Precies. Zo zie ik het ook. Weinig veel mooiere Perpetual pateks. Of 3-4x zo duur.
True!
Dat is nou net de reden waarom deze zo mooi is. Perfect in balans. Jouw suggestie 5159 is niet verkeerd maar precies alles wat een 3940 niet is. Maar met name onrustig op de dial en lugs. Geschmack sache.
Dat heb je wel eens met een Perpetual calendar en dan is deze nog rustig
Dat kan. Maar dat vind ik zeker niet. Begrijp mij niet verkeerd heel mooi maar de JLC is een ander caliber horloge. Daar krijg ik zeker spijt van. Ik zoek geen chrono/calendar. Veel te druk voor mij
Ja en dat is wel weer het mooie van die rolex! En je hoeft hem niet op een gouden oyster te dragen als je er geen zin in hebt.
Veel negatieve reacties op een gouden Rollie zijn eigenlijk niet terecht. Is toch ook de manier waarop je die draagt.
Mooi maar lange heeft mij nog nooit echt warm gekregen. Gek eigenlijk. Misschien zie ik ze te vaak aan de pols van adviseurs consultants en klanten. Elke keer wordt ik nooit echt gegrepen door een lange und sohne.
Nou de rolex heeft 1 complicatie en de Patek ook. Naast de tijd.
De jlc niet. Die is te gecompliceerd. Althans voor nu. Nee deze jlc gaat er bij mij sowiso niet komen. Dan liever de annual en 2 generaties eerder.
Die @ZeeVanTijd op het oog heeft bijvoorbeeld zonder maanfase.
Beide op zichzelf prachtige horloges. De Patek is prachtig, sjiek, smaakvol, maar ook een ouwe lullen horloge, stijf en meer voor gelegenheden.
De Rolex is dik, in your face, succes, stoer, Altijd te dragen. Tja, proleten horloge, kamp horloge, noem maar op. Maar dat zijn reacties van mensen die het ofwel niet kunnen betalen,ofwel het wel willen maar niet durven.
Ps. Ik vind de Pikachu op gouden band dan wel dikker.
Ik zie dit als een no contest. De Hentschel natuurlijk. Die is dunner, verfijnder, en zonder de opgelegde indices ook nog klassieker. Dat horloge is super clean. En kijk dan naar die magistrale kleine seconde. Die subdial is mooi van proportie. Ook het ontbreken van het “Swiss Made” is voor mij een pre, ik vind “Hamburg” onder het merknaam geweldig.
Hoe kan ik het zeggen zonder een tekst van 14 kantjes op te leveren? Oh ja, zo dus
Ah maar dat is weer modern. En modern hoort een lunette noir te hebben, IMhumbleO.
Nee mijn keuze is juist de 5digit zenith daytona en dan eens een keer niet modaal staal. Maar inderdaad de enorm schijt aan alles daytona.
Matte dial dikke kast. En tritium.
Iets wat de helft van de liefhebbers ook (nog) niet begrijpt.
Maar dat die Patek een oude lullen horloge is ben ik niet met je eens. Dat is echt POV. Dat ze vaak geassocieerd worden met oude lullen is omdat die ze vaker dragen. Immers die konden dat in het verleden ook betalen. Tegenwoordig loopt elke -beetje- rapper al met een Patek en rolex.
Bij die Patek gaat het juist om deze variant. Die is gewoon brilliant goed ontworpen. Een van de mooiste Perpetual moderne pateks. In de juiste maat.
Begrijp mij niet verkeerd. Heel mooi maar warm en van worden doe ik niet. Al zo vaak gepast in alle vormen en maten. Gebeurt te weinig op de dial in 9 van de 10 gevallen en de moderne versie zijn simpelweg te groot. Ja ook de 37 mm versie is icm de lugs te groot
Haha los van dat ik deze dial helemaal niet zo mooi vind, een Calatrava van 40mm oogt groter op de pols dan de gemiddelde duiker van rolex.
Nee jongens. Het is geen flieger. Niet historische verantwoord, nee dit is meegaan met de tijd. Maar echt deze is veel te groot. De 37 mm Calatrava draagt al groot.