Vintage Longines kan heel mooi zijn he Arjen ![]()
Ja, jij mag rustig een foto plaatsen van jouw prachtige Flagship Peter
Deze beauty past wel bij 2e Kerstdag
Ik heb gestemd op wat ik gekocht heb, maar in wezen is het correcte antwoord “Die zijn allemaal prima” of “Het één hoeft het ander niet uit te sluiten”.
Eerlijk is eerlijk… Ik neig toch ietsje minder daar de Carree en Galbee omdat ik liever geen datum zou willen. De 35mm Santos de Cartier two-tone zou ik er dus bij noemen als vijfde kandidaat. Dat gezegd hebbende, ik vergeef ze hun datumvensters. Blijven coole horloges.
Ik vind het een kut-battle. Gewoon beiden doen.
Ik vind ze allen prachtig (al heb ik er nooit één in ‘t echt mogen aanschouwen), maar als ik ze hier zo op een rijtje zie dan spreekt de Galbée xl me ‘t meeste aan.
Alhoewel, de Cartier heeft geen datum, wat hier echt wel een verbetering is….
- De Cartier
- Galbée xl
- Galbée two tone
- Carrée
Weet niet precies waarom. Maar die hierboven spreekt mij wel aan. Dus. Die.
Wat zou HF doen met een budget van ongeveer 4k en de wens om een druk geval aan te schaffen dat met enige goede wil toch dressy te noemen is? Ik heb een shortlist.
De omega is een echte impressionante klatser en niets voor mij.
Alle andere vind ik oprecht heel mooi, zou moeilijk kiezen zijn.
De zenith springt er natuurlijk uit met dat goud, dat geeft in verhouding wel meerwaarde, als het je ding is.
Pfoe, mooie dingen die GP’s en Zenith. Vooral die zilveren GP vind ik eruit springen. Eventueel een gouden Ebel iets voor jou?
Ik snap je. Ik vind het wel een plezierig-vreemd ding. Beetje steampunk of zo.
Ik krabbel me er ook een beetje over op het achterhoofd dat die zo “betaalbaar” is. Goud zou denk ik wel een keer leuk zijn, maar echt belangrijk is het niet. Belangrijker is dat het niet te veel overlapt met de twee andere pilaren van mijn setje.
Zeker, als ik nog geen Ebel had, dan stond die hoog. Ik ga de mijne alleen niet inwisselen voor een gouden. ![]()
Ja dat zou dan wel de ‘upgrade’ moeten zijn en de andere Ebel eruit. Snap wel dat je dat niet doet. Hiernaast zou ik voor de GP gaan.
Ik probeer hard maar het is toch moeilijk. Die zilver GP heel misschien nog, van ver. ![]()
Maar ja, een druk geval, maar dressy… Dat vloekt al meteen.
Ik zie het al, niet voldoende
![]()
Maar even serieus: ik zoek dus iets wat bij smart casual tot tenue de ville achtige outfits past, maar geen dresswatch is. Die vind ik uiteindelijk toch vaak saai, zolang het niet over een Breguet 5157 of zoiets gaat.
Idealiter is het bovendien iets raars dat onbekend, onbemind, en underpriced is.
Misschien zo ‘druk’. Maar steekt wel met kop en schouders boven de rest uit, imo. Voor 3.990 gespot op de baai.
Gold plated is wel een harde no go. Het PVC kliklaminaat onder de horlogematerialen. ![]()
Ik kan me overigens nog herinneren dat er hier een veel mooiere volgouden Carrera werd aangeboden voor niet al te veel meer… Dat was dan ook wel een kandidaat geweest. Wel wat aan de kleine kant, met 36 mm.
https://www.horlogeforum.nl/t/heuer-carrera-re-edition-full-set-18k/566085