Ik zou hem zeker op staal nemen en leer erbij dan. En vaak ook op leer dragen waarschijnlijk.
Bestaat zo’n IWC ook zonder datumvenster, of in ieder geval een minder karig exemplaar?
Ik zou eerder voor deze gaan, ondanks dat je al chrono’s hebt:
Ik snap de aantrekkingskracht van die Hamilton totaal niet.
Als ja dan al niet kiest voor de Patek, kies dan in elk geval niet voor de Hamilton. Die is zo sexloos.
Nee kies dan een echt mooie fieldwatch.
De habring2
Die getoonde fieldwatch van Patek is een Calatrava
Ik verzin het ook niet hè. Als je terug leest wordt mij die aangeraden tov een 3940 en zeker omdat die ook groter is
Dat is nou net het hele punt. Ik vind hem te groot. Alle moderne Calatrava’s zijn te groot.
Dit is eigenlijk het mooist. Voor een Calatrava.
NB
Ik denk dat je vanaf nu beter kan uitloggen als je denkt dat je bent uitgespeeld met de getoonde seiko.
Die is lastig. Die panerai is heel mooi en goed draagbaar. Maar ik zou daar heel snel op uitgekeken zijn. Overigens kies ik derhalve voor de iwc, maar ook daarvan zal ik helaas niet lang genieten terwijl dat wel een heel mooi horloge is.
Veel wijsheid en nog een zalig nieuwjaar!
Kies dan een (neo)vintage exemplaar een 3706 of een 3711/13. Dat zijn de echte mooie fliegers.
Ook bedoeld voor @tompj deze reactie. Misschien is zo een complete set van een doppelchrono 3711/13 wel iets voor jou.
Ik weet echt de ballen van IWC behalve dat ik deze cool vind
Inderdaad. Bijna. Als je je ogen een beetje samenknijpt is het net een appel.
Net zoiets als een fiat panda en een landrover defender.
Beide staan op wielen en worden aangedreven door een motor hebben ramen en in dezelfde kleur zou het zowaar een appel kunnen zijn.
Het gaat natuurlijk om de POV. een Hamilton kun je niet vergelijken met een Patek behoudens de basis functies.
Nee die Hamilton is beter vergelijkbaar met die pensioen seiko in dit segment.
Past bij jou de Panerai Radiomir Quaranta niet beter dan deze 42mm? Dat zou iig mijn keuze zijn voor een moderne Panerai.
Op het Italiaanse platte land blijven die dingen idd ook maar door rijden. Ik heb er best sympathie voor.
Zo zou ik het ook doen. Vandaar ook mijn keuze. De stalen band ziet er overigens ook erg verfijnd uit. En dat het datumvenster wit is, daar heb ik persoonlijk helemaal geen probleem mee.
En nu maar hopen dat ik foutloos geschreven heb🤞.
You had me looking!
Ik weet het niet. Die gaat het toch afleggen tegen de Speedy denk ik.
Nope. Ik vind die te klein voor mij. Een Panerai mag iets groter zijn. 42 is de sweet spot voor een Panerai voor mij.
Idem.
Uhm….wel bijna.
Gaaf!
Ohoh
Oei! De ‘g’ op mijn typemachine is versleten.
Zit inderdaad wat (overlap) in.
Maar die iwc is meer horloge om de pols. Zeker als de tritium een beetje verkleurd is.
Beide mooie horloges.
Voor mij is de laatste Speedmaster door niets te toppen.
Veel tekorte wijzertjes op de patek.
Mede door de geweldige nieuwe bracelet!
Ik zie dat jij elk ontwerp verdedigt zo lang er maar een merk op staat wat in jouw beleving de juiste prijs, pardon, het juiste aanzien heeft. Dat maakt het bijzonder moeilijk om wat voor discussie dan ook te voeren over de merite van zo’n ontwerp.
Je kunt iets mooi of lelijk vinden, je kunt iets het geld al dan niet waard vinden. Zo vind ik noch de Habring, noch de Patek geslaagd omdat ik die granulaat-wijzerplaten gewoon gruwelijk lelijk vind, maar kinderachtige steekjes als “pensioen Seiko” zijn natuurlijk net zo min chic als die Patek.
Overigens heeft Habring met specifiek die variant van de Erwin gewoon een hele dure spatwaterdichte Baby Alpinist gemaakt. Dat hij niet waterdicht is maakt 'm in mijn optiek niet geschikt als toolwatch, dus als je in de Erwin serie wilt shoppen stel ik dit model voor:
Dat is mooier, past beter bij het merk, en is in lijn met de specificaties van het horloge. Ik vraag me wel af wat de toegevoegde waarde van een dead second hier is, en ik had de blauwe secondewijzer liever zilver gehouden, maar het is een tof horloge.
Natuurlijk niet. Dat is net “The Matrix 3” of “John Wick 4”. Ze hebben de naam er wel op geplakt, maar het slaat als een lul op een drumstel, en ik ervaar hem niet als onderdeel van het canon.