Wristwatch battles! 3….2….1….Fight! Deel 5

Gouden zet van Seiko.
In een klap genoemd worden met de grote Zwitsers.
Heel slim.

Op zijn zachtst gezegd apart.
Concentratiekampen, oorlogsmisdaden, the Whole Shabang maar dan zonder Neurenberg-tribunalen.
Godzijdank was daar het Manhattan Project want Hiro was niet voornemens de strijd te staken totdat de Goddelijke Keizer in de gaten kreeg dat zijn Hemelse Tuinen en Paleizen spoedig zouden verdampen.
Jammer dat dit niet gebeurd is met dat keizertje erbij.

Overigens geen reden voor mij om Japanse merken links te laten liggen, Duitse merken ook niet trouwens.

Mooi te zien hoe jij willekeurig iemand uit de Rij de Fouten pikt om daar goede sier mee te maken.
Veel indruk maakt dit niet op mij, integendeel, ik signaleer uiterst inconsequent gedrag.
Maar, zoals je zegt:

:+1:t2:

2 likes

Dat doen we allemaal. Met name omdat we de dataset niet aan boord hebben om niet willekeurig te handelen. En uiteraard omdat niemand de hand in eigen boezem steekt, ook al zou hij alle omstandigheden ooit kennen. Iets met stammenloyaliteit.

Anders namelijk:

2 likes

Vind maar eens een land dat géén deelnemers aan die lijst heeft, uiteindelijk. Als je maar genoeg graaft.

In het geval van België hadden we ook een koning die er een handje van weg had (jaja, pun intended). De Belgische horlogemarkt links laten liggen is wel vrij snel klaar natuurlijk.

Dat vind ik dan net een van de betere keuzes aan het ontwerp. De kast heeft al een zeshoekpunt op 3, voeg daar nog eens een kroon aan toe en de perceptie van de breedte ontploft.

Ik bedoel, genoeg gare dingen aan dat ontwerp hoor, maar de kroon zit prima waar die zit.

Moest die Longines niet die kolossale lompe sneeuwspringschansen hebben als crown guards, ik was akkoord. Nu toch maar de Omega, want de GS is veel té.

Precies mijn punt. Om daar dan random af en toe een naam uit te pikken voor het deuggevoel…
Niet mijn ding.

Helemaals eens,
Bij dit ontwerp de kroon op drie zou meer dan belachelijk zijn.
Bij de nieuwe versie zit de kroon het mooist ivgm de oude, precies op vier.

1 like

Ho ho, als je mij een klein eilandenrijk, een groen overhemd, een Cohiba Esplendido en een zonnebril geeft zal ik het ook regeren als een onvervalste hombre del pueblo. Dat heeft met “deugen” geen reet te maken.

Waarom Henry Ford persoonlijk mij wel zo erg stoort (net als Musk en Wilsdorf overigens) om nooit een product uit z’n stal te willen kopen, maar Kiichiro Toyoda en de Hattori familie niet, dat is gewoon mijn zaak.

Ik snap niet waarom deze discussie zoveel wrevel en weerstand oproept bij bepaalde lieden. We maken allemaal door onderbuikgevoel ingegeven beslissingen, laten we nu alsjeblieft niet gaan doen alsof het rational actor model ooit hout heeft gesneden. Het bestaan van dit forum bewijst al dat het lariekoek is.

Zijn we het toch nog eens!

Die laatste wijzerplaat is ook geweldig. Evengoed, 14.500 pietermannen voor een titanium sporthorloge is natuurlijk ronduit belachelijk.

1 like

FTFY

1 like

Snel binnenharken voor het ding de 20K aantikt! :wink:

Even een polletje

Weet de uitkomst al… :blush:

• Credor Locomotive
  • IWC Ingenieur
0 stemmers

2 likes

En dat nou net uit jouw mond.

2 likes

Onzin. De Seiko Epson Keiretsu maakt horloges in de range van 100 - 350.000 Euro, en in veel gevallen zijn ze het gewoon waard.

Dit heb ik sommige Zwitserse merken nog nooit zien doen, zeg maar.

Dat is wel een dingetje, inderdaad… Hoe gaat de waarde zich ontwikkelen? Genta is as Genta does, of gaat de fascinatie met geïntegreerd ooit instorten?

Ik heb op dit forum nog nooit gezegd dat het rational actor model een goed idee is. Sterker nog, als fan van de werken van Lakoff, Kahneman, Ariely, Stiglitz en Chang roep ik al vele jaren dat de economische theorie die driekwart van het politieke debat beheerst heel erg achterhaald is. Dat ik kan beargumenteren waarom ik het onderbuikgevoel heb wat ik heb neemt niet weg dat ik al 30 jaar niet meer in puur rationeel denken geloof.

Nog steeds Credor gestemd, maar in dit geval zijn dit de twee geïntegreerde ontwerpen die ik de moeite waard vind. Alle andere, van Tsuyosa en PRX tot aan APRO en 222, vind ik verschrikkelijk.

1 like

Hoho, mn Seikootje doet nog steeds heel leuk mee voor die paar honderd euri… :slightly_smiling_face:

Ik stel vast dat al jouw (gelegenheids)argumenten uit het verleden en die in de toekomst irrationeel zijn. Altijd al geweten.:wink:

2 likes

Drie is waardeloos als populatie maar ik had het toch niet verwacht. :upside_down_face:

De IWC doet mij niet veel. Het motief op de wijzerplaat ergert mij, al heb ik geen idee waarom. De ronde vorm - meh, mja. Het is dat er vijf schroeven in een perfecte vijfhoek op staan, wat met meetlat en passer geen grap is en uiteindelijk de naam Ingenieur waardig. Maar toch.

3 likes

En dat ietwat kinderachtig aandoende gedruk op het woord gelegenheid, Tom, is dat rationeel? :wink: Homo sum, humani nihil a me alienum puto, zullen we maar zeggen.

Grappig waar zulke uiteenlopende figuren het zomaar roerend over eens zijn op een druilerige donderdag ochtend.

Anders hadden we ook die leuke Gojira films niet gehad.

2 likes

:grimacing:

:upside_down_face:

Zeker.

Komt wel gaaf over dat Latijn, dat wil ik ook. Welke vertaalfunctie gebruik je hiervoor :joy:? On topic: ik vind het jammer dat de band bij die Credor niet volledig met de kast is geïntegreerd, nu lijkt de band te breed ten opzichte van de kast. Of de kast te klein ten opzichte van de band.

1 like

De dichotomie tussen “rationeel” en “emotioneel” denken is vals, omdat het anders zou suggeren dat er een afgezonderd en niet-overlappend circuit voor pure logica bestaat in het brein. In een gezond brein is dat niet zo. Wat de rationaliteit van je eigen gedachten betreft zit je dus helaas fout. :wink:

Dat leidt ons tot een mooie poll:

“Irrationele hopen doekoe aan een dress watch zonder poespas”

FIGHT!
  • De Omega Camiel Eurlings Editie - 17000
  • Een pak Credor veren - 24000
  • Het Breguet instappertje - 21000
  • Een Rolex 1908 post Cellini Cellini - 25000
  • Het Patek instap dressertje - 34000
0 stemmers
4 likes

Toch gestemd voor de PP, hoewel de Omega ook erg aantrekkelijk is, die kastpoten! :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes