Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Ja, fantastisch man. Dat groene bandje staat er ook perfect bij.

Nu ga je natuurlijk zeggen dat ze allemaal van goud zijn :joy:

1 like

Is inderdaad dezelfde. De eerste paar uur vond ik hem ook voornamelijk indrukwekkend en die wijzerplaat fantastisch qua kleuren en afwerking.
Op zich past hij nét op een kleinere pols, maar na een hele dag (en zeker na een paar dagen) viel hij me zo tegen qua verhoudingen. De originele zwarte laklederen band had daar wel een aandeel in. 21mm is al te breed en deze maakte het niet beter.

2 likes

Totaal onbekend voor mij, maar dank voor het delen :star_struck:

6 likes

Haha nee ik bedoelde die middelste met groene croco

1 like

Mooi spul, maar 25k +😫. Dan wordt t toch dit denk ik:

14 likes

inderdaad Patek is te klein en …

1 like

en wat is er aan deze (zo) mooi?? dit straalt toch echt niets uit

4 likes

Eensch. Dan liever een Khaki field.

2 likes

Je ziet het niet op deze foto’s maar deze heeft clous de paris aan de zijkant van de case en “zwevende” lugs (alleen verbonden met de kast aan de onderkant). Ik vind die dial ook best mooi, alleen de datum verpest het enigszins.

Gelijk heb je. ik zou ook geen Pascal coyon willen kopen.

haha zo mooi hoe smaken verschillen.

Ik vind de moderne pateks te groot :slight_smile: hoe bijzonder is het om al deze complicaties in een kleine behuizing te stoppen. (en zo klein is die niet he)

:slight_smile:

ja precies het is mooi gemaakt, met inderdaad de clous de paris aan de zijkanten, maar het straalt in mijn ogen ook niks uit. En dan is die ook nog veel te groot. :wink:

je overdrijft vaak he :laughing:

dat die op een hamilton lijkt (qua dial) wil natuurlijk niet zeggen dat die hamiltion mooier is.

Appels en appels vergelijken aub.

Serieus wel.

Hamilton maakt een mooiere field watch dan Patek. Dat is ook niet zo vreemd, want Patek moet helemaal geen field watch willen maken, en Hamilton is daar meer dan goed in.

image

Ik zie lume en Arabische cijfers op een zwarte plaat. Het zou bijna een appel kunnen zijn. Even een poll, zo voor middernacht:

Welke field watch?
  • Hamilton natuurlijk
  • Patek for the win, er staat patek op.

0 stemmers

4 likes

Ik snap de aantrekkingskracht van die Hamilton totaal niet.

5 likes

Ik ook niet, maar die van de Patek is me ook een raadsel, dus gezien het prijsverschil stem ik Hamilton.

15 likes

Hij is gekomen, hij is gegaan, en ik denk dat ik over de toolwatches heen ben, eerlijk gezegd. Het enige waar ik nog warm voor loop is dressy horloges of daadwerkelijke dress watches. Ik zit me er op te beraden om dus m’n Flieger, een GMT (of twee), een duiker en nog wat grut weg te doen ten faveure van op termijn een Breguet 5157 of 5107 in geelgoud.

Desalnietttemin, als ik een field watch moest dragen met arabische cijfers zou het zo’n Hamilton of de 38mm Murph worden. Maar eerlijk is eerlijk, ik vind dat ik dat genre uit heb gespeed met deze aanschaf:

Mensen kunnen daar van vinden wat ze willen, voor mij is het een absolute blijver. De Patek is geen upgrade, sorry. Van dat merk zou ik een Calatrava, Calatrava of Calatrava overwegen.

6 likes

Klinkt als een soort horlogepensioen.

Brequet is wel heel gaaf!

1 like

Ik twijfel:

IMG_8679

• Panerai 512 (42mm)
  • IWC Mark XX

0 stemmers

Hij komt in een collectie waar dit de basis van is:

12 likes

Een lastige! Ik denk dat we met de IWC op leer een winnaar zouden hebben. Ook wel de meer draagbare van de twee

2 likes