Toch heb ik op de Nautilus gestemd, die kastpoten van die chrono doen het niet voor mij.
Ze staan eigenlijk te ver uit elkaar voor mijn gevoel.
Dat is het mooie aan Patek. Doordat ze een grote lugwidth én een kleine taper gebruiken krijgt een klein horloge toch ineens een volwassen uitstraling
Het kan inderdaad veel doen voor de draagbaarheid van horloges met een kleinere diameter. Verder is het ook een prachtig horloge! Maar al zouden de poten schuin op de kast staan, zou ik het toch mooier vinden.
Idem. Niet dat ik op die chrono iets aan te merken heb - fenomenaal stuk - maar het is “een chrono” qua design, terwijl die Nautilus gewoon keihard z’n eigen ding is.
Tof horloge met veel historie en waarde maar toen ik deze vast had deed het mij echt niks.
Zal wel aan mij liggen en gok dat een geelgouden variant met lichtere wijzerplaat wel meer voor mij zou doen
Tja, ik had horloges te veel en heb er twee verkocht, dus heb ik deze juist uit de verkoop gehaald:
De 6R15 associeer ik namelijk met tadellos lopen over lange tijd, maar de 6R3x serie associeer ik helaas met lage amplitudes en twee keer een uurwerk moeten vervangen bij redelijk nieuwe horloges. Binnen garantie.
Vandaar: 6L for the win. Da’s net zo plat als een ETA 2892, en doet ook 28800 bph. Als je dat in het budget krijgt. Het helpt ook dat ik aan de bracelet heb gerommeld om 'm wat losser te dragen, dus ben ik weer helemaal blij met de Marinemaster. Ik beveel 'm aan.
Maar als het allemaal voor wat minder geld moet:
Yema superman met Sellita uurwerk er in. Super cool. 39mm, en ik mis 'm deerlijk. Bandenslet, comfortabel, cool, goeie lume, gewoon tof.
Ik kan je volgen, maar ook nog steeds een leek en vollop in de leer naar de soorten automaten binnen seiko . trouwens een top idee om je marinemaster te houden. Hij is echt wel knap in mijn ogen, voelt solid en degelijk aan ook de lijning van de kast is lekker strak (heb hem eens kunnen passen) . Vorige week bij @SuperC een leuke en onverwachte aankoop kunnen doen want ik ging initieel voor de spb147j1.
En daar had ik de yema superman GMT ook om de pols . Leuk maar toch net niet.
You chose wisely. De Maxi dial met GMT doet het ook niet voor me op zo’n Yema, maar de Prospex GMT’s zijn wel cool. Tandje te groot voor mijn pols, maar hij staat je goed. Gefeliciteerd!
Ik vind de JLC mooier. En hij heeft niet zo’n skeer leeg veld.
Dankje man!
Voor de ene is het een skeer leeg veld, voor de ander is het een ruitenwisser. We hebben allen zo onze onze nachtmerries.
Dit is ook een leuke funky battle!
- C60 Reef wit
- C60 Reef oranje
Bij de oranje komt de chapter ring mooier uit de verf, maar ik vind die band echt vreselijk vloeken met het horloge
Bij de witte vormen band en horloge een mooi geheel, dus op de witte gestemd.
Ik ga toch voor de flatlink. BoR ziet er altijd goed uit op de fotos, maar vind het zelf toch altijd een klein beetje tegenvallen.
Sowieso naast de flatlink ook een leuke rubberen band erbij. Gaaf model!
Stel je wil iets sportiefs met een zwarte dial met wat aanwezigheid op de pols maar niet te gortig qua maat (39 a 40mm) dan kies je:
Als de Pam zonder datum/cyclops kwam, was het spannender.