Wristwatch battles! 3….2….1….Fight! Deel 5

En waarom twee borsten op 3 uur?

8 likes

2 ballen en een p*nis waren al door Omega gepatenteerd. :wink:

4 likes

Deze?

4 likes

Yep.

Lees jij die 2 borsten ook als een E?

2 likes

Oke HF,

Ik zit dus met een dillema. Onrust in de horlogekist.
Hier een deel van mijn twijfel.

Ik heb een Speedy 3570.50 gehad. Topding, dit was lange tijd een grail voor me en stiekem toch spijt dat ik hem verkocht heb. Maar, ik hield altijd in m’n achterhoofd dat ik nog wel eens een moderne Cal 3861 Hesalite met nieuw type sluiting en fatsoenlijke band terug zou kopen.

Plaatje van het interwebz, ik weet het, dit is niet de Hesalite versie

Ik heb een Zenith El Primero Original 1969 (38mm), verkregen via een ruildeal, welke toch ook wel erg tof is en lekker draagt. Verder geen binding met het horloge oid.

Nou, dat dus… welke kant ga ik op? Zenith eruit en Speedy erin, of gewoon blij zijn met wat ik heb?

Speedy Pro of Zenith EP
  • Ja man, ga voor die Speedy Pro
  • Nee man jankert, wees blij met wat je hebt en hou die Zenith
0 stemmers
2 likes

Als de Zenith de A386 kast was had ik El Primero gestemd (maar niet met een 3600 uurwerk).

1 like

HF zou HF niet zijn; budget verhogen en voor deze gaan :partying_face: :point_down:

https://www.omegawatches.com/nl-nl/watch-omega-speedmaster-calibre-321-chronograph-39-7-mm-31130403001001

3 likes

Voor net geen €12k (geen B&P) is deze dan wel aantrekkelijk;

2 likes

Ik zou voor de Speedmaster gaan. De laatste versie is veel mooier dan degene die je had. Mijn persoonlijke favoriet, die Speedmaster en het laatste wat ik zelf weg zou doen.

2 likes

Ja, dat is een stapje verder, maar zeker ook een stuk mooier

Maat, je wilde een GMT. Dus Zenith eruit, SD eruit, Vertex eruit en een mooie coke of pepsi kopen. Geen zijwegen, volgas richting je doel!

Maat… lees ff goed…

M’n onrust gaat veel verder dan die GMT.

Het ziet er naar uit dat de Speedy gaat winnen… iemand interesse in een Zenith EP? Ruiltje doen?

Ja hoor. Ik wil wel ruilen voor alles wat ik te koop heb + een Oris 65 crazy numerals + bijbetaling :blush:

https://www.horlogeforum.nl/search?context=category&context_id=12&q=%40Rovr&skip_context=false

1 like

In jouw geval wil ik enkel ruilen tegen Euro’s, excuses :wink:

1 like

Zenith for the win. Blij zijn met wat je hebt, want mooi distinct hi beat uurwerk, en een autmaat, en dat allemaal in een pakket wat dunner en draagbaarder is dan een Speedy.

Is het jouw horloge of een fiffer? Want ik zou doen wat ik zelf wilde, in weerwil van de forummening. :slight_smile:

1 like

Als je dit zegt is je keuze duidelijk.
Beleving/emotie is het enige wat telt.

1 like

Puntje idd.
Ik weet dat ik hoe dan ook nog eens een Speedy terug ga kopen. Dat is en blijft voor mij een heerlijk en vooral fraai horloge.
Ik vermoed dan ook dat de meeste Zenith stemmers niks hebben met Omega, dan wel de Speedmaster (en/of het maanverhaal).

Maar dat staat los van de twijfel.

Ik heb een iets oudere Zenith als eens om de pols gehad van @Ojjz. Het is en blijft een geweldig horloge om te zien. Daarom wilde ik middels de ruildeal deze eens proberen.
En elke keer opnieuw verrast ie me weer. Met name hoe hij speelt met het licht.

*dat telt :sweat_smile:

Ook hiermee eens. Maar zoals ik hierboven schreef, een Speedy was m’n grail.
Maar de Zenith moet je echt vastpakken, draaien in het licht en dan goed bekijken hoe de details zijn afgewerkt.
Dan is een Speedy maar gewoontjes… maar niet voor mij :wink:

Het blijft een lastige keuze, want ik heb besloten niet extra centjes in de hobby te pompen, dus eerst wat eruit en dan wat erin.

En ja, ik heb ook nog een GMT dilemma, maar dat komt later wel.

2 likes

Het enige dat is blijven hangen van deze hobby bij mij is dat je vooral moet kopen waar jij zelf blij van wordt. Ophalen die Speedy!

1 like

1 like