De Patek is te klein en die Rolex te proleet.
Geen van beiden dus.
Patek. Spreekt me meer aan qua design, en mooie complicatie.
Proleter dan die Rolex wordt het niet, daarom de Patek. Maar ook die zou ik zelf niet kopen.
te klein is relatief. 36 mm met 8 mm dikte is natuurlijk ook wel bijzonder voor een perpetual.
wat zou jij kopen? nog goede suggesties?
wat zou jij kopen?
en wat is er mis met een proleterige rolex? (ga dat ding toch niet elke dag dragen
)
Duh
De Rolex. Mat goud met zwart smoelt uitstekend en je hoeft je niet voor te doen als fijnbesnaarde connaisseur. Deze Patek vind ik te druk en tegelijkertijd wat ouwelullig.
Patek. De Rolex is ordinair.
Yep!

mooi toch, eensgezindheid.
Absoluut.
Geen idee. Ik ga voor mijn meningsvorming uit van mijn eigen smaak en polsomvang.
Als het een perpetual moet zijn voor dit budget zou ik eerder referentie 5159 overwegen, die meet 38 millimeter.
Witgoud vind ik zelf mooier dan geelgoud, dus eerder deze

dan deze
Verder vind ik een Speedmaster eigenlijk leuker dan een Daytona. 
Maar goed, smaakzaak.
Dit is niet mijn horlogebudget dus ik heb zo geen alternatief paraat.
Overigens niks mis met een gouden proletenhorloge. Als het je smaak is, vooral doen. Alleen als je vraagt welke ik zou kopen, deze niet 
De Rolex. Goud is fout, balls out.
Ik hou niet van gecompliceerde types.
Jaah, en in de goede maat (ik dacht 39 of 40mm)
Die Lange bij Crownguard, 100%.
Top suggestie 
Precies. Zo zie ik het ook. Weinig veel mooiere Perpetual pateks. Of 3-4x zo duur. 
True!
Dat is nou net de reden waarom deze zo mooi is. Perfect in balans. Jouw suggestie 5159 is niet verkeerd maar precies alles wat een 3940 niet is. Maar met name onrustig op de dial en lugs. Geschmack sache.
Dat heb je wel eens met een Perpetual calendar en dan is deze nog rustig 
Dat kan. Maar dat vind ik zeker niet. Begrijp mij niet verkeerd heel mooi maar de JLC is een ander caliber horloge. Daar krijg ik zeker spijt van. Ik zoek geen chrono/calendar. Veel te druk voor mij 

Ja en dat is wel weer het mooie van die rolex! En je hoeft hem niet op een gouden oyster te dragen als je er geen zin in hebt. 
Veel negatieve reacties op een gouden Rollie zijn eigenlijk niet terecht. Is toch ook de manier waarop je die draagt. 
Mooi maar lange heeft mij nog nooit echt warm gekregen. Gek eigenlijk. Misschien zie ik ze te vaak aan de pols van adviseurs consultants en klanten. Elke keer wordt ik nooit echt gegrepen door een lange und sohne. 
Die Rolex is echt iets voor makelaars die zwart betaald worden 
In welke zin?
Het is geen perpetual, dat is natuurlijk zo, maar dat is de Rolex ook niet.
Nou de rolex heeft 1 complicatie en de Patek ook. Naast de tijd.
De jlc niet. Die is te gecompliceerd. Althans voor nu. Nee deze jlc gaat er bij mij sowiso niet komen. Dan liever de annual en 2 generaties eerder.
Die @ZeeVanTijd op het oog heeft bijvoorbeeld zonder maanfase.