Niet allen zie je het verschil. Je voelt het ook. Du moment je het horloge vastpakt.
Nog even 1tje voor het slapengaan.
Welke zou je voorkeur hebben?
En nee een APRO wordt het sowiso niet
.
- Patek 5711
- Vacheron 222
Deze patek is zo’n ouwelullen horloge. De 222 is perfectie.
Haha ok.
En waarom is dé nautilus een ouwelullen horloge?
Of waarom is de vc 222 reedition perfect?
100% nautilus.
Die 222 is t niet.
Als je het mij vraagt is het juist precies andersom. De Patek vind ik stoer en sportief. De VC vind ik dan weer niks uitstralen. Een VC Overseas daarentegen vind ik wel prachtig.
Waarom niet? Dat zou in dit geval wel mijn keuze zijn, denk ik.
De Nautilus vind ik een beetje een rommeltje. Te heftige en tegelijk simpele textuur op de wijzerplaat, indexen die niet lekker bij de wijzers passen en waarvan er haast geen twee hetzelfde lijken te zijn, goedkoop ogend datumvenster, en dan ook nog die flaporen…
Ik overdrijf natuurlijk. Maar de 222 dus.
De VC voor de prijs van de Patek.
In geel goud dus!
Of de vierkante vintage versie, voor een zachter budget.
Oh nee die gouden sowiso niet. Die is echt lelijk. Valt helemaal weg op de pols doordat er geen contrast is.
Die kan prima als je Chris Paul heet
https://timeandtidewatches.com/wp-content/uploads/2022/10/IMG_7227.jpg.webp
Of Michael B. Jordan
https://timeandtidewatches.com/wp-content/uploads/2022/10/IMG_7072.jpg.webp
Die is inderdaad heel mooi maar
als je geen Afrikaanse genen hebt
Die vind ik onnoemelijk lelijk. Die wafelrand op dat vierkant, de geblokte kroon, de band die oftewel te dicht bij de rand of niet ver genoeg van de rand begint. Ik vind zelfs de Cubitus beter gelukt en dat zegt wel een en ander.
Dat wel. Maar dat vind ik er leuk aan.
Ik heb toch Nautilus gestemd. Die blijft fout op zoveel vlakken, maar het werkt gewoon perfect. Uncanny.
Let’s agree to disagree, op z’n minst tot ik een en ander irl gezien heb (voor de eeuwigheid dus, allicht).
Als iemand me dit viertal vergelijkenderwijs eens om de pols wil laten leggen, stuur maar pb.
Gemaakt voor prille 40ers in 1976. Die zijn intussen rond de 90j oud.
Ja, zo moet ie er, wat mij betreft, uitzien. Als je dan toch crazy money wil uitgeven aan een horloge.
Ik heb op Squale gestemd, omdat ik natuurlijk Squalefan ben. Maar de Synchron vind ik ook gaaf! En wat mij betreft kunnen ze prima naast elkaar en lekker afgewisseld.
Des goûts et des couleurs…
On discute ici, sur horlogeforum.nl.