Ben het niet met je eens. witgoud is niet net als staal zoals titanium ook niet als staal is.
De meeste WG legeringen zijn zelfs mooier dan staal.
gewicht een nadeel? u bent zeker vooral een staal en titanium drager?
JUIST het gewicht van goud maakt het een zo prettig horloge om te dragen. en in WG ook nog een beetje onder de radar
Witgoud draag je voor jezelf, geelgoud voor jezelf en voor een ander.
Titanium is een verschrikking voor een horloge. Zo mat, vlak, geestdodend en monotoon dat je vanzelf in slaap valt als je er naar kijkt.
Uiteraard. Ik houd er niet van als dingen merkbaar aanwezig dragen. Hoe onmerkbaarder hoe beter. Dat geldt ook voor schoenen en pakken. Kleding die je voelt is geen goede kleding, zeg maar.
Ik ben de leeftijd al lang gepasseerd waarop ik dacht dat het anderen interesseert wat ik doe of draag. Ik zou geelgoud Breguet heel erg voor mezelf dragen.
Het idee dat de ene soort metaal inherent meer “geestdodend en monotoon” zou zijn dan de andere is in den gronde zo belachelijk dat ik het ronduit hilarisch vind.
Good one!
Grappig hoe ik van jullie beiden regelmatig denk “wel, in dat standpunt kan ik me helemaal vinden” en in een ander topic op hetzelfde moment “wat voor volstrekte waanzin is dit?” GegarandeerdHopelijk geldt dat omgekeerd ook
Misschien is een Hermes le temps suspendu iets voor je? Nog steeds rosegoud, maar wel wat sportiever. En een complicatie om de vingers bij af te likken.
Maar begrijp me niet verkeerd. Elke Breguet 5157 is een goeie Breguet 5157.
De meningen glijden weer uiteen. Helaas zijn Hermes horloges moeilijk te passen, want als je een Hermes winkel in loopt zijn er meestal heel veel lederwaren te zien.
Ik heb een keer een Cape Cod gepast in een mooi maatje, en die zijn echt fantastisch. Daar is in het handje niets flikflakkerigs aan, zeg maar. Hermes heeft iets. Iets wat lijkt op de vibe bij Cartier.
Wmb niet.
Jij begint opeens over een Cape Cod (wat nb ook nog eens een dameshorloge is ook) terwijl iemand zijn mening uitsprak over de FlikFlak lookalike.
Lelijke kast ook(en band),das toch niks voor een kerel.
Zoiets @SwissToni willen voorstellen ipv de Brequet of DD
Ach. Ze marketen de Mido Multifort TV in 36mm ook als “damesmaat”. Slaat ook nergens op. Als het met roze diamant-bezette bloemetjes zou zijn, ok, tot daaraan toe.
Lelijk vind ik het niet, gewoon… apart. En die afgeronde vormen en kleurstelling doen me wel heel plastic-Swatch aan, maar dat is op foto. Als het al een foto is en geen render. Ik zou er geen prijskaartje van vijftigduizend euro en meer bij verwachten, zeg maar.
Oeioei. Je moet wel een heel fragiel gevoel van mannelijkheid hebben als dat als argument moet gebruikt worden.
Even knuppel richting hoenderhok: ik zou honderd keer eerder die Hermès dragen dan een Rolex Telefoonboek Explorer.
Een Explorer heeft zes lijnen tekst op de wijzerplaat. Waarvan er eentje “Swiss Made” is, die kan vergeven worden. Maar je hebt gelijk, ik zat met de Sea-Dweller in mijn hoofd.