Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Kijk. Heel mooi horloge. Maar op de random pols foto staat deze gewoon te groot. Over proleterig gesproken. Het is dat die wg is. En er Patek op staat. Maar anders zou je een Hamilton flieger zien. Geen Calatrava. Nee deze is te aanwezig voor een Calatrava.

.. . .

Nee als veel mensen een Submariner 41 al groot vinden is deze Calatrava dat zeker. Helaas. Want mooi is die wel.

3 likes

:joy:

1 like

Welke 5296 precies? De sector dial? Welke kleur goud?

Mijn keuze zou de 5170g zijn!

Los hiervan een serieuze vraag. Mijn indruk is dat jij regelmatig wisselt met de horloges die je draagt. Hoe praktisch is dan een Perpetual? Ga je die op een watchwinder zetten altijd? Die vaak niet in een kluis past? Of steeds met een pushpin corrigeren?

1 like

Sommige mensen met geld hebben gewoon echt een andere smaak :ok_hand:

3 likes

Is dit niet wat? Dan heb je klasse.

Of vind je die te groot?

12 likes

De sector is wel het mooiste. :sunglasses: geen witgoud in elke geval.

Zeker. Ik wacht op die van @bwatched alhoewel deze in rg ook lekker is. :grin:

Ik wissel regelmatig. Maar ook vaker. Dus of opwinden elke 45 uur of niet elke keer bijstellen, behoudens de tijd dan hè.

Echter ik draag ook met grote regelmaat maar 1 of max 2 horloges langere tijd. Op die momenten zal ik alles wel exact goed zetten.

2 likes

Mooi horloge. Klasse heb je. Die koop je niet. Alhoewel sommige mensen daar anders over denken.

als je de juiste keuzes maakt.

2 likes

Begrijpelijk.

Ik ben zelf trouwens fan van de 5235g. Niet praktisch, wel prachtig en een geweldig uurwerk.

2 likes

Wat een kutreferentie. De KS is te hoog in de kast, dus het uurwerk is te klein voor 37mm. De Lugs zijn net zo lang als van een Nomos Club, en de plaat is dodelijk saai. Nergens clous de Paris te bekennen op de kast… Het is een skeer ding. De DD staat je veel mooier, ook al vind ik het kolderiek met die bezel en die dagschijf.

Ik haat het om het te zeggen: Daar ben ik het mee eens.

1 like

Komt ook door de lug spacing. 21mm banden op een 37mm horloge is niet in verhouding.
Ik heb heel wat horloges gezien maar er is geen horloge dat optisch zo veel groter leek dan de maten op papier deden vermoeden dan de 5196P. Ook 37mm op papier maar ik had echt gezworen dat het 40mm was.

8 likes

Die brede bandaanzet, aan van die iele lange Nomos-achtige lugs, ziet er echt niet uit… Zonde van verder best een fraaie dresser.

2 likes

Precies dat. De 5196 draagt gewoon groot. In elke kleur. :sunglasses:

1 like

Bijzonder fraai!

Incl. 5 jaar Rolex garantie :ok_hand:

1 like

Is dat dezelfde als deze?

Ooit eens gepast op een meeting. Vond ik uitstekend te pruimen op mijn beschaafde pols :ok_hand:

4 likes

Heb je deze al eens overwogen? Pascal Coyon.

..

9 likes

Serieus mooi hoor. Maar ben bang dat ik dit wel snel weer saai ga vinden.

1 like

Waaaauw… Dit is waanzinnig.

1 like

Vooral die gouden.

1 like