Wristwatch battles! 3….2….1….Fight! Deel 5

Ik koos de B1. Volgens de tekstboek definitie heeft de kast van de Rivanera echter duidelijker brutalistische trekjes dan de meer verfijnd afgewerkte kasten van de andere twee. Echter de wijzerplaat is redelijk klassiek en functionalistisch. De brutalistisch architectonische associatie met grove geometrische vormen en harde acute onvergevende lijnen is bij de andere twee opties sterker aanwezig en voert echt de boventoon bij de B1. De Rivanera is subtiel in vergelijking, terwijl welbeschouwd de gezandstraalde materiaalafwerking eigenlijk alleen de illusie van een rauwer materiaal afgeeft. Ik vind beide conceptueel en esthetisch een stuk sterker dan de AP in dit geval. Ik heb eerder al eens de vergelijking tussen de B1 en de Aision Orii, die met sterke grove vlakken in de band en een spontaan industriële afwerking van de plaat ook brutalistische associaties oproept. Overigens heeft de Rivanera ook wel wat weg van enkele vintage Credor tanks.

2 likes

Nee:

• Duikhorloge: Koop het vooral omdat je het mooi / cool vindt, maar laat de pretentie van “nut” en “functie” gewoon los.

• Reverso: Ik zou het graag kopen omdat het lekker Art Deco is, maar het is niet om mee te waterpoloën (ik speel geen paarden-polo).

Volgens mij is dat exact dezelfde redenering. Dat ik vervolgens niet begrijp waar de prijskaart van een soort Tuna-hommage van 85.000 euro vandaan komt, ja, dat ligt gewoon aan mij.

1 like

Waarom is het sinds de komst van duikcomputers niet meer mogelijk om te duiken met een horloge/tabellenkaart/dieptemetercombi?

2 likes

Brick.

Ik heb wel tijd maar stel ook prioriteiten.

Verder reageer ik maar niet op je reactie over de dikke Singer. Dat heeft onze @tompj inmiddels gedaan :stuck_out_tongue_winking_eye::sunglasses:

1 like

De opera is over. :slight_smile:

4 likes

Waarom is dat niet meer mogelijk?

De doxa viel mij enorm tegen. Hoge kast… de bredere band dan bandaanzet beviel me niet…
Groot ook.

Die GerardNijenbrinks net verpatst heeft in t blauw leek me wel wat, al vond ik die plaat te druk.

Volgens mij was het een retorische vraag

1 like

Dan ben jij er zeker ook zo een die “zomaar” een Omega Speedmaster zou dragen zonder dat je ook maar enige intentie hebt om die mee naar de maan te nemen…

6 likes

Neuh, nu draai je zaken om. Functionaliteit werd niet gebruikt als reden voor de keuze, maar door jou als reden ertegen. Maar goed, genoeg maar weer hierover.

2 likes

@Fate_Amenable_To_Change roept dit telkens.
Misschien zijn duikhorloges nu verboden ofzo.
Achteraf een wonder dat ik mn honderd plus duiken gewoon met een duikhorloge gedaan heb…

4 likes

:clap::raised_hands:. Niet niks. 100+ duiken.

Ja en gewoon met de handkar.

dieptemeter, horloge en tabel. En de manometer uiteraard maar die heb je bij een duikcomputer ook nodig of misschien wel geïntegreerd, weet niet.

2 likes

Dat doe ik liever niet onder water.

Gaaf! Is die van jou? :heart_eyes:

1 like

Of al die neppers met een Daytona, maar een dagje 300km/hr in Florida gaan rijden is meteen teveel gevraagd…

1 like

Ik zie de het verband tussen het eerste (en mooiste) horloge niet met de twee volgende horloges.
Misschien eerder de vergelijking met Adrien Brody, die zijn eerste mooie film speelde sinds the French Connection?

Wat zegt u?
U bedoelt dat mensen die een daytona dragen nep zijn? Dat ze denken dat ze zich meer voelen dan andere niet Daytona dragers?

Of wilt u iets anders zeggen?

Teentjes hoor, het was gewoon een grap dat Daytona eigenaren de race niet rijden. :upside_down_face:

Nog niet gezien. Ik had het puur over de architectuur. Zoals in dat ene ski dorp in Frankrijk… Naam ontgaat me even

1 like

Bedoel je Flaine? Wordt het trouwens de zwarte of de grijze plaat van de Rivanera?

2 likes