Wristwatch battles! 3….2….1….Fight! Deel 5

Als je moet kiezen?

Als je de echte Doxa niet kunt betalen is de PD ook geen optie?

Als je de doxa niet kan betalen maar absoluut wil, dan moet je wat langer sparen.
Ding is absoluut bereikbaar voor iedereen met een inkomen die z’n shit op orde heeft en dat als voldoende hoge prioriteit ziet.

Er is meer dan genoeg leuks in de lagere prijsklasse dat wel bestaansrecht heeft, zelfs uit China.

2 likes

Of je krijgt eentje van je lief cadeau natuurlijk :partying_face:

2 likes

Maar niet de Casio die je toont.

Deze wel. Want die edifice is pure kermis, terwijl die Pagani ordinair goedkoop jatwerk is.

Dat Seagull en San Martin tegenwoordig ook eigen ontwerpen aan de man brengen is lovenswaardig, maar voor Pagani heb ik geen goed woord over omdat ze zich al jaren lang “Pagani Design” noemen zonder ooit wat ontworpen te hebben. Dat had gewoon “Pagani Steal” moeten heten.

Nee, natuurlijk niet. Dan liever een Amphibia, als het voor 100 Euro moet, of anders koop je drie hommages niet en scoor je een Samurai of Kamasu of zo. Of een Casio Duro, da’s ook een respectabele optie. Citizen Fugu misschien, dat werk.

4 likes

Goud is ook leuk.

Staat er toevallig zelfs eentje in het blauw. :innocent:

2 likes

Dat hoef ik gelukkig niet. :wink:
Nee, het zou bij mij in het horlogepotje blijven en ik zou doorsparen voor iets echt leuks. Of wat verkopen, dit bijleggen en dan wat leuks. Nou ja, iedereen moet natuurlijk lekker doen waar ie zich het beste bij voelt. :person_shrugging:

Dan kun je beter een andere hobby zoeken ben ik bang. Als dit te duur, dan kun jij je geld beter besteden aan zaken die er echt toe doen. Zoals voedsel, verwarming of koop wat leuks voor je kinderen mocht je die hebben.

En geef je geld niet uit aan zulke onzin.

Dat is natuurlijk ook weer overdreven. Er zijn gewoon genoeg eigen ontwerpen van deftige merken om in te verdiepen in elke prijsklasse. Dan is het geen doxa, maar een gshock dw5600 bijvoorbeeld. Voor iedere beurs is er wel iets te vinden.

4 likes

Dan nog maar even afwachten🥳

Die vond ik ook heel mooi, ik ben altijd bang dat zoiets heel klein uitvalt op een grote pols.

Dat vind ik ook overdreven, ik ga me eens verder verdiepen in een digitale Casio. Of je nu 50.000 of 300.000 per jaar verdient, iedereen heeft evenveel plezier aan de horloges die hij kan kopen met zijn salaris.

3 likes

Hoe groot is je pols?

:point_down:

Die is namelijk iets aanweziger. Moet wel zeggen dat mijn baas, een Duitse gewezen Marinier met forse armen, gewoon een F91W om de pols heeft die 'm niet misstaat.

De fetisj voor grote horloges, tja, daar is me de leuter nog nooit langer van gegroeid, plotseling. :slight_smile:

Daar hebben jullie ook gelijk in. Wat ik al zei, een Citizen Fugu, Casio digital, Duro, Orient Bambino, Orient Kamasu, en een Timex Expedition/Marlin/etc zijn allemaal gewoon capabele respectabele horloges die deels ook nog gewoon mooi zijn, en allemaal voor een redelijk bedrag.

Shit, je kunt zelfs nog Seiko 5jes scoren her en der, waarbij je voor 125 pietermannen een zeer capabel dressy sporthorloge scoort.

1 like

Wat ik wil zeggen is, en ik lees het hier veel vaker op het forum, dat als men €50,- a €100,- veel geld vind voor een horloge de prioriteiten elders moeten liggen om je geld te besteden. :man_shrugging:

1 like

20,5cm. Ik wil wel het liefst een metalen Casio met metalen band als het kan.

Ja deze, ik vind hem apart en ook nog iets hebben

1 like

Dit is een beste beukert hoor. Ding is 12,9mm dik en vrij aanwezig.

Ik zou evengoed kijken of ik de bovengenoemde vintage niet kan hebben, want die is best OK van maat. 38mm breedte voor een vierkant horloge… Ik heb polsen van 18,5cm, maar wel plat, en groter dan een Santos 35x35 moet het niet worden, zeg maar.

Je zou kunnen kijken of je ergens beide kunt passen.

Of koop een leuk horloge voor het geld dat je wel kan uitgeven, maar geen plagiaat.

Er is ook voor < 200 € zoveel origineel plezier te hebben, zelfs voor iemand die zich een 10K horloge kan veroorloven.

Dank je voor het meedenken. Ik vind het een heel mooi horloge, maar een super lelijk bandje. Ik ga eens zoeken naar een andere retro met een mooiere metalen band.

Dat weet ik, ik heb 1 Casio en 2 Seiko’s en die waren allemaal onder 150 euro.

4 likes

:point_up_2:so true

Deze is ook übercool:

En deze is super tof, en met oyster band:

Keuze genoeg bij Casio. Die zijn echt lekker bezig.

1 like