Voor mij veel te druk. Een kakafonie aan afwerkingsdingetjes. Leuk om te laten zien wat je kan, onmogelijk om naar te kijken voor mij…
No brainer. De 5157.
De dial layout van de 7137 is een chaos en het zegt net niks. Dat is geen annual of perpetual.
Dat interesseert me dan weer niet zoveel. Ik had wel liever een petite seconde gezien in plaats van de datum. En niet zo’n rechte bovenkant bij de maanfase. Dat is mooier gedaan bij de 3130.
Ja, die is mooi, maar ook wel klein. Ik ken mezelf inmiddels goed genoeg om te weten dat dat 'm niet wordt.
Een paar millimeter groter en het was 'm 100%.
Heb je hem al eens gepast?
Dito 3130
Ja, maar jij hebt dan ook een hele grote.
Nee, en dat is ook niet zo makkelijk, want noch actueel, noch courant.
Ik zou sowieso een tijdje moeten zien of zulke horloges me lekker ‘passen’ (en dat dan het hele jaar door), maar ik zie daarvoor weinig andere opties dan er een aan te schaffen.
Doe dan! Dan weet ik tenminste waar ik er een kan passen
Ja, ik weet het. De zilvervloot laat nog even op zich wachten.
Is de 7147 geen optie
Dat zou het zeker zijn, ware het niet dat ik jeuk krijg van die beschonken kleine seconde.
Ik heb mij ook lang afgevraagd of ik die nu irritant of net vrolijk anders vind. Maar toen paste ik een paar modellen en werd de vraag vanzelf irrelevant.
Waarom?
Omdat de modellen van 40mm echt gruwelijk groot dragen. Toegegeven, ik heb geen grote polsen, maar mijn Farer lukt prima en die is er ook 40. Met een 40mm Breguet om de pols was ik bijna Captain America. Een 38mm model ging nog net maar zelfs dat was echt wel kantje boordje - te groot om comfortabel te kunnen dragen.
Dus als ik ooit nog naar Breguet kijk zal het 36mm of kleiner moeten zijn… En dus tweedehands.
Andere Breguets genoeg te passen in de Benelux. Zo gemerkt dat VC me niet warm maakt. Zeker passen.
Ik denk niet dat dit ooit een zomers horloge wordt.
Maar dat hoeft ook niet. Veel mooie horloges hebben wel een seizoen dat minder past. Daarom leggen we collecties aan.
Och, op een suède bandje, lekker casual bij een linnen overhemd… Ik zie het wel voor me.
Ja, zinnig advies. AD’s zijn niet dik gezaaid, maar bij gelegenheid misschien toch maar eens proberen. Ik ben er ook niet zo dol op om te gaan passen terwijl ik al weet dat ik er niks ga kopen.
Die Farer is natuurlijk ook wat dikker en heeft minder platte lugs. Hoe groot is je polsdiameter als ik vragen mag?
Klopt, die lugs op een Breguet doen het 'm. Had ik ergens wel verwacht op het zicht maar niet gedacht dat het zo erg zou zijn.
Polsen zijn 17cm op een goeie dag, gelukkig iets platter van vorm dus kan nog net iets meer hebben.
Desnoods bij een GD die veel Breguet doet, en je uiteindelijk het juiste model kan helpen zoeken.
Je kunt goeie GDs vergelijken met headhunters, kunnen een meerwaarde zijn in je zoektocht.
Wat zitten zoeken op google. Nog niet overtuigd.