Wristwatch battles! 3….2….1….Fight! Deel 5

Heel erg mooi hoor, staat je goed!!

Geniet ervan!

6a4c0669d2ff5e7f609475715fc54c30

2 likes

Zo, net eens gaan passen, per toeval. Kwam mooi uit dat er een reuze Chronoscope poster zichtbaar was in een etalage. Lunch voor overgeslagen maar dat was het wel waard :sweat_smile:

Het valt inderdaad goed mee, die grootte en bodem. Zelfs op mijn kleine pols is het niet overdreven. En het is een prachtding in het groen. Dus die mag (terug) op de wishlist. :grimacing:

2 likes

We kijken uit naar de NA.

Proficiat met deze rockster :ok_hand::clap: kan natuurlijk niet missen. Blijft een mooi horloge.

Ben benieuwd :smile:

3 likes

We gaan het zien!

2 likes

Gefeliciteerd!

Uit interesse, wat was de uiteindelijke reden? Ik herinner me dat je ooit ook een Aquaracer had (en dat die toch ook weer weg ging?), dus het lijkt er op, gegeven je overige opties dat je midden segment mid-size duikhorloges met discrete inborst het snelst bekijkt, maar had je een reden?

Tudor, Yema en Seiko alledrie verder prima, de Yema is funky, de MM wat meer blingy, de Pelagos meer tooly.

3 likes

Ik denk dat een duiker het beste een beetje ‘tooly’ is/mag zijn. Geen sieraad. De Tudor spreekt me aan. Titanium is comfortabel en ziet er tooly uit. Verder is de bouwkwaliteit wel echt top. En ik vind de wijzerplaat ‘vriendelijk’ en sportief. Daarnaast zowel een titanium als een rubberen band, beide vind ik mooi staan.

7 likes

Cool man. Ik heb zelf de Marinemaster gekozen in dat segment, maar de Yema met in-house micro rotor uurwerk, en tegenwoordig ook zonder de Superman-klem op de kroon had ik ook graag nog eens aan de tand gevoeld. @Hotseflots is al tijden erg blij met de Yema die ik toen liet gaan om de Marinemaster te doen, dus eigenlijk zijn alledrie fijne opties.

Dat gezegd: Er valt vrijwel nooit iets tegen titanium te zeggen. Ik vind het super fijn materiaal, ook qua temperatuursbeleving.

1 like

Die is ook erg mooi.

En de Yema vind ik heel tof. Alleen de band was een twijfelgeval.

1 like

Mag ik bij deze even stellen dat dat naar mijn bescheiden inzien objectief het beste materiaal is voor een horloge?

1 like

Op z’n Brabants: Contradictio in terminis.

Sommigen vinden het zelfs te licht en vinden dat het niet voldoende het gevoel geeft dat je een ‘dik’ horloge om hebt. Ik vind het heerlijk dragen. En ook nog eens, voor een toolwatch, een mooie kleur/glans hebben. Donkerder en minder opzichtig.

3 likes

‘In terminis’, en da’s latijn, geen brabants. :stuck_out_tongue:

Maar dat was met opzet en ik had de bedenking ook erbij getypt toen er initieel “mijn bescheiden mening objectief” stond. “Inzicht” vond ik minder een openlijke contradictie.

Edit: oh, je hebt ‘t al aangepast :+1:t2:
Zgreivvaudten gebeuren, he…

2 likes

No shit!

Leuk he, taalspelletjes?

Ik was nog met mijn post bezig hè. Mijn Latijn is foutloos natuurlijk.:innocent:

Gefeliciteerd met de keuze Tom

1 like

Tof, goede keuze! :ok_hand:

1 like

Ik vind het leuk om nog eens een topic te maken met een pol. Ik heb een Steeldive horloge verkocht en wil graag een ander horloge ervoor in de plaats kopen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

1. Casio
    1. Pagani Design
0 stemmers

1 like

De pagani is een vuile, schaamteloze kopie (zoals het meeste van pagani) dus de casio zonder twijfel.

3 likes

Moeilijk, deze. De Pagani is weliswaar een schaamteloze kopie. Maar wel een van een mooi horloge. En de Casio is misschien een eigen ontwerp, van het merk, maar is werkelijk niet om aan te gluren, vind ik. Dus allebei maar niet, voor mij.

13 likes