Wristwatch battles! 3….2….1….Fight! Deel 5

Nee joh gek. Die Concorde heeft een veel verfijndere kast. In prachtig titanium. Andere league wat mij betreft.

Het is een beetje de Fiat Multipla onder de horloges. Die vind ik persoonlijk ook wel meevallen.

Neemt niet weg dat ze beide niet heel erg fraai zijn om te zien.

1 like

Makkelijk

4 likes

Weet je, het is gewoon dat ik een heel erg grote hekel aan dat soort ton-sur-ton grijs heb. En aan van die skere skeletwijzers. En aan het feit dat die band me aan de APRO doet denken. En natuurlijk aan dat pure ronde kijkvenster in die TV kast. De Locomotive en de Multifot hebben tenminste een mooie echo van de kastvorm in de wijzerplaat.

Soit, het is een mooi uurwerk, en leuk dat het Frans is, maar het algehele ontwerp van het horloge? Tja. Hij is ook mooi plat, dat wel.

Als ik zo eens naar de prijs van dat ding kijk… Die Breitling Chronomat 36 met rouleaux band die jij had, die is duizend keer leuker.

1 like

image

O Geen van beiden, maar wel…

2 likes

Ik ga met je mee op deze denkpiste… waarom in jou ogen dan deze squale …

Ik moest aan deze denken, toen ik de Edox zag. Squale is de laatste paar jaar heel erg populair geworden op HF. En niet voor niets: heel veel horloge voor je geld, mooie merkhistorie én zelfstandig merk. Maar een 1521 is zou ook een heel goede keuze zijn.

1 like

Oke , ik kan je volgen maar hoe vertaal je dat tov een spb147j1 dan .

History van seiko :white_check_mark:
Inhouse movement :white_check_mark:

Edit: 6r ook een begrip binnen seiko (vind ik )

Tof ding. Ik vind de band alleen helemaal niks, en dan wordt het ineens jammer dat de aanzet 19 mm is. Waar ze dan tropics van 20 mm bij aanraden. :person_facepalming:t2:

Ja, daar wil ik de 1521 tegenover zetten. Met de unieke Von Burencase, waardoor dit mogelijk de fijnstdragende duiker is. Voor mij een makkelijke keuze.

1 like

Ik ga toevallig volgende week een aantal squales proberen. Ik neem het mee in rekening :wink: ik leg ze eens langs elkaar dan .

1 like

Is overigens ook weer niet helemaal een

aangezien Squale de kast voor het origineel van BP ook al maakte.

Ik heb toch voor zonder datum gekozen. Vind ik net wat strakker en rustiger ogen.

1 like

Stemmen maar!

2 likes

Is toch geen serieuze keuze

:heart_eyes:

4 likes

Budget oprekken en

Just kidding, de JLC natuurlijk.

3 likes

Uiteraard volgens verwachting hoor. Maar toch 14% Panerai :yum:

1 like

2 iconische ontwerpen van Patek.