Ik ga saai doen en iets van een SBGW231, 305, of 267 roepen. Met de kop er af.
Uit wat jij presenteerde heb ik moeite met kiezen tussen de Nomos Weltzeit en de Girard Perregaux 2710 zilver guilloche. De andere drie vind ik niet alleen veel minder mooi, maar ook niet dressy, eerlijk gezegd.
Een Reverso of Santos zal het niet worden, maar Grand Seiko is zeker een goede suggestie. Daar ga ik nog wat verder naar kijken. Maar was de 231 niet het horloge dat soms zichtbare lijmbubbels rond het glas heeft?
Niet mijn pols, maar inderdaad, op deze foto lijkt 'ie een tikje te groot. In het echt (dat wil zeggen, de etalage van Slaets) zag hij er kleiner uit dan de Metro Update (a.k.a. tegels geen), die mij prima paste. Ik had misschien even naar binnen moeten gaan om te passen, maar als ik al zeker weet dat ik niks ga kopen staat dat me toch nog steeds een beetje tegen.
Eens! Ik had verwacht dat die zo weg zou zijn.
Dat siert je, maar die Zenith is ook gewoon 130-140% van het budget. We zitten tenslotte op HF.
Dat verhaal. Tja. Ik draag deze al een paar jaar, en ja, onder bepaalde hoeken zie je bubbeltjes onder macro. Bij bepaald licht. Oftewel, ik zie het in de dagelijkse praktijk gewoon echt niet, ook niet als ik door de varifocus expres ga zitten loeren. Ik vind dat spijkers op laag water.
Maar vandaar dat ik de 305 noem, daar is de constructie methode gewijzigd zodat dat niet meer voorkomt, en je hebt een mooie BoR band bij. Evengoed zou ik me niet laten weerhouden om voor ver onder jouw budget een nette gebruikte 231 of 267 te scoren. De 231 is één van m’n favoriete horloges, en in al z’n eenvoud misschien ook direct één van de mooiste die ik heb.
Gewoon zeggen dat je je wat orienteert en vragen of je vrijblijvend mag passen. Het staat ze vrij om daar ja of nee op te zeggen, en jij bent transparant. Ik zie het probleem niet zo.
Haha, je kent me toch? Ik ben je broer van een iets kleinere moe’r. Valt reuze mee. Ik drop em wel een keer bij je langs in Southcourts als ik naar mn moeder ga.
Mag ik eerlijk zijn? World timers en GMT’s zijn nutteloos. Gewoon een time only horloge is verreweg het makkelijkst op reis, in mijn ervaring. Ik heb één Grand Seiko GMT die een soort van lekker stoer oogt, want GMT, maar toen ik in mei naar Chicago vloog nam ik gewoon dit mee:
Gewoon even onthouden hoe laat het thuis is, en door met je leven.
De reden dat ik het zeg is dat al die dingen nodeloos groter worden. Een Nomos van 40x11x50mm is gewoon tering groot. Bovendien zie je met andere world timers vaak zielig korte wijzertjes rond gaan in het absolute midden van zo’n wijzerplaat met oorlog en vrede er omheen, en worden veel GMT’s nodeloos sportief.
Ook een SBGM221 is van voren best mooi, maar kom op mensen, 14,7mm dik. Dus ook Grand Seiko kan dit gewoon niet. Die Frederique Constant is ook 13,5mm dik, en die Bucherer is niet alleen 2800 Euro boven buget, maar ook nog eens 14mm dik. Die Chopard is dan weer 42 x 11,5mm, en een whopping 10.000 boven budget.
Als je dus iets nodeloos druks wilt hebben met een dressy vibe: