Wristwatch battles! 3….2….1….Fight! Deel 5

Op HF moet je budgets altijd -0 / +100% lezen hè.

4 likes

Zou een 1601 zoveel minder de moeite waard zijn?

3 likes

Die is natuurlijk ook heel mooi - maar tegelijk zo “nét niet”. Ik zou elke keer toch met lichte spijt naar dat afwezige datumvenster kijken dus dan klinkt doorsparen, of een ander doelwit zoeken, slimmer.

Niet dat zo’n Rolex dilemma ooit meer dan hypothetisch gaat worden hier natuurlijk. :smiling_face_with_tear:

1 like

Rolex. 1803.

Daarna kun je een Breguet erbij kopen. :crazy_face:

1 like

Dat klopt niet. Er is wel degelijk een day date in
staal.

Ref. 6611

En deze

Ook dat klopt niet. :sweat_smile: er zijn platina DD ‘s met fluted bezels :grin:

@Hubertje ook in andere kleur dial te koop. Een selectie ( niet volledig)

4 likes

Okee, niet-verkochte exoten niet meegerekend dan. Hoeveel van die 6611s waren er gemaakt? Een tiental? En hoeveel stuks witgouden kan je kopen van de prijs van zo één stalen? :sweat_smile:

Juist, in de grote nieuwe editie. Maar de vintage in de goeie maat (die mij de mooiste lijkt) niet, dacht ik. :upside_down_face:

1 like

Als je 41 bedoelt. Ja. Maar zeker niet uitsluitend. (Dus weer niet correct) :crazy_face::sweat_smile:

Als je 36 mm bedoelt: daar is platina gewoon in te koop mét fluted bezel.

En inderdaad sinds (pas) 2022. Maar dat wil dus niet zeggen dat ze er niet zijn danwel bestaan. We leven immers in 2025.

Geen idee hoeveel 6611 er zijn gemaakt. Maar al zou het er maar 1 zijn, dan is de DD wel in staal gemaakt.

Nou ja. De conclusie is dat bij Rolex je nooit alles over 1 kam mag scheren. Er is altijd wel een uitzondering :joy:

Er is ook zooo veel in zooo veel verschillende uitvoeringen…

Erger nog, het is amper stuk te krijgen en blijft geld waard dus het is er nog bijna allemaal.

1 like

Ja en al helemaal bij DD’s en DJ’s :sweat_smile:

I stand corrected :smile: Ik interpreteerde de vraag naar witgoud dan wel staal als in, staal zou goedkoper moeten zijn als het een “standaard” uitvoering zou geweest zijn. Kon ik die misschien wel nog op de wishlist zetten. Maar er zijn blijkbaar zes stuks ooit gemaakt als prototype dus die vind je niet even op c24.

Blijkbaar 100-150k op veilingen als ze opduiken om de X jaar. Whoops :face_with_peeking_eye:

1 like

De Tering. Goede belegging dus :joy:

Niks modaal staal. :see_no_evil:

1 like

Echte patsers dragen een stalen day-date, man. Witgoud en platina is voor paupers op de camping.”

3 likes

Oh Jazeker wel. Witgoud is een hele nare legering. Nodeloos zwaar, zonder de warmte van goud, maar ook zonder de stealth wealth flex van platinum.

Goud mag goud zijn.

1 like

Ik mis optie drie: een fatsoenlijk horloge.

image

2 likes

… net als geelgoud, …

… wat natuurlijk precies het punt is, …

… waarover vrijwel niemand het met je eens zal zijn.

Daar heb je dan weer gelijk in. Als er een stalen optie was zou die er misschien bij staan. Maar dat zou er ook meteen een heel ander, veel minder traditioneel horloge van maken.

1 like

hehe. Die heb ik al.

Wil nu eens een keer een onfatsoenlijk horloge. :slight_smile:

4 likes

Enige juiste reactie.

1 like

Maar dan zie je tenminste dat alles goud is wat er blinkt. Nou ja, 75% van de legering dan toch. Kijk, als je goud (rose of geel) mooi vindt, prima, dan kun je in mijn optiek het wat nare gewicht en de potentiële zachtheid nemen voor wat het is.

Maar als je het uiterlijk van staal (met wat nuanceverschillen in tint die er nauwelijks toe doen, in het handje) krijgt, waarom zou je dan in godsnaam een inferieur zware en potentieel zachte legering accepteren?

Ik blijf er zelf bij dat titaan legeringen de end-all be-all materialen voor horlogekasten zijn, gevolgd door staal. Maar goud uit estetisch oogpunt is goed te verkopen.

Het enig juiste antwoord. Hulde.

1 like

Amen.