Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Net de groene even gepast. Heel erg mooi horloge! Maar de Omega kriebelt ook…

16 likes

Ik moest meteen denken aan die buiten categorie coole groene Junghans Meister Chronoscope die @Jdb in het blauwe te koop heeft staan. Zou voor mij alvast een enorme contender zijn voor die Longines en Omega. :ok_hand:

16 likes

Prachtig horloge man :ok_hand:

1 like

Erg mooi horloge! Ik heb alleen net mijn Nomos te koop staan, deze doet me er toch qua stijl net teveel aan denken, dus helaas sla ik deze wel over :grin:

Mooi horloge. Ik denk dat ik weinig moeite zou hebben om deze boven de Omega te verkiezen. Maar ze halen het beide niet bij deze:

Toch, @whisky?

:japanese_ogre:

15 likes

Voor mij de Omega, met name de twisted lugs, en de sunburst plaat maken het horloge. Ook vind ik datum altijd wel handig maar geen noodzaak.

1 like

Hier een battle tussen twee ‘ultra thin’ horloges die je op het eerste gezicht in de category ‘dress’ zou plaatsen, maar in mijn ogen ook prima casual gedragen kunnen worden. Namelijk de A. Lange & Söhne (ALS) Saxonia Thin 37 :de: en de Credor Signo GCBE995 :jp:

Ze hebben ongeveer dezelfde afmeting van zo’n 37mm in diameter en 43mm lug to lug. De ALS is met 5.9mm nóg wat dunner dan de Credor met 6.7mm - al zal dat verschil van nog geen millimeter in de praktijk nauwelijks te zien zijn.

Er zijn ook duidelijke verschillen:

De ALS is van witgoud, de Credor van staal.

De ALS heeft een zilveren ‘argenté’ wijzerplaat met zeer subtiele ‘grain’, de wijzerplaat van de Credor heeft een witte lak.

De ALS heeft geen secondewijzer, terwijl de Credor een kleine seconde op zes uur heeft.

De ALS heeft een uurwerk uit de Spitzenklasse met alle tierelantijnen die je maar kunt verzinnen, en een gangreserve van 72 uur. De Credor heeft een simpeler, maar best mooi uurwerk met machinale afwerking, en een gangreserve van 37 uur.

Er is een groot verschil in prijs. Met name vanwege de krankzinnige prijsverhoging van de ALS, ga ik in deze poll uit van de prijzen op de tweedehandsmarkt. De Credor komt voorbij voor zo’n EUR 5k, terwijl de ALS Saxonia bijna het drievoudige moet kosten.

Welke kies jij er waarom?

Credor Signo GCBE995

A. Lange & Söhne Daxonia Thin 37

• A. Lange & Söhne Saxonia Thin 37
  • Credor Signo GCBE995

0 stemmers

1 like

Ik mis even over welke Omega t gaat? De Seamaster?

Ik zou de Nomos wel verkiezen boven de Longines ook vanwege de ervaring die een medelid momenteel heeft met dat merk :dizzy_face:

Deze:

1 like

3 toppers!

De cartier hoort hier niet thuis. :sunglasses:

Uurwerk van de AT vind ik dan wel weer erg mooi. Maar of ik dat zoveel mooier vind door t prijsverschil. Hmm

1 like

Had wel verwacht dat de Saxonia Thin 37 op de meeste stemmen kon rekenen. Maar ook onverwacht veel stemmen voor de Credor Signo.

Het is zoals de Amerikaanse verkiezingen, 105% van de stemmen ingediend. :rofl:

10 likes

Ja mijn eigen schuld, je kunt dat bij het opzetten van een poll instellen, maar daarna niet meer veranderen…

Welke toolwatch?
  • Sinn UX
  • Damasko DC80

0 stemmers

IMG_4114

2 likes

Grappig om te zien dat de Sinn UX tweederde van de stemmen heeft :slight_smile: Quartz wordt hier doorgaans weinig gewaardeerd…

Voor het merk, altijd de Lange.
Maar ik heb liever een horloge met kleine seconde.
Toch de Lange.

Kom een keer een kop koffie drinken. Je zit toch ten noorden van me?

1 like

Solo regelt het.

De Credor.

• onderscheidend
  • mooier uurwerk
  • geen barokke reut op de balansbrug
  • je hebt een secondewijzer
2 likes

Ik kan niet meer stemmen, maar ik zou voor de ALS kiezen.

De grain, witgoud en de enorme rust die van de wijzerplaat uitgaat.
Sterker ik heb deze even gepast en zelfs overwogen om te kopen. In geelgoud dan wel. Dat heeft het net dat beetje extra.

De credor is absoluut bijzonder, maar door de gelakte wijzerplaat is deze veel te steriel en zeker in combinatie met ‘koud’ staal.
Dus eigenlijk een no go.
(Beetje als waarom de witte daytona 116500 ook niet mooi is, al is dat natuurlijk totaal OT :sunglasses:)

2 likes