Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 4)

Bleh, dat is ook zo eentje dus. Hangen of wurgen. Ik vind ze beiden verschrikkelijk qua dial - de Credor ziet er plastic uit en de AdC heeft de textuur van de linoleum vloer in mijn vroegere basisschool. Weeïge kleuren. Kermiscaseback bij de Credor, gigantische brug bij de AdC (waarom überhaupt een venster dan).

Fotofinish toch de AdC dan maar. Maar als ik m zou moeten dragen zijn erectieproblemen te verwachten, en ik durf de prijzen niet googlen maar als ze meer dan een paar honderd euro kosten zouden die zelfs permanent kunnen zijn.

2 likes

:flushed:

Nee joh, IRL allebei ongelofelijk mooi.
Emaille en porcelein zijn onvoorstelbaar mooi.
Maar dat is een smaakzaak inderdaad.

Misschien ligt het aan de foto’s :smile: heb wel al een paar enamel dials gezien die dik oké waren ja.

Dit mag u natuurlijk vinden. Ik ben wel een fan van de vloeiende secondewijzer die de het Spring Drive uurwerk levert. Daarbuiten vind ik het er mooi uit zien, is het technisch zeer goed, prachtig afgewerkt (bevels, countersink en blued screws allemaal gedaan met de hand) en vind ik de betekenis die zowel Grand Seiko in hun uurwerken (in dit geval: Het ontwerp van de achterkant van de kast toont een klokbloemvorm - de traditionele bloem van het gebied waar de microkunstenaarsstudio zich bevindt. De brugspleet symboliseert de stengel van de bloem en de juwelen vertegenwoordigen de bladeren) en de wijzerplaten.
Zie filmpje:

Bron:
In-Depth: The Seiko Credor Eichi II - Hodinkee
Credor Eichi II | Seiko Boutique | The Official UK Online Store
Face-Off: Seiko Credor Eichi II 7R14 vs. Grand Seiko Spring Drive 9R02 | SJX Watches (watchesbysjx.com)
4 likes

Je bent een barbaar. Zo boos. Gast. :slight_smile:

Even serieus: Als je de credor ooit in handen had gehad zou je zien dat porselein geen plastic is. Zo is overigens wit emaille ook geen linoleum.

Het uurwerk van de Credor is een kunstwerk. Uurwerktechnisch vind ik de AdC ook beduidend minder interessant, dat had ook zo maar een bewerkte Unitas kunnen zijn, zeg maar.

Dat gezegd hebbende is er mooi gebevelled. Liever een fijne stevige driekwartsbrug waar ze met het houten pennetje en de diamantpasta op los zijn gegaan dan allerlei barokke of geskeletteerde reut. Dat vind ik zo naar.

Meer mannen zouden moeten beseffen dat de leuter en het horloge niet met elkaar in verband staan. Dat geldt ook voor de leuter en de auto. Als de dame fijn genoeg is lukt het me ook met een 55mm invicta om de pols.

Maar goed. Barbaar dus. Schaam je. :wink:

Hehehehehe…Ik voel een terugtrekkende beweging.

Dat, en je koopt nog eens een verkapte Dufour voor 50K.

Als de leuter in verbinding stond met het horloge zou dit soort shizzle het goed voor me doen. Ik heb dat filmpke al heel wat bekeken.

4 likes

Nooit beweerd dat ik dat niet was hé. Belg enzo. :grin:

Maar op die foto ziet het er egwel triest plastic uit. Gezien het intussen opgezochte prijskaartje (mein Gott) ga ik er maar gemakshalve van uit dat ze er in het echt beter uitzien :slightly_smiling_face:

Soms broodnodig om ongewenste alimentatie te voorkomen. :pray:t2:

4 likes

Nu klink je als een Hollander!:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

:joy:

Verhaaltje erbij: Vrienden kwamen naar mij toe en zeiden: WGWS (I know, catchy naam in het echt), wij willen jou een cadeau doen voor je verjaardag. Dus heb even rond zitten kijken, en denk dat deze 2 op de shortlist staan. Nu vind ik blauw op horloges sowieso al een toffe kleur, maar welke is mooier?

Seiko of Seiko?
  • Babyblauwe Seiko Persage
  • Donkerblauwe Seiko Persage

0 stemmers

1 like

Afhankelijk van je collectie. Als enige horloge de donkerblauwe, anders de lichte

1 like

Ik heb al 2 Seiko 5jes, de SNK809 die er qua blauwtint tussenin zit en de SNK793 die qua tint meer neigt naar de donkerblauwe dial. Vind de burstlook (op de foto in ieder geval) alleen een heel stuk fraaier op de donkerblauwe dial dan op de lichtblauwe, waar het op de foto wat weg lijkt te vallen. Maar dat kan de foto zijn.

Van deze twee de babyblauwe, wat mij betreft.
Maar, ik weet natuurlijk niet hoe lief die vrienden jou vinden. Ik zou lekker voor een Presage Sharp Edge gaan!

6 likes

Een dubbele MSRP (zie zo gauw 1000 langskomen) zal helaas niet gaan, vind dit bedrag al behoorlijk wat moet ik zeggen. :slight_smile:

2 likes

Neovintage cartier battle
Hoewel het model door ons liefhebbers niet erg geliefd wordt heb ik de ouwe tank Française altijd leuk gevonden.
2302 vs 2303
3hander vs chrono
Eta automaat vs piaget quartz

Ouwe tank Française battle
  • Chronoflex 2303
  • 3hander 2302

0 stemmers

2 likes

:thinking:

2 likes

Ik vind de chrono net te druk.

1 like

Ik snap dat het model niet populair is Tony Chocolonely, maar ik vind deze wel tof, en niet eens stiekem :sunglasses:

Dat houd me ook altijd tegen om echte chrono’s te kopen. Ze bestaan ook met een dag aanduiding in een kader bovenaan, in plaats van de subdial dan. Net ietsje rustiger al, maar het blijft druk natuurlijk. :blush:

1 like

Niet omdat het een quartz is, maar een chrono staat dit horloge echt niet. Afgekapte, romeinse cijfers. Een soort octagon minuten aanduiding en de pushers vallen helemaal uit de toon.

De 3 hander daarentegen is gewoon top. Een mooi patroon op de wijzerplaat en de two-tone komt ook mooier uit met de gouden kroon.

Al met al een makkelijke keuze.

2 likes

Het zij je vergeven.

Ik heb op de chrono gestemd, omdat die geen genoegen neemt met esthetisch onaangenaam zijn, maar er nog een flinke identiteitscrisis overheen klapt.

4 likes

:joy::+1:

O ja. Dat ja.

1 like