Wristwatch battles! 3….2….1….Fight! Deel 5

Ben het niet met je eens. witgoud is niet net als staal zoals titanium ook niet als staal is.
De meeste WG legeringen zijn zelfs mooier dan staal.

gewicht een nadeel? u bent zeker vooral een staal en titanium drager?
JUIST het gewicht van goud maakt het een zo prettig horloge om te dragen. en in WG ook nog een beetje onder de radar :slight_smile:

Witgoud draag je voor jezelf, geelgoud voor jezelf en voor een ander.
Titanium is een verschrikking voor een horloge. Zo mat, vlak, geestdodend en monotoon dat je vanzelf in slaap valt als je er naar kijkt.

4 likes

zo denk ik er ook over…

Uiteraard. Ik houd er niet van als dingen merkbaar aanwezig dragen. Hoe onmerkbaarder hoe beter. Dat geldt ook voor schoenen en pakken. Kleding die je voelt is geen goede kleding, zeg maar.

Ik ben de leeftijd al lang gepasseerd waarop ik dacht dat het anderen interesseert wat ik doe of draag. Ik zou geelgoud Breguet heel erg voor mezelf dragen.

Tja. De meningen glijden uiteen. Zoals zo vaak.

2 likes

Het idee dat de ene soort metaal inherent meer “geestdodend en monotoon” zou zijn dan de andere is in den gronde zo belachelijk dat ik het ronduit hilarisch vind.

Good one! :point_up:

Grappig hoe ik van jullie beiden regelmatig denk “wel, in dat standpunt kan ik me helemaal vinden” en in een ander topic op hetzelfde moment “wat voor volstrekte waanzin is dit?”
Gegarandeerd Hopelijk geldt dat omgekeerd ook :+1:t2:

3 likes

Omdat 5157. Kijk dan.

Als je betere ideeën hebt, kom maar op!

7 likes

Jazeker. Een 5157 in geelgoud. Ik heb ze allebei vast gehad en gepast, en geef mij de geelgouden maar.

Kijk dan!

4 likes

Da’s roségoud, toch?

Hoe dan ook, ik snap je punt. Ik vrees alleen dat geelgoud (alsook rosé) niet echt iets voor mij is.

Ik vind het subtiele verschil tussen staal en witgoud juist cool ten faveure van witgoud.

4 likes

Op foto’s zie ik dat niet, maar wie weet is dat in het echt anders. Het gewicht van goud vind ik in ieder geval eerder een voordeel dan een nadeel.

2 likes

Ik heb deze hier onlangs gepikt. Had leuk geweest moest staal er ook bij gestaan hebben.

3 likes

Is deze discussie niet begonnen op het moment dat je een geelgouden DJ in de mix gooide?

2 likes

Misschien is een Hermes le temps suspendu iets voor je? :slight_smile: Nog steeds rosegoud, maar wel wat sportiever. En een complicatie om de vingers bij af te likken.

Maar begrijp me niet verkeerd. Elke Breguet 5157 is een goeie Breguet 5157.

6 likes

Zo sportief dat als de naam weggelaten wordt op de wijzerplaat, je in essentie een roze €50k Swatch of FlikFlak lookalike om hebt. :sweat_smile:

Heel grappige complicatie wel inderdaad. Dat aura van “modemerk” is heel hard onterecht.

1 like

De meningen glijden weer uiteen. Helaas zijn Hermes horloges moeilijk te passen, want als je een Hermes winkel in loopt zijn er meestal heel veel lederwaren te zien.

Ik heb een keer een Cape Cod gepast in een mooi maatje, en die zijn echt fantastisch. Daar is in het handje niets flikflakkerigs aan, zeg maar. Hermes heeft iets. Iets wat lijkt op de vibe bij Cartier.

Wmb niet.
Jij begint opeens over een Cape Cod (wat nb ook nog eens een dameshorloge is ook) terwijl iemand zijn mening uitsprak over de FlikFlak lookalike.
Lelijke kast ook(en band),das toch niks voor een kerel.

Zoiets @SwissToni willen voorstellen ipv de Brequet of DD :pensive:

1 like

Ach. Ze marketen de Mido Multifort TV in 36mm ook als “damesmaat”. Slaat ook nergens op. Als het met roze diamant-bezette bloemetjes zou zijn, ok, tot daaraan toe.

Lelijk vind ik het niet, gewoon… apart. En die afgeronde vormen en kleurstelling doen me wel heel plastic-Swatch aan, maar dat is op foto. Als het al een foto is en geen render. Ik zou er geen prijskaartje van vijftigduizend euro en meer bij verwachten, zeg maar.

Oeioei. Je moet wel een heel fragiel gevoel van mannelijkheid hebben als dat als argument moet gebruikt worden. :joy:

Even knuppel richting hoenderhok: ik zou honderd keer eerder die Hermès dragen dan een Rolex Telefoonboek Explorer. :man_shrugging:t2:

5 likes

Moet je bij mijn moeder zijn :joy:
Paar jaar geleden kwam ik vol trots met mijn nieuw verworven Cartier aangezet.
“Huh? Dat is toch voor dames?”
Nee mam.

6 likes

Maar waar haal je dit nu opeens vandaan.
Explorer doet toch helemaal niet mee in dezen.
Je lijkt Fate wel.

1 like

Een Explorer heeft zes lijnen tekst op de wijzerplaat. Waarvan er eentje “Swiss Made” is, die kan vergeven worden. Maar je hebt gelijk, ik zat met de Sea-Dweller in mijn hoofd.

1 like

Je laat nu een 124060 zien.