Wristwatch battles! 3….2….1….Fight! Deel 5

De SARB natuurlijk. De Sinn heeft het karakter van een tube zaaddodende pasta, en de kroon zit aan de verkeerde kant. Voor dat feest mag je dan ook nog aanzienlijk meer geld mee nemen.

3 likes

Dat gat begint wel kleiner te worden als ik op chrono prijzen af ga. Maar ik waardeer je mening :+1:

1 like

Bekijk één macrofoto van de wijzers van de SARB en je weet het: het moet de EZM3 zijn.

Als je graag kathedraalwijzers wilt staat er nog een mooie Oris Cervo Volante in het blauw… :slightly_smiling_face:

10 likes

Ook te zien met het blote oog Koen? Wat ik met mijn ogen kan zien is wat telt

3 likes

Zo’n ranzig randje (zie de rechterkant van de minutenwijzer) zie je zeker met het blote oog, anders zou ik me er inderdaad ook geen zorgen om maken.

Ziedaar ook de reden dat de SPB317 en de Wolbrook Skindiver het nest hier weer moesten verlaten. Ik ga er maar even van uit dat Oris dit beter voor elkaar heeft.

3 likes

Het kan gek klinken maar soms geven imperfecties het horloge net hun karakter :upside_down_face:. Ik zit weer in een fase merk ik :joy:

5 likes

Het is fijn dat je het zo kunt zien. Dan zou ik zeker voor de SARB gaan.

Staat er eentje voor 670 in Japan, uit 2018. Als je 700 biedt, inclusief verzenden denk ik dat je 'm aan de haak hebt, en ben je voor 851 Euro klaar.

SPB121J1 is natuurlijk ook een optie. Nieuw en goedkoper.

Maar de Sinn blijft 2200 pietermannen inclusief verschepen. Wat is hun website tegenwoordig trouwens slecht en onoverzichtelijk, zeg. Ik vraag me af welke consultancy firma die mensen een poot uit heeft gedraaid.

2 likes

De originele Alpinist zonder datumpuist is wel een classic hoor :ok_hand:t2:

2 likes

Die geef ik je trouwens.

Het liefst deze uitvoering. Met name ook omdat hij platter draagt. Overigens, de nieuwe Alpinisten hebben beter afgewerkte randen dan de oorspronkelijke SARB serie, daar voelde je goed aan dat het een horloge van 450 Euro MRSP was, zeg maar, ook al was het een tank, verder.

Enne, @Colnago, dit is ook aanzienlijk smakelijker dan die Sinn. All things being equal (de prijs) zou ik het wel weten.

Nee. Vier jaar lang een Sarb017 gedragen, en nooit opgevallen aan de pols. En ik draag altijd een bril, dus het is niet zo dat ik m’n zicht niet serieus neem, in tegenstelling tot sommigen hier die claimen geen reet meer te zien “maar alleen een leesbril nodig heb, hoor”

4 likes

Tel je zegeningen. :slightly_smiling_face:

1 like

Ik vind ze geen van beiden hoogvliegers. Die middeleeuwse wijzers op een werkpaard, dat komt mij over als dit…

… in dít installeren.

Bij de Oris stoort het nét iets minder want ouderwetser design.

Dat gezegd zijnde, er iets aan de wijzerplaat van die Sinn dat mij keihard de bovenlip doet optrekken. Ik kan er de vinger niet opleggen, misschien de stick indices gecombineerd met zwart/wit? Ongeacht hoe, aangezien die

kost wordt het toch een heel makkelijke keuze voor de Seiko hoor.

1 like

Ik trek die lefthand kroon heel slecht, sorry. Slechter dan die tweede kroon op de Seiko. Daarnaast vind ik de Sinn te druk en saai tegelijk, knappe prestatie. Van deze 2 de Seiko, zelfs zonder het prijsverschil.
Maar ik zou gewoon voor die Oris gaan, maar daarin kan ik niet objectief zijn natuurlijk.

6 likes

En @Porthos legt de vinger er recht op. Mooi gezegd :joy:

1 like

Big pilot is een mooi model, maar eerlijk is eerlijk. Ik heb gewoon helemaal niks met het merk :man_shrugging:

Ik heb die Seiko eerlijk gezegd nooit begrepen. Hangt aan elkaar van de lelijke elementen wat mij betreft. Om te beginnen die wonderlijk lelijke wijzers, het rare profiel, mede door de dubbele kroon, drukte op de wijzerplaat, gouden elementen samen met stalen kast. En heeft dat ding ook nog een datumpuist? En dan dat groen…nee.

Sinn dus.

5 likes

Alleen de moderne iteratie. De OG SARB017 had er geen, en een zwart datumwiel.

De Seiko heeft bakken karakter en is een perfect vakantie-horloge, om maar een zijstraat te noemen. 200m waterdichtheid, saffier, klein pakketje, cheap & cheerful… Geweldig voor bij de pina colada en het hawaii overhemd.

Sinn in alle ere, als ik dan een Duitse toolwatch moest kopen zou het een Nomos Ahoi zijn. Oh. Wacht. Dat heb ik ook gedaan. :slight_smile:

1 like

Niet zo’n best karakter alleen.:grin:

Daar heb je gelijk in!
Ik vind pina colada dan ook heel vies en zo’n hemd clownesk…

3 likes

Daar zou hij in hoofdzaak ook voor worden ingezet. Een beetje kleur is leuk in combinatie met de doxa sub300 professional leuk voor op reis :slightly_smiling_face:

Ik gok dat ik hem pas echt goed snap als ik hem zelf begin te dragen. Dat had ik ook met mijn doxa sub en mijn CWC g10.

Het heeft geen haast, maar ik ga het wel serieus in overweging nemen

3 likes

Die snap ik een heel stuk beter!

Ik denk dat er een ontelbaar aantal alternatieven bestaat waar je beter naar zou kunnen kijken.

Ik ben in het genre betaalbaar en beater erg gecharmeerd van deze:

Maar er is nog zoveel meer. Onder andere in de Prospex afdeling van Seiko. Of kijk eens bij Yema.

9 likes