Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 6)

Maar dan een moderne (original / revival)

Moest ik €4k hebben die een gat in mijn zak brandt.

I know, niet dressy, maad daar zijn dress watches voor.

11 likes

De Weltzeit!

Ik mis hem. De ring rondom maskeert de hooggeplaatste secondewijzer. Toffe diepte in de plaat. Bijzonder ding, leuke complicatie, mooi uurwerk. Sympathiek merk bovendien.

3 likes

Ik heb hem vandaag in het echt gezien. De kleur scheen me in het licht van de etalage wat meer crème te zijn dan ik zou wensen. :thinking:

Op foto’s vind ik hem wel erg mooi, en dan neigt de kleur ook vaak wat meer naar een koeler grijs.

Eigenlijk zou je ze allemaal eens naast elkaar moeten leggen, maar dat is helaas nauwelijks mogelijk.

6 likes

Dit schiet me nog te binnen
https://www.horlogeforum.nl/t/te-ruil-zenith-el-primero-chronomaster-triple-calendar-lunar-phase/580962?u=kad

2 likes

Ja, die stond ook op mijn langere lijstje, maar redt het toch niet helemaal tegen de rest.

Die breguet typeXX van enkele dagen geleden in whjwdv. Die zou ik nog even meenemen in de overweging. Al is die GP in blauw ook erg mooi.

5 likes

Poeh, ja, die is ook heel erg mooi. Dan zou de Navitimer wel het veld moeten ruimen. Zo ver ben ik nog niet. :face_with_peeking_eye:

2 likes

Leuke zoektocht wel

Nog wat opties, dressy en druk:

2 likes

Ik check niet alle boxen maar een Panerai Quaranta?

2 likes

Oh man! Die blauwe Perregaux. Wat een onderschat horloge! :yum:

1 like

En een Drive de Cartier ? Vind ik sportief en mooi. Wil ik ooit passen, zou zomaar even op de lijst kunnen komen hier. Maar 40+mm dus dat is voorlopig afwachten of de korte L2L dat draagbaar houdt.

Ook in maanfase.

10 likes

Afgelopen zomer gepast en ik was zwaar onder de indruk. Echt heel tof :ok_hand:

3 likes

De Portugieser heeft mijn aandacht, maar ik vind hem in vergelijking met de rest een beetje duur voor wat je krijgt.

Yup. Yup. Beetje minder netjes dan ik zou willen, maar tegen de zomer begint dit interessant te worden.

thats-my

Kende ik nog niet! Best een tof ding, maar ik ben nog niet direct ondersteboven.

Hoe was de kleur? Meer beige of meer zilver? :smile:

6 likes

Te krijgen voor €3,5k-4k.
Dat is goedkoper dan een speedy.

1 like

Zeker geen beige

1 like

Ik denk dat je je daar op verkijkt. Is echt wel gekleed. Geen echte dresser met de datum, 40mm en brede bandaanzet maar zeker een net horloge voor tenue de ville.

2 likes

Ja, als we het over

hebben staat de Speedmaster natuurlijk wel z’n mannetje. Maar daar zit ook geen 7750 in. :slightly_smiling_face:

Dat is denk ik wel zo. Bandjes wisselen is anderzijds wel een beetje een uitdaging bij Panerai.

3 likes

Met zo’n antwoord is voor mij de keuze simpel :yum:

1 like

En die Weltzeit in het blauw? Is dat niks? Die vind ik een stuk draagbaarder (ietsjes subtieler aan de pols).

In de categorie funky, stijlvol en tonneau mag je ook mijn Omega wel een tijdje lenen:

6 likes

Of ie ‘veel mooier’ was, is natuurlijk persoonlijk. De ene (hierboven) is een originele (dus vintage) en de door jou aangehaalde een ‘moderne’ reissue. Maar ik probeerde me een keertje aan het budget te houden. :wink: Voor 4K koop je geen horloge van 5K. :person_shrugging:

De oorspronkelijke Carrera’s waren ook 36mm. Die hierboven (dus) ook. En de allereerste reissue-serie, van eind jaren '90/begin '00 waren dat idd ook.

Ik vond persoonlijk de door jou genoemde Carrera zeker ook vet. Verbaast me dat deze zo lang te koop heeft gestaan en uiteindelijk niet eens op het forum verkocht is. Vond de prijs niet heel gek. (TAG) Heuer is toch nog steeds wat ondergewaardeerd, hier op HF. Voor de liefhebbers op zich niet ongunstig. :blush:

1 like