Voor mij zou de lijst er iets anders uitzien, maar ik geef toe dat de française geen Cartier 101 is. Daar heb ik de tank must al voor. Maar ik zou wel nog eens de klassieke lichte plaat met Romeinse cijfers willen. De meeste modellen van jouw lijstje zitten niet in hetzelfde prijssegment, dus dat is vals spelen.
Die peble vind ik ook erg mooi, maar onbetaalbaar en onbestelbaar ook naar ik gehoord heb. De drive is prachtig met maanfase maar zoveel te groot 🥲. De basculante is een leuk gadget, maar qua vormgeving vind ik die persoonlijk minder dan een gewone tank. Santos dumont ook erg mooi, maar er mag wel een secondewijzertje op van deze keer, en in geval van een centrale secondewijzer toch echt liever een automaat. Nu merk ik dat ik mezelf ook wel erg naar de 3hander trek.
Verder is de santos medium erg mooi, de galbee overigens ook, en naast de Française een van de enige cartiers waarbij de stalen band niet oogt alsof het een aftermarket dingetje betreft.
Oja, wat Cartier en chronograaf betreft heeft @rorymoer je al van een mic drop voorzien
Ja, daar heb je gelijk in. En de datum is ook meteen iets wat ik heel leuk en uniek vind aan de Update. Maar de Gangreserve is eigenzinniger en speelser. De asymmetrie vind ik leuk, maar de proporties van de subdial en datum misschien iets minder.
Qua formaat denk ik dat de Update me goed past, maar ook best 2 mm kleiner had gemogen. De Gangreserve is dan misschien weer een tikje bescheiden met z’n 37 mm 🤷🏻
Ik zoek een (skin)diver. Niet omdat je een duiker moet hebben, maar uit praktisch oogpunt. Daarbij wil ik graag 4 horloges i.p.v. 3 Er waren al wat ideeën geopperd door @Fate_Amenable_To_Change en zelf kom ik dan uit op deze top 3. Ik voel me thuis bij de compactere horloges (DJ, Santos, Explorer) dus allen in de 35/36mm range. Budget zo rond de Eur 1500,-
Een BB58 en Seiko SPB143 heb ik al gehad. Niks mis mee, maar die vallen dus af. Qua dragen zaten die wel prima, waarbij de BB me beter zat, dus zeg max. 39mm.
Ik wil een horloge op staal, met de optie voor andere bandjes. Die lusten die hieronder allemaal wel lijkt me. Ik heb zelf al een voorkeur, maar ben benieuwd naar jullie input. Roept u maar!
Van deze drie is de serica het tofst in mijn ogen. Maar niet heel leesbaar vooral in slecht licht, toch jammer voor een duiker. De Oris is ook fraai maar wel altijd in funky kleurtjes enzo, daar moet je van houden.
Vulcain is lekker bezig, even off topic maar deze 70’s chrono dan… ook rond de 38mm. Dit en zo’n skindiver maken de collectie echt af. Prachtige horloges!