Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Gegeven de verkiezingsuitslagen wil niemand dat, zo blijkt.

De donkerblauwe heeft een gradient. Gradients zijn tof. Maar je kunt met geen van twee de mist in.

Maar dan wel een donkere. Seiko is niet in staat om voor minder dan 5000 Euro een fatsoenlijke blauwe wijzer te fabriceren. I know, right?

Kun je zeggen, maar zo is het vaak wel in deze battles. Het doet me vaak aan “You MUST choose” denken, voor wie zich die website / meme herinnert.

De Tank Francaise is best leuk. Maar eerlijk is eerlijk, mijn keuze zou zijn, van boven naar onder in mate van aflopende voorkeur:

• Tank Cintree
  • Santos de Cartier
  • Santos Dumont (gelakt, misschien wel)
  • Vintage Santos Galbee
  • Tank Basculante
  • Drive
  • Pebble
  • Tank (Louis, Must, het zal allemaal wel, de klassieke)
  • Francaise. Maar dan nooit, echt nooit als chronograaf.

Sterker nog, nu ik dit rijtje zie: Cartier hoort gewoon nooit een chronograaf te maken. Punt.

3 likes

Bijna eens

15 likes

Voor mij zou de lijst er iets anders uitzien, maar ik geef toe dat de française geen Cartier 101 is. Daar heb ik de tank must al voor. Maar ik zou wel nog eens de klassieke lichte plaat met Romeinse cijfers willen. De meeste modellen van jouw lijstje zitten niet in hetzelfde prijssegment, dus dat is vals spelen.

Die peble vind ik ook erg mooi, maar onbetaalbaar en onbestelbaar ook naar ik gehoord heb. De drive is prachtig met maanfase maar zoveel te groot 🥲. De basculante is een leuk gadget, maar qua vormgeving vind ik die persoonlijk minder dan een gewone tank. Santos dumont ook erg mooi, maar er mag wel een secondewijzertje op van deze keer, en in geval van een centrale secondewijzer toch echt liever een automaat. Nu merk ik dat ik mezelf ook wel erg naar de 3hander trek.

Verder is de santos medium erg mooi, de galbee overigens ook, en naast de Française een van de enige cartiers waarbij de stalen band niet oogt alsof het een aftermarket dingetje betreft.

Oja, wat Cartier en chronograaf betreft heeft @rorymoer je al van een mic drop voorzien :grin:

2 likes
  • Metro Update houden
  • Inwisselen voor Metro Gangreserve

0 stemmers

1 like

Groot nadeel aan de gangreserve is de datum.

3 likes

Ja, daar heb je gelijk in. En de datum is ook meteen iets wat ik heel leuk en uniek vind aan de Update. Maar de Gangreserve is eigenzinniger en speelser. De asymmetrie vind ik leuk, maar de proporties van de subdial en datum misschien iets minder.

Qua formaat denk ik dat de Update me goed past, maar ook best 2 mm kleiner had gemogen. De Gangreserve is dan misschien weer een tikje bescheiden met z’n 37 mm 🤷🏻

1 like

Dit is wat mij betreft een treffende samenvatting.

2 likes

Ik zoek een (skin)diver. Niet omdat je een duiker moet hebben, maar uit praktisch oogpunt. Daarbij wil ik graag 4 horloges i.p.v. 3 :grin: Er waren al wat ideeën geopperd door @Fate_Amenable_To_Change en zelf kom ik dan uit op deze top 3. Ik voel me thuis bij de compactere horloges (DJ, Santos, Explorer) dus allen in de 35/36mm range. Budget zo rond de Eur 1500,-
Een BB58 en Seiko SPB143 heb ik al gehad. Niks mis mee, maar die vallen dus af. Qua dragen zaten die wel prima, waarbij de BB me beter zat, dus zeg max. 39mm.
Ik wil een horloge op staal, met de optie voor andere bandjes. Die lusten die hieronder allemaal wel lijkt me. Ik heb zelf al een voorkeur, maar ben benieuwd naar jullie input. Roept u maar!

1 like

Squale gestemd. Vind deze toch wel erg mooi geworden. Maar tja, je andere opties vind ik ook heel leuk. Dus een lastige battle :sweat_smile:

2 likes

Van deze drie is de serica het tofst in mijn ogen. Maar niet heel leesbaar vooral in slecht licht, toch jammer voor een duiker. De Oris is ook fraai maar wel altijd in funky kleurtjes enzo, daar moet je van houden.

1 like

Zeg nou zelf… ik vind deze wel zo geweldig mooi! Alles in proportie, ik geloof 38mm. Klaar!

23 likes

Voor mij zeker de Squale qua looks. Maten?
Maar die andere 2 ook :ok_hand:t2:

2 likes

Mijn optie heeft helaas geen staal, maar ach! Zo’n tropic doet het wel heel goed op dit soort horloge! :heart_eyes::v:

1 like

Die Vulcain is geweldig leuk inderdaad!

38mm, mooi compact :ok_hand:

1 like

Vulcain is lekker bezig, even off topic maar deze 70’s chrono dan… ook rond de 38mm. Dit en zo’n skindiver maken de collectie echt af. Prachtige horloges!

15 likes

Serica gestemd. De Squale valt wat mij betreft af vanwege de bed of rice bracelet.
De Vulcain zou ik zeker meenemen in de line up. Zeg nou zelf:

Prachtig toch :star_struck:

7 likes

Gaaf ding zeg!!

1 like

Bij deze op de lijst. Erg mooi en draagbaar inderdaad!

1 like

Ik ben nog een beetje een Cartier-newb: Hoe heet dat bovenste model?

Nog een suggestie voor de lijst:

14 likes