…houden het misschien op “functiegedreven en puur”, of zoiets
Eenvoudig en elegant is wat in mij opkomt. Saai zou ik het niet noemen.
Ik snap niet waar Unimatic het bestaansrecht aan ontleent, dus heb ik de vele malen leukere SPB gekozen.
Leuke horloges met een eigen smoel
Die Unimatic doet me denken aan een Citroën C4 Cactus, en dat is geen compliment.
Ook voor mij de Seiko alstubliefdankuwel.
Begin volgend jaar verwacht ik af te studeren na een periode opnieuw in de schoolbanken. Ik zou graag een mooi horloge aanschaffen als aandenken. Eentje waar ik even voor moet sparen, maar ook niet weg hoop te doen.
Ik twijfel tussen de Cartier Santos, een exemplaar wat je bij vrijwel alle gelegenheden kunt dragen en die in mijn ogen tijdloos is. Dat betekent waarschijnlijk veel polstijd wat in het voordeel spreekt van een voor mij dure aankoop.
Het tweede exemplaar is misschien minder bekend, een Breitling Premier B09 Pistachio. Ik heb niet zoveel met Breitling (ook niet met Cartier overigens), maar kijk doorgaans gewoon naar het horloge en niet zozeer merk. Deze Breitling vind ik prachtig en kan ik uren naar kijken. Het grootste nadeel is dat je deze waarschijnlijk lang niet iedere dag draagt, wat voor een aandenken niet zo erg is. Daar tegenover staat dat het meer een uniek horloge is waarmee Marktplaats niet overspoeld is door namaak.
Mijn vrij recente en bescheiden collectie vind je hier. Gezien ik vooral liefhebber en geen verzamelaar ben, hoop ik het bij 3-4 horloges te houden. De Spirit gaat vertrekken omdat ik sinds de aanschaf vrijwel altijd de BB58 draag. Deze past ook het beste bij mijn levenstijl. De Santos zou een mooie afwisseling hiervoor zijn, waar de Breitling juist overlapt met de vintage geinspireerde Longines chrono.
Wat zouden jullie kiezen als aandenken?
- Breitling Premier B09 chronograaf
- Cartier Santos medium
0 stemmers
Lastige keuze! Toch gestemd voor de Breitling, die doet mij wat meer. Iets spannender, ik neem de afgekapte cijfers dan maar voor lief. En draagbaar? Lijkt mij niet zo’n probleem, maar nu ben ik waarschijnlijk ook een barbaar.
Kijk, voor één keer een keuze tussen twee opties die ik allebei absoluut top vind ipv “welke van 2 schrale keuzes zou mij het minst tegen de borst stuiten als er een pistool tegen mijn achterhoofd gezet wordt”. Nice
Santos behoeft geen commentaar, da’s gewoon top. En die Breitling is een van de weinige Breitlings die mij volledig kan bekoren - vintage stijl, heel leuke en niet té drukke dial, niet kolderiek oversized, vrolijk kleurtje zonder een kermisattractie te worden.
Uiteindelijk toch de Santos gestemd omdat die net iets tijdlozer is, beetje specialer, beetje meer “don’t give a fuck” uitstraling, mooi openrekken van de breedte van je collectie. En je hebt de correcte grootte gekozen ook!
Het kan niet fout gaan als dit je opties zijn. Ik heb Breitling gestemd omdat ik die vandaag toevallig even leuker vind dan de Santos. Wellicht zou het gisteren of morgen de Santos zijn.
Wat Koen zegt.
Ook voor de Breitling gekozen omdat deze wat uitgesprokener is en omdat deze minder krasgevoelig lijkt te zijn.
Is dat dan deze categorie?
En welke duiker zou je dan zelf doen voor 1000 euro?
Mwa, nog niet zo erg. Ik zou zelf geen geld geven aan die Seiko maar een straf is het ook niet. Als er terug zo’n dertien-in-een-dozijn-Tudor-met-spiegeleiwijzers vs Rolex keuze staat, dan zit je in die categorie.
Dunno, ik ben niet zo voor de duikers dus heb er geen (op de 1979 Vostok na) hoeveel kost zo’n fluo Doxa? Die zijn nog wel tof.
2x het budget, valt nog mee dus
Hey, als ik absoluut geen mening zou willen hebben die meer ruggengraatrigiditeit nodig heeft dan een al dente spaghetti dan stond ik op de lijst van de Vlaamse Christendemocraten. Sommige dingen zijn, in mijn ogen, gewoon ongewassen kut met beschimmelde peren.
Bedankt voor de stemmen en reacties iedereen. Had niet verwacht dat de Breitling zoveel stemmen zou verzamelen en dacht dat het een eenvoudige overwinning voor de Santos zou worden .
Zoals aangehaald is er gelukkig geen foute keuze, maar overweeg nu wel gewoon te kiezen wat ik het mooiste vind en niet zozeer het meest praktische. Het belangrijkste argument voor de Santos is dat ik deze vaker zal dragen, maar weet niet of dat doorslagevend gaat zijn.
Het idee is dat hij klaarligt als ik m’n diploma ophaal, maar daarvoor moet ik nog een paar maanden flink aan de bak. Alvast bedankt voor jullie input!
Geinspireerd door de heer fatc het volgende dilemma:
Optie 1 Credor Eichi II
Optie 2 AdC33
- Credor Eichi II
- AdC33
0 stemmers
òf
Ik kreeg een notificatie. Zowel de Breitling B09 als de Santos staan bij mij in hoog aanzien. Ik heb zelf een Santos gekocht, en niet de Breitling, en dat heeft meerdere redenen:
-
GADA, je kunt hem overal bij dragen als je er een paar leren bandjes (donkerblauw, donkerbruin en de mee geleverde Camel band zijn ruim voldoende) scoort.
-
Comfortabel, het is sowieso één van m’n best dragende horloges
-
M’n vrouw vind het een geil horloge. Dat helpt altijd. Ik kreeg de uitgave verkocht. Dat is jouw probleem niet.
Overigens vind ik de B09 ook in het rood erg cool. Maar toch houd ik vast aan de Santos. Met name ook omdat mijn Excelsior Park m’n vintage-looking-chronograaf-itch voor veel minder geld oplost, en de Santos een icoon is.
Verder sluit ik me graag aan bij hetgeen @LVA en @SwissToni zeiden, al kan ik me ook vinden in de heren @SwedishChef en @Anthony.
Maarreh…
Gewoon lekker zero shits given dragen die Santos. Hoppa. Krijgt ie karakter van.
Ik zou voor de Breitling gaan. De Premier is sowieso een erg mooi afgewerkt, en prachtig dragende kast. Het groen is wel erg uitgesproken, ik zou wel bang zijn om hem zat te worden. Daarom zou ik hem overwegen
Dat is wel ubercool. En ik vindt hem ook toffer dan de Santos. Zo’n Santos vindt ik meer passen als je al geruime tijd uit de studentenbanken bent.