorslaggevend zou de datum zijn voor mij. De witte datum op de Omega vind ik een misser. De Longines is wel aan de grote kant maar op een dergelijk sportief horloge vind ik 41mm prima

1 like